Madallusarja+TÜV

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Mistä saa?
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Vähän jos viitsii vaikka googlettaa niin löytyy. Haetko pelkkiä jousia vai lisäksi iskareita? Yleensä ilmoitukseen on merkitty, tuleeko mukana tuv-lappu.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Unohdin ilmoittaa että mikä tahansa sarja käy joka madaltaa väh.10mm enemmän kuin aerossa oleva sport alusta jonka madallus on 20mm???(korjatkaa tämä jos olen väärässä..) Suo anteeksi, että tämä unohtui mainita... :oops:

Vielä jos tämän jälkeen löytää googlettamalla kohtuuhintaisia alustoja autooni TÜV-lapulla niin hyvä on..

Sen verran voin säästää vaivaa että speedpartsin ja D2 coilovereihin EI saa TÜViä.

Completoksen kaikista jousista ei ilmene TÜV-saatavuus.
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eli haluat siis jouset ja iskarit. Eibach/Bilstein B12 pro-kit madaltaa vakiosta(ei aero) sen -30mm. Budjetti olisi hyvä tietää, niin porukka osaisi suositella..
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Käy joko pelkällä jousilla tai tahi molemmilla... Hintaluokkaa/budjettia en mielellään anna koska tarvin vaihtoehtoja laidasta laitaan, sekä kokemuksia. :)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Aero 9-5 2000
"Ruisku"
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Helmi 10, 2010 16:41
Paikkakunta: Vantaa

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja Aero 9-5 2000 »

Moi!

Jos haluat
- Aerosta matalamman
- Et kuitenkaan pintakovaa
- mutta muuten jämäkän
- ei kolahtele asfaltin poikkiraidat tms.
- ja on jopa mukulakivelläkin "mukava"

...niin suosittelen
- Jousiksi Eibach, eBaystä edullisin toimittaja rahteineen = n. 230€/setti kotona
(vuosi sitten 211€)
- Iskareiksi Koni FSD, ---- " ----- sama juttu = n. 630€/setti kotona
(vuosi sitten 600€)

Vaihdat tietenkin kaikki vähänkin kuluneet puslat samalla uusiin ym.
Voit lisätä vielä etupäähän ylävakaajan (SpeedParts) niin aina vaan meno paranee...

TUV
"ratkaisuni" tuli ihan vahingossa..., eli
kun massautin autoni alustaremontin jälkeen muutenkin, niin samalla kaikki uusi jäi piiloon ja vihreät iskaritkin ovat nyt mustat.
Vanteina et 49 Saab vanteet, niin ei raavi renkaatkaan kaariin kiinni.
(taakse ei mahdu et41 tällä setillä, ei ainakaan 18")

Huom.
Valitsehan katsastukseen aseman, johon saa auton ajettua nosturille maan tasossa.
Jos jäät keulasta / pohjasta kiinni, niin sitten tarvitaan selitysten lisäksi lippuja ja lappuja..
Ajoin nimittäin K1 asemalle, jossa inssi suositteli ensi kerralla menemään heidän xxxx toimipaikkaan, kun siellä on maan tasolla päälle ajettava nosturi.
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Muista sitten samalla uusia edestä ne yläpään laakerit...

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

nix0n kirjoitti:Eli haluat siis jouset ja iskarit. Eibach/Bilstein B12 pro-kit madaltaa vakiosta(ei aero) sen -30mm. Budjetti olisi hyvä tietää, niin porukka osaisi suositella..
Löytyykö tolle Pro-kitille TÜV-papereita?? Miten bilstein vs.Koni, kumpi parempi?? Joku mainitsi että Saabilta saisi Sportalustan 500€? Varma ratkaisu?
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Eibachin jousille löytyy kyllä laput ainakin. En kyllä ymmärrä minkä takia ne jouset ja iskarit pitää sotkea massalla ja ettiä sellainen konttori missä nosturi on maantasolla, kun se muutoskatsastus on noin 50€ luokkaa.
Saabin sporttialusta on hyvä ratkaisu jos ei huoli autostaan matalaa ja se on ainakin ollut erittäin järkevän hintainen.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Löytyy Eibachin jousille vaikka netistä. Iskareille et tartte papruja.

Lähetetty minun GT-I9300 laitteesta Tapatalkilla
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
RallyeSaab
"Turbo"
Viestit: 210
Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
Paikkakunta: Tampere

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja RallyeSaab »

Enpä tiiä miten oon missannu mutta siitä:

http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2541

Nyt säästään rahaa.. 8)
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja 3J »

nix0n kirjoitti:Saabin sporttialusta on hyvä ratkaisu jos ei huoli autostaan matalaa ja se on ainakin ollut erittäin järkevän hintainen.
Plus jos auto ei ole Aero tai ei ole ruksittu lisävarustelistalta sport-alustaa, niin Saabin setissä tulee mukaan jäykempi kallistuksen vakaaja puslineen. Kruunaa sporttialustan.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
99GLS
"Aero"
Viestit: 380
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2012 13:13

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja 99GLS »

Katoin hintoja iskareille ja jousille niin nehän maksaa n.900€? http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/ Saako sen sarjana saabilta edullisemmin??
Erppa
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ke Tammi 16, 2008 18:11
Paikkakunta: Vantaa

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja Erppa »

Mites toi

http://www.partsforsaabs.com/index.php?cPath=2_189_615

Vai onko vaan jouset tuv-hyväksytyt. Onko muuten toimiva setti ku ei ois hinnalla pilattu?
9-5 2.0t MY03
Biopower stage1
janski
"Aero"
Viestit: 464
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)

Re: Madallusarja+TÜV

Viesti Kirjoittaja janski »

Erppa kirjoitti:Mites toi

http://www.partsforsaabs.com/index.php?cPath=2_189_615

Vai onko vaan jouset tuv-hyväksytyt. Onko muuten toimiva setti ku ei ois hinnalla pilattu?

Mulla on nyt toi setti -98 femman alla... kukaan katsuri ei ole koskaan kysellyt jousista tai iskareista yhtään mitään. Aik. oli alla jotkut madallusjouset ja Konin keltaiset iskarit joilla toi mun vessa oli oikeasti tontissa ;) ja mitä toimivuuteen tulee niin noi PFSn iskarit kesti reilun vuoden ja n. 25tkm. Ne vaihtuvat kyllä aika nopeaan Konin FSD iskareihin. Sellaiset on olleet vaimon femmassa jo muutaman vuoden ja ovat kyllä todella hyvät, mukavat sekä jämäkät jopa vakio jousilla.
Vastaa Viestiin