P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
muf
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 09:02
Paikkakunta: Raisio

P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

Viesti Kirjoittaja muf »

Uus-Saabisti sai kuukauden päivät ajaa tyytyväisenä, kunnes auto sammui viime perjantai-aamuna ajosta heittäen käytännössä kaikki mahdolliset valot kojetauluun.

Ei lähtenyt samantien enää käyntiin, mutta hinuria odotellessa hörähti taas henkiin. En kuitenkaan uskaltanut autolla ajaa, joten auto lavetilla Metro-Autoon. Tässä kohtaa kojetauluun jäi enää CE- ja automaattivaihteiston valo.

Metro-Autossa kaivettiin esiin ja nollattiin vikakoodi P1921(4), selitteenä ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa. Auto ajoon ja sähkärille pitäisi kuulemma varata aikaa, mikäli tapahtuu uudelleen.

Viikonloppu ja palttiarallaa 100 km meni tyytyväisenä ongelmitta, kunnes tänään jälleen ajosta CE- ja automaattivaihteiston valot tauluun. Tällä kertaa auto ei kuitenkaan sammunut. Valot sammuivat kolmannen-neljännen käynnistyskerran jälkeen, aikaväliä ensimmäisen ja toisen käynnistyksen välillä useampi tunti, viimeisimpien käynnistysten välillä noin 10 min.

Allekirjoituksen auto kyseessä. Heitetään pallo ilmaan ja kysytään, mistä vika voisi johtua?
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
muf
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 09:02
Paikkakunta: Raisio

Re: P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

Viesti Kirjoittaja muf »

Ainiin, mielenkiintoisemmaksi homman tekee vielä se, että SID on koko ajan näyttänyt vikakoodien lukumääräksi pyöreät nolla. :roll:
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Toi on TCM:n vikakoodi jotka ei näy opensidillä. Eli vaikuttaisi että Trionic on kyykähtänyt tai väylä menny perätilaan/katkennut jostain syystä.
Onko väylässä jotain epänormaaleja laitteita kiinni ? Onko softa pävitety äskettäin ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
muf
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 09:02
Paikkakunta: Raisio

Re: P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

Viesti Kirjoittaja muf »

En nyt tiedä tarkkaan, mitä haet epänormaaleilla laitteilla, mutta ei tietääkseni. :oops:
Softaakaan ei ole meikäläisen, eikä myöskään ainakaan edellisen omistajan (09/13 ->) aikana koskettu.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Seuraavan kerran kun ei starttaa niin katso saatko opensidiltä parametreja näkyviin, se kertoo onko trionic hengissä vai ei. Vaikka kierroslukua tuijottaisit starttia pyörittäessä.

Et itse asiassa tarkentanut miten ei lähtenyt käyntii - startti pyörii muttei käynnisty vai ei pyöritä edes starttia ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
muf
"Tuplakaasari"
Viestit: 81
Liittynyt: La Kesä 28, 2014 09:02
Paikkakunta: Raisio

Re: P1921(4) - ei väyläkommunikaatiota trionicin kanssa

Viesti Kirjoittaja muf »

Toivottavasti seuraavaa kertaa ei tule, mutta pitääpä silloin kurkata sidiä tarkemmin.

Startti tosiaan pyöri, mutta käyntiin ei lähtenyt. Olisinkohan kolme vai neljä ~viiden sekunnin starttia yrittänyt, ennen kuin soitin lavettikulkimen paikalle.

Suurinpiirtein 15 min jälkeen sammumisesta lähti sitten käyntiin.

Lisätietona vielä, perjantainen sammumisepisodi tapahtui ~1-2 km ajon jälkeen. Ajoon "kylmällä" (auringonlämmittämällä) koneella.
9-3 SS 2.0t BioPower Aero '09
9-3 Cab 2.0t '99
Vastaa Viestiin