KiitosTermos kirjoitti:Nimerkki Tobbana vaikuttaa Tech2-karttalinkin mukaan Iisalmessa.
"Tech 2 - Tobbana
Tech2 - Saab 1988-2012 ja Opel 1997-2010. Candi+turvapääsy Saabeihin.
Softaukset Trionic-kulkineisiin, myös T7-mankkuvenamodaus T5.5-purkkeihin.
Yhteydenotot foorumin kautta."
Kartta löytyy yleiseltä puolelta, on nostona otsikolla "Tech2 Merkkitesterit: Sijainti kartalla", noin niinkun vastaisen varalle
YEC-594 onko tuttu?
Re: YEC-594 onko tuttu?
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Luulis että on sille varmaan jotain tehon lisäystä tehty. ei nimittäin tuo meikäläisen vakio 2-litranen automaatti lyö sutia edes märällä asfaltilla kun tuosta vauhdista lyö ronttosen pohjaan Ehkä löis nippa nappa jos asfaltti olis öljytty hyvin
2.0t wagon my2007.
2.0t wagon my2007.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: YEC-594 onko tuttu?
Joo kyllä tälle on jotain tehty kun nyt pääsin kokeilemaan toistamkaisla kirjoitti:Luulis että on sille varmaan jotain tehon lisäystä tehty. ei nimittäin tuo meikäläisen vakio 2-litranen automaatti lyö sutia edes märällä asfaltilla kun tuosta vauhdista lyö ronttosen pohjaan Ehkä löis nippa nappa jos asfaltti olis öljytty hyvin
2.0t wagon my2007.
femmaa joka on myös tuolla nelilovisella automaatilla, mutta
se oli myös sillä isommalla koneella eli 2,3l jossa on vakionakin
tehoja enempi kuin tässä 2-litraisessa koneessa (170hv)
Huomattavasti pirteämmin liikkuu tämä minun femma.
Niin ja tuo sutiminen ainoastaan vaihteiston sport-asennossa
Normaali-asennossa on kyllä tämäkin melko laiskanoloinen.
Oikeastaan ainoa miinus tässä automaattifemmassa on
tuo kulutus verrattuna tonnariin n.2litraa menee sataselle enempi
matka-ajossa kuin tonnarilla
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
mielenkiinnosta kysyisin vielä että minkälaisiin kulutuslukemiin olet päässyt tällä nykyiselläsi? omani menee kaupunkiajossa n.11,5-12litraa sataselle, ja maantiellä pääsee nätillä ajolla sinne 7,5-8litraa. joskus olen päässyt jopa sinne seiskan pintaan maantiellä. niin ja onneksi olkoon hienosta hankinnasta!
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: YEC-594 onko tuttu?
Kaupunkiajossa 14-15litraa sataselle ja maantiellä 8-9 litraa sataselle
näyttää Sid kulutukseksi.
Vielä en ole tarkastanut Sid-lukemien paikkaansapitävyyttä eli se
todellinen kulutus on vielä laskematta.
Tonnarissa oli yllättävän tarkka tuo ecun näyttämä kulutus
ecun näyttämä oli 6,3 matka-ajossa ja mitattu oli 6,5l/100km
näyttää Sid kulutukseksi.
Vielä en ole tarkastanut Sid-lukemien paikkaansapitävyyttä eli se
todellinen kulutus on vielä laskematta.
Tonnarissa oli yllättävän tarkka tuo ecun näyttämä kulutus
ecun näyttämä oli 6,3 matka-ajossa ja mitattu oli 6,5l/100km
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Niinpä ja tämä nelilovisella laatikolla oleva taitaa olla
janoisempi kuin nuo uudemmat jotka on sillä uudemmalla
viisilovisella laatikolla, jos olen oikein ymmärtänyt
janoisempi kuin nuo uudemmat jotka on sillä uudemmalla
viisilovisella laatikolla, jos olen oikein ymmärtänyt
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Ensimmäiset 5000km takana tuolla femmalla ja positiivinen yllätys
on ollut tämä hankinta
Öljyä ei ole kulunut vielä tuolla matkalla eikä ole savumerkkejä vielä
antanut.
Ainut laitto ollut vetarin laakeri ja tietenkin ne normi huollot jotka
tulee tehtyä kun hankkii "uuden" kulkupelin.
Auton historiaakin saanut pikkuhiljaa selvitettyä ja hyvällä pidolla
tämä on tuntunut olevan, jos nyt "puheet" pitävät paikkansa.
Silloin tulppienvaihdon jälkeenhän tämä ei toiminut alkuun niinkuin
pitää,mutta syykin tuohon taisi selvitä vähänaikaa sitten.
Otin tuon johdon syttykasetilta irti ja niinhän sieltä pistokkeelta
oli yksi "pinni" painunut sisään aiheuttaen kosketushäiriötä.
Nyt kun on vielä "uudet" renkaat alla, niin ajo-ominaisuudet
parani huomattavasti,ei enää haittaa nämä uraiset tiet, on
kuin tonnarilla ajelisi
on ollut tämä hankinta
Öljyä ei ole kulunut vielä tuolla matkalla eikä ole savumerkkejä vielä
antanut.
Ainut laitto ollut vetarin laakeri ja tietenkin ne normi huollot jotka
tulee tehtyä kun hankkii "uuden" kulkupelin.
Auton historiaakin saanut pikkuhiljaa selvitettyä ja hyvällä pidolla
tämä on tuntunut olevan, jos nyt "puheet" pitävät paikkansa.
Silloin tulppienvaihdon jälkeenhän tämä ei toiminut alkuun niinkuin
pitää,mutta syykin tuohon taisi selvitä vähänaikaa sitten.
Otin tuon johdon syttykasetilta irti ja niinhän sieltä pistokkeelta
oli yksi "pinni" painunut sisään aiheuttaen kosketushäiriötä.
Nyt kun on vielä "uudet" renkaat alla, niin ajo-ominaisuudet
parani huomattavasti,ei enää haittaa nämä uraiset tiet, on
kuin tonnarilla ajelisi
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Kiinnitti huomiota tuolla ylempänä tuo sporttiasentomaininta. Ellei se ole jo muualta selvinnyt, niin kannattaa huomioida, että toiminto muuttaa ainoastaan sitä käyrää, millä kaasupolkimen asento muutetaan ilmamassa(/vääntömomentti-)pyynnöksi eikä hevosvoimaakaan tule lisää. Muuttaa siis vain kuskin raskasjalkaisemmaksi. Lisäksi muuttuvat vaihtorajat ylöspäin vaihtaessa vähän ylemmille kierroksille.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: YEC-594 onko tuttu?
Jep tiedossa oli tuo miten vaikuttaa sportasento,
mutta tämä on jokatapauksessa pirteämpi laite
kuin tuo kokeilemani toinen femma sekä vaihteiston
normaaliasetuksella että sportasennolla.
mutta tämä on jokatapauksessa pirteämpi laite
kuin tuo kokeilemani toinen femma sekä vaihteiston
normaaliasetuksella että sportasennolla.
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Nyt on tuo kulutus mitattu, eli tankki täyteen ja ajoa 500km rajoitustenNeukku kirjoitti:Kaupunkiajossa 14-15litraa sataselle ja maantiellä 8-9 litraa sataselle
näyttää Sid kulutukseksi.
Vielä en ole tarkastanut Sid-lukemien paikkaansapitävyyttä eli se
todellinen kulutus on vielä laskematta.
Tonnarissa oli yllättävän tarkka tuo ecun näyttämä kulutus
ecun näyttämä oli 6,3 matka-ajossa ja mitattu oli 6,5l/100km
mukaan vakkari päällä josta kaupunkiajoa 50km.
Sid näytti kulutukseksi 9,2l/100km ja mitattu todellinen kulutus
oli 9l/100km eli melko tarkka on tuo Sidin näyttämä
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Väliaikatietoja tästä femmasta
Nyt on menty 30000km ja melko hyvin on toiminut
Laittoakin on tietty ollut, mm.ilmamassamittari,ilmanlämpötila-anturi ja bypass
Eli melko vähillä laitoilla on päästy
Pari viikkoa sitten laitettiin etanolisofta (Carlsson) ja tuo olisi kyllä pitänyt tehdä jo aiemmin
Tuli nimittäin vääntöä mukavasti lisää ja yllätys yllätys myös kulutus putosi litralla/100km
Etanolilla en ole vielä ajanut kun on nuo tankkauspaikat harvassa täällä,mutta pitää jossainvaiheessa
kokeilla kun lähtee pidemmälle reissulle
Niin ja tässä on vielä alkuperäinen gt17 Garretti ilmeisesti eli kyllä sekin taitaa kestää jos on huollot
tehty ajallaan
Ai niin vielä noista laitoista unohtui jakoketjun vaihto joka ei kuitenkaan olisi vielä ollut välttämätön,
mutta kun tällä on tarkoitus ajella pidempään niin varmistettiin vielä tuokin valmiiksi
Nyt on menty 30000km ja melko hyvin on toiminut
Laittoakin on tietty ollut, mm.ilmamassamittari,ilmanlämpötila-anturi ja bypass
Eli melko vähillä laitoilla on päästy
Pari viikkoa sitten laitettiin etanolisofta (Carlsson) ja tuo olisi kyllä pitänyt tehdä jo aiemmin
Tuli nimittäin vääntöä mukavasti lisää ja yllätys yllätys myös kulutus putosi litralla/100km
Etanolilla en ole vielä ajanut kun on nuo tankkauspaikat harvassa täällä,mutta pitää jossainvaiheessa
kokeilla kun lähtee pidemmälle reissulle
Niin ja tässä on vielä alkuperäinen gt17 Garretti ilmeisesti eli kyllä sekin taitaa kestää jos on huollot
tehty ajallaan
Ai niin vielä noista laitoista unohtui jakoketjun vaihto joka ei kuitenkaan olisi vielä ollut välttämätön,
mutta kun tällä on tarkoitus ajella pidempään niin varmistettiin vielä tuokin valmiiksi
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
No niin pitkästä aikaa kilometrejä kertynyt nyt 260000 ja melko vähillä laitoilla olen päässyt bensapumpun vaihdoin tänään, meni muuten ilman turhia ennakkoon varoittelematta. Bitemasta tuli jo jokinaika sitten hankittua varalle pumppu ämpäreineen ja hyvin tuntuu toimivan Sellainen huomio tuon vaidon jälkeen,että se entinen pumppu ei pyörähtänyt milloinkaan kun laittoi virrat päälle,mutta tämä bilteman pumppu kyllä surahtaa kun laittaa virrat päälle, kuulunee asiaan
Niin ja kiitos tämän foorumin jälleen kerran täältä löytyi hyvät ohjeet vian paikallistamiseen ja asennusohjeet myös
Niin ja kiitos tämän foorumin jälleen kerran täältä löytyi hyvät ohjeet vian paikallistamiseen ja asennusohjeet myös
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: YEC-594 onko tuttu?
Niinpä kävi,että femma vaihtui Crysleriin,mutta kun
ei enää femman tilat riittäneet nykyisiin tarpeisiin niin
ei voi mitään. Saabismia ei kuitenkaan missään nimessä ole unohdettu vaan harrastepeliksi on tulossa vanhempi
Saabi todennäköisesti Og satku heti kun sopiva löytyy
Femma palveli kyllä sen 3vuotta varsin mallikkaasti mitä se minulla oli ja yllättävän vähillä laitoilla pääsin.
n.60000km kerkesin sillä ajella
ei enää femman tilat riittäneet nykyisiin tarpeisiin niin
ei voi mitään. Saabismia ei kuitenkaan missään nimessä ole unohdettu vaan harrastepeliksi on tulossa vanhempi
Saabi todennäköisesti Og satku heti kun sopiva löytyy
Femma palveli kyllä sen 3vuotta varsin mallikkaasti mitä se minulla oli ja yllättävän vähillä laitoilla pääsin.
n.60000km kerkesin sillä ajella
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti