Aurauskulman säädöstä
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Aurauskulman säädöstä
Terve,
nelipyöräsuuntausta yrittänyt huoltomies totesi, ettei saapikkaani (9-5, 2.3t, vm. 1999) aurauskulmaa ole taka-akselilla mahdollista säätää johtuen "säädön jumiutumisesta". Millaista korjausta tuo nyt sitten mahtaa käytännössä tarkoittaa? Onko siellä jokin kohta, jota voisi jollain tapaa yrittää herkistellä vai mahtaako korjaus tarkoittaa vähän isompaa remonttia?
nelipyöräsuuntausta yrittänyt huoltomies totesi, ettei saapikkaani (9-5, 2.3t, vm. 1999) aurauskulmaa ole taka-akselilla mahdollista säätää johtuen "säädön jumiutumisesta". Millaista korjausta tuo nyt sitten mahtaa käytännössä tarkoittaa? Onko siellä jokin kohta, jota voisi jollain tapaa yrittää herkistellä vai mahtaako korjaus tarkoittaa vähän isompaa remonttia?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
- Paikkakunta: Tampere
Re: Aurauskulman säädöstä
Taka-akselin aurauksen säätö ei jumiudu. Säädetään pitkittäistukivarren etupään kiinnityksestä.
EDIT: http://prntscr.com/3nn4h2
EDIT: http://prntscr.com/3nn4h2
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aurauskulman säädöstä
Ja sekö ei siis tapaa jumiutua?Jasse-setä kirjoitti:Taka-akselin aurauksen säätö ei jumiudu. Säädetään pitkittäistukivarren etupään kiinnityksestä.
EDIT: http://prntscr.com/3nn4h2
Re: Aurauskulman säädöstä
Huomioi myös se, että jos taka-akselilta muutat joitakin kulmia on syytä tehdä se 4-pyörä suuntauksessa!
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 85
- Liittynyt: Ti Touko 10, 2011 15:40
- Paikkakunta: Tampere
Re: Aurauskulman säädöstä
Kyllä ne kolme pulttia on tähän mennessä kaikista saatu auki/löysälle niin, että aurausta on päässyt säätämään.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Audi A4 1.8 Tfsi sedan -08
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
ex. 9-3 2.2 TiD -00, 9-5 2.0t -98
Re: Aurauskulman säädöstä
Mulla taas kieltäytyivät säätämästä kolkista koska oli kuulemma ruostunut niin kovin kiinni.. kerran kokeili.
Pelkästä mittaamisesta 50€ köyhdyin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Pelkästä mittaamisesta 50€ köyhdyin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Aurauskulman säädöstä
OK, kiitoksia kaikille vastauksista. Saattaa hyvinkin olla, että minunkin saapikkaan pitkittäistukivarsien päät tai kiristysruuvit ovat ruostuneet kiinni. Jasse-sedän lähettämän hyvän kuvankin perusteella se näyttää todennäköiseltä syyltä. Eipä kai siellä voi mikään muukaan jumia. Sitten täytyy vain saada nuo paikat jollain konstilla auki. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta hommasta?paralogiX kirjoitti:Mulla taas kieltäytyivät säätämästä kolkista koska oli kuulemma ruostunut niin kovin kiinni.. kerran kokeili.
Pelkästä mittaamisesta 50€ köyhdyin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Re: Vs: Aurauskulman säädöstä
Asentaja kertoi että kannattaa ruuvimeisselillä kampee auki ja samalla jollain tunkeutuvalla aineella puhdistaa ja herkistellä muttereita auki.pilkkitikka kirjoitti:OK, kiitoksia kaikille vastauksista. Saattaa hyvinkin olla, että minunkin saapikkaan pitkittäistukivarsien päät tai kiristysruuvit ovat ruostuneet kiinni. Jasse-sedän lähettämän hyvän kuvankin perusteella se näyttää todennäköiseltä syyltä. Eipä kai siellä voi mikään muukaan jumia. Sitten täytyy vain saada nuo paikat jollain konstilla auki. Onkohan kellään kokemusta vastaavasta hommasta?paralogiX kirjoitti:Mulla taas kieltäytyivät säätämästä kolkista koska oli kuulemma ruostunut niin kovin kiinni.. kerran kokeili.
Pelkästä mittaamisesta 50€ köyhdyin.
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
#5824
93 B204
93 B204
Re: Aurauskulman säädöstä
Aihetta liipaten. Mistäs löytyis halvalla niitä shimmilevyjä tuonne peräpäähän?
Myöskin vaihtoehtoiset ratkaisut otetaan vastaan
Myöskin vaihtoehtoiset ratkaisut otetaan vastaan
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Aurauskulman säädöstä
Minkä säätöön shimmejä tarvitaan peräpäässä? Ja mihin väliin niitä mahdollisesti lisätään?
Re: Aurauskulman säädöstä
Camberia säädetään. Kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa
http://photo.platonoff.com/Auto/2008092 ... ber_Shims/
http://photo.platonoff.com/Auto/2008092 ... ber_Shims/
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: Vs: Aurauskulman säädöstä
Kuulostaa tuo ruuvimeisselillä kampeaminen aika erikoiselta tuossa paikassa. Kyseessä on sen verran isot ruuvit, että aikamoinen kampeaminen on edessä ruuvimeisselin avulla enkä kyllä keksi, mihin väliin sen siinä myöskään tunkisi...
Nuo muutamasta autosta kuitenkin availlut (tehtaan jäljiltä) ihan käsityökaluilla, niin ihmetyttää moinen kireys, ettei edes pajalla aukeaisi. Vartta pitää kyllä olla vähän enempi ja kunnolliset hylsyt.
E
Nuo muutamasta autosta kuitenkin availlut (tehtaan jäljiltä) ihan käsityökaluilla, niin ihmetyttää moinen kireys, ettei edes pajalla aukeaisi. Vartta pitää kyllä olla vähän enempi ja kunnolliset hylsyt.
E
-
- "Aero"
- Viestit: 466
- Liittynyt: Ma Loka 31, 2005 10:38
Re: Aurauskulman säädöstä
Ok, camberia. Erikoista, ettei suoraa säätöä löydy alustasta. Vai onko niin, että camberin kanssa tarvitsee pelata vasta (olettaen, että alusta muuten ok), kun alustaa on madallettu huomattavan paljon verrattuna alkuperäiseen.
Re: Aurauskulman säädöstä
Alustan on oltava kaikilta osiltaan jämäkkä ennen mitään asetuksia ja tee ne asetukset 4-pyörä suuntauksen yhteydessä eteen ja taakse.
Sinun on löydettävä siihen madallukseen sopivat arvot ne eivät ole samat kuin orkkis alustalle.
Huom! tämä ellei niitä ole jo tehty alennuksen yhteydessä?.
Sinun on löydettävä siihen madallukseen sopivat arvot ne eivät ole samat kuin orkkis alustalle.
Huom! tämä ellei niitä ole jo tehty alennuksen yhteydessä?.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Vs: Aurauskulman säädöstä
Terve,eeskola kirjoitti:Kuulostaa tuo ruuvimeisselillä kampeaminen aika erikoiselta tuossa paikassa. Kyseessä on sen verran isot ruuvit, että aikamoinen kampeaminen on edessä ruuvimeisselin avulla enkä kyllä keksi, mihin väliin sen siinä myöskään tunkisi...
Nuo muutamasta autosta kuitenkin availlut (tehtaan jäljiltä) ihan käsityökaluilla, niin ihmetyttää moinen kireys, ettei edes pajalla aukeaisi. Vartta pitää kyllä olla vähän enempi ja kunnolliset hylsyt.
E
aukaisuun tarvittiin lopulta piiitkää vartta, ruuvien päiden kuumennusta ja rauhallista otetta. Ruoste oli varmaankin jumiuttanut ruuvit vuosien saatossa.