Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
Tänään liikenteessä lähdin rekkaa ohittamaan. Annoin ohitustilanteessa Aerolle vähän reippaammin "happea", jonka jälkeen löysäsin jalkaa kaasupolkimelta ja siirryin takaisin omalle kaistalle. Vauhtia höllätessä syttyi Check Engine-valo. Open sid antoi fcod 4368. Auto toimi kuitenkin normaalisti.
Käytin sulakkeen 17 irti. Vikavalo sammui, eikä tullut ainakaan toistaseksi takaisin.
Mistä tuo vikakoodi johtui? Onko joku paikka antautumassa vai oliko kenties jokin tilapäinen häiriö? Ensi viikolla pitäis kesälomareissullekin lähteä...
Käytin sulakkeen 17 irti. Vikavalo sammui, eikä tullut ainakaan toistaseksi takaisin.
Mistä tuo vikakoodi johtui? Onko joku paikka antautumassa vai oliko kenties jokin tilapäinen häiriö? Ensi viikolla pitäis kesälomareissullekin lähteä...
Viimeksi muokannut toni1976, To Kesä 25, 2015 20:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Fcod 4368
Bypassin letku on toisesta päästä irti, veikkaisin tulipellin puolelta. Pullahtanut vain ulos, ei sinällään vaikuta ajamiseen, tehot vain eivät nouse enää tappiin. Letku paikalleen ja done. Kannattaa uusia letku, jos ei enää pysy tiukasti paikallaan.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Fcod 4368
Koitin katella konehuonetta ja mielestäni kaikki letkut on paikoillaan.
Kävin tässä illalla antamassa autolle reippaamman puoleisesti kenkää ja vikakoodi ei ole uusiutunut.
Täytynee huomenna kotosalla yrittää vielä katella niitä letkuja paremmalla aikaa.
Kävin tässä illalla antamassa autolle reippaamman puoleisesti kenkää ja vikakoodi ei ole uusiutunut.
Täytynee huomenna kotosalla yrittää vielä katella niitä letkuja paremmalla aikaa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
Tänään 270 km:n kotimatkalla CE-valo syttyi sitten taas ohituksen jälkeen.
Nyt SID-info näytti kahta vikakoodia! Päällimmäisenä oli fcod 768, toista koodia en tiennyt miten sen saa esiin
Pääsin kotiin ja ensiksi tutkin OBD-pistokkeen, kun vikakoodinlukija ei saanut yhteyttä autoon. Punaisen johdon pinni oli päässy karkaamaan ja siinä syy miksi en saanut omaa vikakoodinlukijaa toimimaan eilen reissussa ollessani
No, vikakoodinlukijaa kiinni ja tuli koodit P1100 ja P1300. Liittynevät alla olevaan ongelmaan?
Konehuoneen puolelle ihmettelemään... Nappasin by-passilta mankkuvenalle menvän silikoniletkun irti. Kas, siinähän oli pieni reikä! Lyhensin letkua sen verran että sain sen reijättömäksi ja tökkäsin paikoilleen.
Sitten hoksasin, että mankkuvenan päästä oli joku letku irronnut kokonaan. Olikohan nyt alipainepumpulle menevä letku? Tökkäsin senkin kiinni.
Kovin olivat löysän tuntoisia nämä letkut siinä mankkuvenan päässä, olisko ollu 5mm letkua?
Onkohan tuo nyt juuri oikean kokoista letkua tuohon tarkoitukseen?
Vikakoodit taas nollattu ja nyt seuraillaan joko pysyy CE-valo sammuksissa... Ehkä ne pari letkua pitäis kuitenkin vaihtaa tiukempiin
Nyt SID-info näytti kahta vikakoodia! Päällimmäisenä oli fcod 768, toista koodia en tiennyt miten sen saa esiin
Pääsin kotiin ja ensiksi tutkin OBD-pistokkeen, kun vikakoodinlukija ei saanut yhteyttä autoon. Punaisen johdon pinni oli päässy karkaamaan ja siinä syy miksi en saanut omaa vikakoodinlukijaa toimimaan eilen reissussa ollessani
No, vikakoodinlukijaa kiinni ja tuli koodit P1100 ja P1300. Liittynevät alla olevaan ongelmaan?
Konehuoneen puolelle ihmettelemään... Nappasin by-passilta mankkuvenalle menvän silikoniletkun irti. Kas, siinähän oli pieni reikä! Lyhensin letkua sen verran että sain sen reijättömäksi ja tökkäsin paikoilleen.
Sitten hoksasin, että mankkuvenan päästä oli joku letku irronnut kokonaan. Olikohan nyt alipainepumpulle menevä letku? Tökkäsin senkin kiinni.
Kovin olivat löysän tuntoisia nämä letkut siinä mankkuvenan päässä, olisko ollu 5mm letkua?
Onkohan tuo nyt juuri oikean kokoista letkua tuohon tarkoitukseen?
Vikakoodit taas nollattu ja nyt seuraillaan joko pysyy CE-valo sammuksissa... Ehkä ne pari letkua pitäis kuitenkin vaihtaa tiukempiin
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
4mm letkua on tullu laiteltua noihin. Tuntuis pysyvän hyvin kiinni.
Re: Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
Ok. Käynpä hakemassa tiukempaa letkua, niin pysyvät vastaisuudessa paikoillaan
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
Nyt on sinistä silikoniletkua (4 mm) laitettu konehuoneeseen. Ainakin alipaineletkujen puolesta puolesta homma on kunnossa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Fcod 4368 ja muutaki - toivottavasti ratkaistu
Tähän ketjuun sopii hyvin...
Mistähän pitäisi etsiä vikaa kun bypass on vaihdettu vahvistettuun mäntämallin maptun versioon n. vuosi sitten. Ja letkut ovat paikoillaan ja ehjät. Eivät ole edes kovinkaan vanhat ja silti tämä bypassin koodi on, mutta CE-valo ei ole syttynyt. Ei ole mitään mankkuvenan ohitus ranetuksia.
Mistähän pitäisi etsiä vikaa kun bypass on vaihdettu vahvistettuun mäntämallin maptun versioon n. vuosi sitten. Ja letkut ovat paikoillaan ja ehjät. Eivät ole edes kovinkaan vanhat ja silti tämä bypassin koodi on, mutta CE-valo ei ole syttynyt. Ei ole mitään mankkuvenan ohitus ranetuksia.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89