alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

Niklas9000 kirjoitti:Kyllä mä olen sitämieltä että normaalibmair tyhjäkäynnillä ilmastointipoispäältä on nimenomaan se 130-140 mikä useimmilla on. Ja ilmastointi päällä minulla on 150-165.
Himo_kaappoo kirjoitti:mAir Ac on 168-179 Ac off 133-143(vanhalla immulla)
Kuinkas noita Pinl ja mAir:a pystyy seurata yhtäaikaa? :)
Nyt uus immu kiinni. Ilman ac:tä mAir 130-140 ja ac päällä 160-165..
Pinl ei nouse niin herkästi sinne 2100-2300 (mAir ollessa 1000-1200) kun vanhalla.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

Razz3 kirjoitti:mulla kyllä mreq on sama ku mair tyhjäkäynnillä ilmastointi pois päältä eli pyörii siinä 122 paikkeilla molemmat tais kävästä jopa 119 hetkellisesti. mulla kans evappi poistettu, mankkuvena poistettu ja uusilla alipaineletkuilla vedetty muut paitsi se letku mikä lähtee koneen taakse jonnekkin.. ainut mitä mun femma tekee nii on et kovassa vedossa alkaa pätkii, yleensä ku kiihdyttää ja vaihtaa vaihdetta nii ku saa paineet ylös seuraavalla vaihteella nii alkaa pätkimään, ja sitte lyö satunnaisesti vikakoodia sytytyskatkoksista eli P1390 koodia, ja välillä tuntuu vähän tehottomalta, niinku ois tukkone jotenki.
Onko bensapumppu vaihettu? Saattaa olla väsynyt pumppu joka ei jaksa pumpata riittävästi ainetta. Alkaa olla nääkin femmat olla jo niin vanhoja, että ei ihan täydessä tikissä ole vaikka kaikki näyttää olevan kunnossa. Taitaa suurimmassa osassa olla pieni vuoto jossain joka ei näy muualla kuin sid infossa.
Razz3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 25, 2013 20:53

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Razz3 »

Joo walbron pumppu vaihdettu muutama kk sitte ja samalla uudet ev14 690cc suuttimet, eikä tunnu aina tukkoselta, vaan välillä, tarvii se immu ny vaihtaa ja kattoo jos se auttais, otin videoo mair ja pinl näkyvissä, oisko ollu parhaimmillaan mair hiuka vajaa 1200 ja pinl huuteli jossai 1900

E. Pinl oli parhaimmillaan tossa ku kävin uusiks ajamassa nii jotain 2100 luokkaa mairin ollessa 1200
NG 9-5
Razz3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 25, 2013 20:53

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Razz3 »

Nyt koitettu uudella immulla, ei vaikutusta.. Ja mair ja mreq silti laski ac off sinne 120 hiuka reilu pyörimään.. Huomasin tosin et lampda näyttää parhaimmillaan 2500 ja tyhjäkäynnillä jää siihen 1900-2100 paikkeille pyörimään :o eli aika laihalla mennää vissii ? voisko se perkele olla et se motonetin "etanoli"letku on sulanu sinne 8O
NG 9-5
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja 3J »

Onko se motonetin letkunpätkä "in-tank" asennukseen sopiva etanoliletku? Monestihan ne kestävät etanolia vain sisäpinnaltaan, ei upotusta. Tuli vaan mieleen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Razz3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 25, 2013 20:53

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Razz3 »

3J kirjoitti:Onko se motonetin letkunpätkä "in-tank" asennukseen sopiva etanoliletku? Monestihan ne kestävät etanolia vain sisäpinnaltaan, ei upotusta. Tuli vaan mieleen.
mun mielestä siinä ei ollu ku yhtä sorttia letkua mikä etanolia kesti. jotain gatesin letkua misä oli jotai vihreetä ulkokuoressa yms, pitääkin kattoo jos se viheltää ohitte painetta nii ei tartte ihmetellä jos käy laihalla... :roll:
NG 9-5
Razz3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 25, 2013 20:53

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Razz3 »

noniii.. oli letku ehkä vähän huonoon kulmaan vääntyny ku ei ollu enää nii jämäkkää.. laitoin uuden letkun ja hiukan paremmin nii joha pomppas, alko mair olee acc off sitä mitä pitiki eli 140-150 mut tosiaa walbro otti ja kuoli parinsadan metrin päästä nii piti sitte tienpäällä papukaijojen ja "porkkanan" kanssa vaihtaa vakiopumppu takas tilalle :roll: :lol: mut silläkin tuntuu et tehot varmaa tuplaantu ja alko vetää niin ku pitääki! tosin silti vähän pätkis välillä, mut saattaa olla et oli hiukan ilmaa vielä siellä, pitää huomenna vielä kooittaa ja jos vieläkin pätkii nii sit on varmaa sytkäkasetti kaput.ja nyt on lambdakin tyhjäkäynnillä ok, se seilaa siinä nollan kummallakin puolella ja ku kiihdyttää nii on siellä miinuksella eikä plus 2500 :D
NG 9-5
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Huomannut että lambda käynyt välillä +1000-1400 ja Amul oli korkein näkemäni eilen, 940 hetken.. Mutta yleensä Amul on skaalassa +-500 useimmiten kuitenkin + puolella. Uuden lambdan numeroiden vilinä jumittuu hetkeksi välillä, mutta johtuisikohan kun antaa vikakoodia fcod 1056 ja 311.. Eli kattia ja sitä 2 lambdaa itkee, kun EI Ole disabloitu 2 lambdaa, niin 1 lambda ottaisi välillä siitä jotain vaikutteita?
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ei pitäs ottaa vaikutteita AFAIK.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Okei. Ainakun nämä koodit tai toinen tulee, niin aikaa välillä se 1 lambda kenkkuilla.. Jotain yhteyttä Kai voisi olla..?
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Razz3
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ke Syys 25, 2013 20:53

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Razz3 »

nyt rokkaa meikäläisellä ainakin, oli bensaletku rutussa pumpulta t-haaralle joten laitoin sen uusiks hiukan parempaan malliin ja sit korkkas 4kk vanha walbro joten vakiopumppu takas, sit vaihoin bensasuodattimen joka oli ihan musta sisältä ja sitte säädin tulppien kärkivälin ja on tuolla se uus maffikin kiinni. mut nyt ainaki vetää pätkimättä 8)
NG 9-5
tiaipe
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 12:40
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja tiaipe »

Omatkin röpeltämiset taisi vihdoin selvitä.
Eilen käytin maalarilla kustannusarviossa takapään ja apparin oven ruostepaikkojen korjauksessa ja paluumatkalla meno meni ihan mahdottomaksi, ei kestänyt edes keltaiselle mennä ilman CE vilkkumista ja rötäämistä.

Luin sitten missfireistä hieman lisää ja sattu silmiin, että huono kasetin maadoitus voisi aiheuttaa...kävin sitten uudelleen maadoitukset läpi ja putsasin viimisen päälle kiiltäviksi. Ajattelin vielä katsoa tulpat läpi ettei ole rötäämisistä ottanut itseensä ja kasettia ihmetellessä huomasin että ykköspytyltä oli kasetin kärjen tiivisteestä lohjennut pieni pala ja joutunut pohjalle kasetin ja tulpan kontaktin väliin. Ei ihme jos kipinä huono :D
Nyt testilenkillä kaikki sitten pelasikin moitteetta.

Tuntuu kuitenkin, että alkuperäisen ja nyt lopuksi olleen rötäyksen syy on ollut eri. Ensimmäisten rötäysten jälkeen nelospytyn tulppa oli aivan romuna. Todennäköisesti tässä yhteydessä kasettia irti käyttäessä on tuo pala lohjennut. Välissä vaihdettu IMMu uuteen ja käytetty pullollinen SI alcoholia tankissa. Se, että mikä tulpan sulamisen aiheutti taitaa jäädä mysteeriksi....olisiko sitten alipaineletkujen uusinta ja vanha IMMu aiheuttanut laihalle menon vai mikälie mutta pääasia että nyt pelaa :)
Saab 9-5 Aero automaatti -01
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

En muista oonko postannut tänne, mut ite ajellu noin 50-100tkm niin että laittannu tulppien kärkiväliksi 0,8mm (BCPR7ES-11). Kestäävät pidempään ja rötäämiset loppu.
9-3.1972
Wege
"Turbo"
Viestit: 276
Liittynyt: To Syys 16, 2004 21:16
Paikkakunta: Patt1joki/Raahe

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Wege »

Rötäämistä taas aika ajoin, varsinkin viinalla ja seokset on kondiksessa.
Kolmospyttyyn pärähtää misfireä rötäyksessä. Takaänkkäri rämisee siihen malliin että voi olla hilut irti pöntössä jolloin ahistaa pakokaasun virtausta.
Otin kiina-dp:n irti ja vaihdoin alkuperäisen kattisysteemin paikoilleen, tämän jälkeen testilenkille; rötäämistä tuli heti paljon enemmän ja edelleen ainoastaan kolmospyttyyn.

Jos tämä rötääminen johtuu minun tapauksessa pakopaineesta niin miksi 3.sylinterissä?
Onko tuo vakio pakosarja semmoinen että kerää kolmoseen eniten pakopainetta?
Venttiilinjouset kuoleentuneet kolmosesta?
Suuttimethan on uudehkot ja "perusmifejä" tulee tasaisesti joka pyttyyn silloin kun tulee.
Pikagalluppina kysyisin onko muilla ollut kolmospytyssä rötäysmisfireä enemmän kuin muissa sylintereissä?
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: alkoi taas rötäämään satunnaisesti.

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meidän 9-5 alkoi rötäämään kiihdytyksissä, siitä tilanne nopeasti paheni vaikeuksiin käynnistyä kun kone ei meinannut pyörähtää ympäri. Kun sain käyntiin savutus oli melkoista, mutta se haisi glykoolille. Nelospytty keräs nakuja railakkaasti. Tein kannenpulttien jälkikiristyksen. Lopulta konetta ei enää saanut käyntiin kun ei vaan pyörinyt, vettä hävisi ja niinhän nelonen oli täynnä vettä. Ilman tulppaa pyöräytys startilla ja geyshir siitä tuli. Kansipahvin siihen vaihdoinkin ja nyt taas pelaa ja vetää iloisesti. Pahvi on voinut vuotaa jo jonkin aikaa, kun otin lohkolämmittimen irti ja sen jäljiltä luulin jääneen nestevajausta, eli lisäilin vettä ajatellen että se vielä ilmautuu.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin