alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Mutku menee kovempaa ku on immu vähä rikki :/
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4577
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Onko logia mutkun menohaluista ? Taas nugge heittelee vaan mutujuttuja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Huonoo läppää mä heitän. Mut meneehän se paremmin ku lyödää liian paljo ahtoo ja vähä laihalle.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

vesa67 kirjoitti:Mikäli uudella immulla misfiret edelleen jatkuvat ja varsinkin E85:lla, kannattaa syytä etsiä polttoaineen syöttöjärjestelmästä. E85:sta kun joudutaan pumppaamaan litramääräisesti enemmän kuin bensaa, riippuen virityksen tasosta.
Tarkotetaanko tässä nyt sellasta MiFiä joka näkyy vain laskurissa sid infossa vai sellasta MiFiä joka aiheuttaa CE:n ja vikakoodin?
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Mulla EI sytytä vikavaloa vaikka tulisi missejä.. Eilen 5 vaihteella 80-120 kaasupohjaan niin 1 miss vilahti ja tuntui. Eikä nuo missfiret NYT ollu niitä tärkeämpiä kuin mifit, mitä saa vaikka 400 kunnon revityksellä.. Saattaa pamahtaa vaikka 50 kun päästää kaasun kun vaihtaa.. Joskus vaikka vaan 5. Sitä en tiedä miksi autossa on opensid, enkä myöskään sitä, miksi maptunin tarra paksissa, kun myytiin että on Nordic steg 3... Kai sillä on pippeliä venytetty kun pitänyt joku viritarra saada. En myöskään voi olla varma onko Tässä edes nordicin softa.. Saanko mitenkään kotikonstein otettua softan tästä helvettiin? Että palaisi vakioksi 250hv. Sittenhän tietäisin jos vaikka toimisi paremmin.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja nugge »

WOT:in jälkeen tulee aina missejä vaihtaes.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Niklas9000 kirjoitti:En myöskään voi olla varma onko Tässä edes nordicin softa.. Saanko mitenkään kotikonstein otettua softan tästä helvettiin? Että palaisi vakioksi 250hv. Sittenhän tietäisin jos vaikka toimisi paremmin.
Pitäisi ainakin lukea ecussa olevasta softasta ajonestonkoodi, sen jälkeen toinen ecu softattuna oikealla koodilla ja alustan numerolla paikalleen. Näin itse tekisin. Tarvitset ecun lukemiseen tarvittavat kamppeet. Oma kalustoni on Canusb, läppäri, säädettävä virtalähde ja romuauton johtosarjasta napsastu ecun liitin+kaapeli. Näistä inkeistä on saatu aikaan ohjelmointivehkeet T5 ja T7 -ecuille. Ehkä selkein homma olisi etsiä kotikulmilta joku klubilainen, jolla on valmiina toimiva laitteisto. Sen laitto ei toki ole mikään mahdoton juttu, mutta turhaa sinänsä jos ei aio harrastaa asiaa enempää kuin yhden softauksen verran.

Omassa 2,3 isossa T:ssä on vaatimattomasti viinoitettuna suunnilleen vakiot Aeron tehot ja olen todella tyytyväinen. Aika iloisesti liikahtaa Aeron vakiotehoillakin nää femmat minun mielestäni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tai sitten vaan kun asut Kouvolassa käyt tapaamassa Suorsaa niin loppuu se softan arvuuttelu :)
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Äsken katsastuksesta pois ajellessa kuvailin sidistä videota, näyttäisi menevän kutakuinkin:
Pinl 1000
mAir 524

Pinl 1500
mAir 800

Pinl 1925
mAir 1084

Pinl 1958
mAir 1120

Pinl 2013
mAir 1156
(pätkän maksimit)

Maksimin jälkeen taisi alkaa rötääminen. Ja viimeviikolla jäi myös CE-tuikku vilkkumaan Cyl1 missfire koodilla. Väsynyt ilmamassamittari?
Saab 9-5 Aero automaatti -01
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

tiaipe kirjoitti:Äsken katsastuksesta pois ajellessa kuvailin sidistä videota, näyttäisi menevän kutakuinkin:
Pinl 1000
mAir 524

Pinl 1500
mAir 800

Pinl 1925
mAir 1084

Pinl 1958
mAir 1120

Pinl 2013
mAir 1156
(pätkän maksimit)

Maksimin jälkeen taisi alkaa rötääminen. Ja viimeviikolla jäi myös CE-tuikku vilkkumaan Cyl1 missfire koodilla. Väsynyt ilmamassamittari?
mAir 1000 niin pinl pitäs olla 1700-1800, ehkä näillä kuumilla keleillä lähempänä 1800. Ilmamassamittarin vaihtaisin. Onko bensapumppua vaihettu?
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Markkanenn kirjoitti:
mAir 1000 niin pinl pitäs olla 1700-1800, ehkä näillä kuumilla keleillä lähempänä 1800. Ilmamassamittarin vaihtaisin. Onko bensapumppua vaihettu?
Bensapumppu on vaihdettu reilu vuosi takaperin, PCS:ltä hankittu Walbro. Pari vuotta sitten etanoliin siirtymisen yhteydessä. Uusi suodatin taitaa kyllä jossain kaapissa olla, että voisi varmuuden vuoksi vaihtaa. Pitänee samalla vilkaista miltä IMM näyttää ja vaikka suihkia cleaneriä. Uutta sitten hankintaan jos nuo ei auta.
Saab 9-5 Aero automaatti -01
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

tottakai kannattaa "säästää" vajaa 150e ja ajella/polkea saabia....sit ihmettelee lisää,jos hajoaa :mrgreen: .
mielestäni turha putsailla vanhaa ja katsella miltä näyttää jne....
#2285
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Jos kyse on vain kuumalangan likaantumisesta niin eipä tuossa lie mitään menetäkään. Polkemiset lopetan kumminkin ensimmäiseen rötäykseen viittaavaan. Taitaapahan moinen ilmamassamittarin puhdistusoperaatio kuulua TiD:n ihan viralliseen huolto-ohjelmaankin...
Saab 9-5 Aero automaatti -01
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

oujee :mrgreen:
#2285
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4577
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Jos mielipiteistä siirrytään testipohjaisiin faktoihin niin aika monta T7 immua olen koittanut asiaan tarkoitetulla pesusprayllä puhdistaa ohjeiden mukaisesti ilman merkittävää parannusta toimintaan.
Näiden tulosten perusteella olenkin siirtynyt suosiolla vaihtamaan uuden immun paikalleen niiden keskimäärin 10 vuoden palveluksen jälkeen ja vaikutus on merkittävä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin