Vetokoukku, koukkuosa?
Vetokoukku, koukkuosa?
Kuvissa näkyvän vetokoukun koukkuosa on hukassa.
Kenen valmistajan koukku tämä mahtaa olla?
Mistä kannattaisi alkaa etsimään uutta koukkuosaa tuohon?
Kenen valmistajan koukku tämä mahtaa olla?
Mistä kannattaisi alkaa etsimään uutta koukkuosaa tuohon?
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &start=135
Voisko olla toi
Voisko olla toi
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Sehän se! kiitos. Koukku ala Bosal. Pitää tutkia saako tuota kuulaosaa erikseen.
9-5 2.0t A bp+ ´07
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
V70 2.5 FT A ´10
ex. 9-5 2.3T A Wagon ´07 ♦ 9-3 SE 2.0t A bp+ ´01, ja sit mitä ne olikaan..
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Itselläni vastaavan näköinen irrotettava Bosal. Vaikuttaa vaan, että kuulaosa ei mahtuisi tuohon koukkuun. Irrallinen kuula on käyttämättömän näköinen ja kuten Eskin laittamassa kuvassa. Ja vastaavasti koukun muovisuojus näyttää siltä kuin ei olisi koskaan ollut irti.
Sain siitä tuon päässä olevan levyn irti, mutta pitäisikö koko muoviosa lähteä jotenkin nätisti tai ehjänä ulos tuolta koukun sisältä?
Ja tietääkö kukaan onko vm2006 mallissa eri koukku kuin uudemmissa?
Koukussa on ruostunut laatta, josta näkyy osanumero osittain ?2 02564?.
Kuulassa on numero 12 798 915.
Sopivan kuulan voisin ostaa ja vastaavasti myydä tämän omani sitä tarvitsevalle.
Ari
Sain siitä tuon päässä olevan levyn irti, mutta pitäisikö koko muoviosa lähteä jotenkin nätisti tai ehjänä ulos tuolta koukun sisältä?
Ja tietääkö kukaan onko vm2006 mallissa eri koukku kuin uudemmissa?
Koukussa on ruostunut laatta, josta näkyy osanumero osittain ?2 02564?.
Kuulassa on numero 12 798 915.
Sopivan kuulan voisin ostaa ja vastaavasti myydä tämän omani sitä tarvitsevalle.
Ari
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Karmean näköinen tuo irrotettavan koukun kiinnikke, kun kurkkaa helman alle. Mitä olen nähnyt, niin aina ihan ruosteessa. Itselläkin.
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Mie jouduin ko. koukun irrottamaan rälläkällä. Ei saanu muuten takapuskuria pois.
Varmaan ollu uudesta, 06, asti paikoillaan, eikä lähteny enää edes lekalla irti.
Varmaan ollu uudesta, 06, asti paikoillaan, eikä lähteny enää edes lekalla irti.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Osaako joku sanoa lähteekö tuo kuvassa näkyvä koko muovitötterö jotenkin ehjänä ulos tuolta koukun päästä? Puukolla jos kaivan, niin ehjänä se tuskin irtoaa. Vasta tuon jälkeen varmuudella näkee, sopiiko se kuula tuohon vai ei. Tai tietääkö joku saako noita muovisuojia erillisenä tarvikkeena?
Koukun osanumero on selvinnyt ja se lienee 32025642. Tuolla numerolla ei ole saatavilla pelkkää kuulaa, joten meneekö sitten koko koukun vaihtamiseksi, jos tuo 12798915 numeroinen kuula ei tuohon sovi?
Ari
Koukun osanumero on selvinnyt ja se lienee 32025642. Tuolla numerolla ei ole saatavilla pelkkää kuulaa, joten meneekö sitten koko koukun vaihtamiseksi, jos tuo 12798915 numeroinen kuula ei tuohon sovi?
Ari
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Suojuksen funktio on tukkia koukkusyvennys niin tiiviisti ettei lika pääse sinne.
Muovisuojan kuuluu lähteä irti vetämällä suoraan ulos (ilman väkivaltaa).
Sulla on koukkua käytetty ja/tai huollettu niin harvoin, että suojus on juminut kiinni.
Voi olla ettet saa sitä irti kuin rikkomalla - ja koska suojus on juminut kiinni, voi olla että joudut puhdistamaan putken sisäpinnat ennen kuin koukku suostuu menemään paikoilleen.
Voit yrittää suihkutella CRCtä tms. liuotinta suojuksen ja metalliputken saumaan ja odotella josko kenties imeytyisi ja helpottaisi. Vasaralla putken ulkopintaan koputtelu saattaa myös hyvässä tapauksessa auttaa (kunhan et hakkaa putkea klommoille).
Jos autossa on irrotettava vetokoukku, olisi se hyvä koekäyttää kerran vuodessa ja/tai ainakin pitää sekä koukun että istukan pinnat puhtaina ja rasvattuina (vaikka koukkua ei muutoin käyttäisikään).
Muovisuojan kuuluu lähteä irti vetämällä suoraan ulos (ilman väkivaltaa).
Sulla on koukkua käytetty ja/tai huollettu niin harvoin, että suojus on juminut kiinni.
Voi olla ettet saa sitä irti kuin rikkomalla - ja koska suojus on juminut kiinni, voi olla että joudut puhdistamaan putken sisäpinnat ennen kuin koukku suostuu menemään paikoilleen.
Voit yrittää suihkutella CRCtä tms. liuotinta suojuksen ja metalliputken saumaan ja odotella josko kenties imeytyisi ja helpottaisi. Vasaralla putken ulkopintaan koputtelu saattaa myös hyvässä tapauksessa auttaa (kunhan et hakkaa putkea klommoille).
Jos autossa on irrotettava vetokoukku, olisi se hyvä koekäyttää kerran vuodessa ja/tai ainakin pitää sekä koukun että istukan pinnat puhtaina ja rasvattuina (vaikka koukkua ei muutoin käyttäisikään).
Volvo S60 T8 TwE R-Design Polestar -21
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Oldsmobile 442 W-30 -71 (Aut)
Saab 9-5 3.0T V6 SE wagon -00, stegX/DionHPT&Suorsa (Aut)
Ex: 9-5 2.3T Aero wagon -09, Bp/jcarlson (Man)
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Auto on hommattu vuosi sitten ja nyt vasta tuli itselle tarve ottaa koukku käyttöön. Kokeilin jo kertaalleen tuota crc:tä. Ehkä sitten kokeilen vielä uusiksi ja yritän saada sen ehjänä ulos.
Kiitokset vinkeistä.
Kiitokset vinkeistä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ma Loka 25, 2004 20:47
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Muovisuojus pitää laittaa oikeinpäin metalliputkeen. Jos suojus on laitettu väärinpäin (ylösalaisin) niin voi olla aika tiukasti kiinni.
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2007
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Ex: Saab 9-5 2.0t Aut Wagon 2002
Re: Vetokoukku, koukkuosa?
Tulppa lähti kuin lähtikin irti, kiitoksia vinkeistä.
Usean päivän ajan aikana raottelemalla ja crc:tä suihkuttelemalla ja lopuksi isolla ruuvarilla kangeten se sitten päätti irrota. Irtosi jopa ehjänä, tosin muutamasta paikasta murtuneena ja käyttökelvottomana. Kuva liitteenä.
Tulppa olikin isompi kuin päältä näyttää ja irrotettava koukku olikin ihan oikea. Sisus oli tosin sen verran myös ruostunut että aikansa sai sitäkin puukolla rapsutella ja vähitellen koukku paikalleen pikku-lekalla naputellen.
Usean päivän ajan aikana raottelemalla ja crc:tä suihkuttelemalla ja lopuksi isolla ruuvarilla kangeten se sitten päätti irrota. Irtosi jopa ehjänä, tosin muutamasta paikasta murtuneena ja käyttökelvottomana. Kuva liitteenä.
Tulppa olikin isompi kuin päältä näyttää ja irrotettava koukku olikin ihan oikea. Sisus oli tosin sen verran myös ruostunut että aikansa sai sitäkin puukolla rapsutella ja vähitellen koukku paikalleen pikku-lekalla naputellen.