Ruostekorjaus tampereen alueella

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
saabisti 9-5
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 16:39
Paikkakunta: Tampere

Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja saabisti 9-5 »

Terve,

Tuossa kesärenkaita vaihdellessa huomasin että ruoste oli päässyt syömään sen kuuluisan kananmunan kokosen reiän kuskin puolen sivuhelman alle, joka ymmärtääkseni on aika tyypillinen paikka näissä malleissa. Katsastus kutittelee tossa toukokuussa joten tietääköhän kukaan mitään hyvää firmaa missä voisi saabin käydä hitsauttamassa. Edullisuus on tietenkin plussaa tässäkin asiassa :D

Kiitos jälleen kerran vastauksista!
Saab 9-3 1.8t Stg1 BP -08
Saab 9-5 Aero BP -02 (ex)
Saab 9-5 2.3t -98 (ex)
Saab 900T -87 (ex)
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Tampereen ruskossa olisi eräs hitsauspaikka, jota pitää ymmärtääkseni kiinalainen mies, joka tekee hyvää jälkeä kohtuu rahalla. Paikasta olen kuullut vain hyvää, ja autokorjaamolla työskennellessäni olen isompia hitsaustöitä, mitä emme itse ole pystyneet ottamaan ohjannut tuonne, eikä kukaan ainakaan vielä ole tullut mua sen takia haukkumaan :lol:

http://www.finder.fi/Autokorjaamoja%20j ... dot/366423

Linkistä löytyy paikalle tarkempia yhteystietoja. Linkissä paikan nimi on Tampereen ruostesuojaus, mutta ainakin hallin seinässä on lukenut Autoklinikka.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1794
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja mikan »

Rantatiellä on Autohitsi tjsp, mutta sitä en voi suositella. Laittoi meidän volkkariin etulokarien alakulmiin korjauspalat. Jätti sisälokasuojan puolelta reunan korjaamatta niin, että siellä oli rako josta kaikki moska pääsi lokasuojan sisälle.

t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja jameli »

http://www.korimekaanikot.fi/
Nokia, Lielahti ja Lakalaiva.
Itse käytin tietysti Nokialla, voin kehua.
__________________
Harrastus tauolla.
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja J-H »

jameli kirjoitti:http://www.korimekaanikot.fi/
Nokia, Lielahti ja Lakalaiva.
Itse käytin tietysti Nokialla, voin kehua.
Kävin tuolta kysymässä arvion takalokarien etureunan korjauksista. Molemmin puolin maali kuplii mutta ei pitäisi hitsiä tarvita. Arvio oli noin 800€ sisältäen molemmat puolet. Tosin melkein suoraan sanoi, ettei tuo 800€ riitä. Ihmettelin vaan kun heidän mukaansa helmojen poistamiseen menisi melkein tunti per puoli.
#6131
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Ar Osat
Marko Aaltonen
Sileesuonkatu 18
Tampere
033434806

Omaani teki saman homman ja vähän muutakin viime talvena aika edullisesti, tehnyt ko paikkojen korjauksia useaan Femmaan. Tekee hommat huolellisesti ja hyvin tosin voi olla että ihan lähiaikoina ei kerkiä tekemään.
Suosittelen, kannattaa kysyä häneltä.
9-5 Aero Wagon A -03
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2094
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja patse »

AR-Osalle yksi suositus lisää täältä.
Yhteen ng900 laitettiin tuolla asialliset paikat takaiskarien yläpäiden kiinnityspaikkoihin.
Sulo
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: To Touko 16, 2013 07:17
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja Sulo »

Hoitaakos tää Ar-osa myös maalauksen jos sellaselle tarvetta vai pelkän hitsihomman?
#6057
9-5 Aero -09
ex: 9-5 Aero -06, 9-5 Aero -02, 9-3 TTiD Aero SC -08, 9-5 2.0t -05, 9-3 2.0t -99
3374
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Kesä 24, 2007 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja 3374 »

Maalaa, ja hyvin maalaakin.
9-5 Aero Wagon A -03
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7512
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja mestari »

J-H kirjoitti:
jameli kirjoitti:http://www.korimekaanikot.fi/
Nokia, Lielahti ja Lakalaiva.
Itse käytin tietysti Nokialla, voin kehua.
Kävin tuolta kysymässä arvion takalokarien etureunan korjauksista. Molemmin puolin maali kuplii mutta ei pitäisi hitsiä tarvita. Arvio oli noin 800€ sisältäen molemmat puolet. Tosin melkein suoraan sanoi, ettei tuo 800€ riitä. Ihmettelin vaan kun heidän mukaansa helmojen poistamiseen menisi melkein tunti per puoli.

ai puhutaanko vielä helmoista vai kaarista?, jos tuntiin saa takakaaren irti siten että korjauspala käy siihen kori osaan että sisäpeltiin niin tuolla firmalla on sitten kyllä töitä. :D
en ole vielä kuullut että kaari tuntiin irtoaa siten että kaikki pistehitsit hiotaan pois jne hitsausvalmiiksi, kyllä siinä yli tunti menee aina käytännössä, johan siinä menee vartti ennekuin auto on sisällä ja pyörät irti nosturilla
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja J-H »

mestari kirjoitti:
ai puhutaanko vielä helmoista vai kaarista?
Korisarjan helmoja tarkoitin.
#6131
Karspa
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: La Kesä 05, 2004 22:39
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja Karspa »

AR-osista vähän negatiivistakin. 9-3 helmojen ruostepaikat piti fiksata. Hinta sovittiin ja aika varattiin n. 1.5kk päähän. No auto sovittuna maanantaina pajalle, valmista piti olla keskiviikkona. No ei valmistunut. Puhelimessa lupailtiin keskiviikkona ottaa heti työn alle ja valmista olisi perjantaina. Perjantaina ei kuulunut soittoa, eikä puhelimella saa kiinni. No ajelin paikalle, autohan löytyi kyllä sisältä mutta yllättäen ei ollut tapahtunut vielä mitään. Auto ulos ja nokka kohti uutta pajaa.
pilkkitikka
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja pilkkitikka »

Kysypäs Vesa67:lta.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7512
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja mestari »

oletteko itse laskeneet paljonko menee itse irroitellessa ne helman osat ja sisäloksu vaikka vain yhdeltä puolelta, yllättävän työlästä kun ne muovimutskut ei irtoa ja muutenkin kaikki vähän niin ja näin :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
MikkoLaine
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ke Huhti 16, 2014 19:13
Paikkakunta: Uusikaupunki
Viesti:

Re: Ruostekorjaus tampereen alueella

Viesti Kirjoittaja MikkoLaine »

mestari kirjoitti:oletteko itse laskeneet paljonko menee itse irroitellessa ne helman osat ja sisäloksu vaikka vain yhdeltä puolelta, yllättävän työlästä kun ne muovimutskut ei irtoa ja muutenkin kaikki vähän niin ja näin :D
ei kai siinä nyt kauaa nokka tuhise... riippuu monesti siitä, että miten irrottaa :D

toki jos ehjänä osat irti haluaa ni voi kestää hetki kauemmin...
varsinkin kun ekat 30min menee asetellessa auto jotenki semmosee paikkaa et sitä voi ruveta tekemää ja sit seuraava puoltuntia ettien sitä kymppimillistä joka on taas jäänyt jonnekkin edellisen projektin tienoille, tai lapsi varastanu leikkeihinsä... ja sit kun ei samalla tajunnu et siellä on niitä kasimillisiäki ja sama etsintäoperaatio käynnistyy uudelleen... ja sit tuleeki jo kylmä tuuli ja tihkusade ja ei jaksa innostaa ku löytyyki hieman enemmän ruostetta ku oletti ja oluetki loppu ja olis niitä muitaki projekteja tehtävänä...
96 1.5 v4 -76
9-5 stw 2.0t -02 - purkuauto, osia myynnissä
9-5 stw 2.0T -02
99 GL 2.0 -84 - myytävänä, yv:llä lisätietoja
900S 3d -90
Vastaa Viestiin