Ikkuna auki. Aina.
Ikkuna auki. Aina.
Ei taida Saab sopia blondille, kun on ihan tumpelo autoasioissa....
Apumiehen ikkuna päätti pitää kesälomaa: ikkuna on apposen auki eikä napin painaminen vaikuta mitään eikä mihinkään. Ei kuulu edes ääntä.
Yksi huoltamo ilmoitti moottorin olevan rikki - siis näkemättä autoa. Toinen kertoi kahden viikon työjonosta. Ja kolmas ei ottanut mitään kantaa. Merkkihuollon hinnan voin vain kuvitella...
Löytyykö Turun seudulta sankaria, joka osaisi edes kertoa. mitä pitää (=kannattaa) tehdä?
Apumiehen ikkuna päätti pitää kesälomaa: ikkuna on apposen auki eikä napin painaminen vaikuta mitään eikä mihinkään. Ei kuulu edes ääntä.
Yksi huoltamo ilmoitti moottorin olevan rikki - siis näkemättä autoa. Toinen kertoi kahden viikon työjonosta. Ja kolmas ei ottanut mitään kantaa. Merkkihuollon hinnan voin vain kuvitella...
Löytyykö Turun seudulta sankaria, joka osaisi edes kertoa. mitä pitää (=kannattaa) tehdä?
Re: Ikkuna auki. Aina.
Nappia ei kuulu painaa, vaan nostaa etureunasta.
(Ei kannata hävetä hoksaamattomuuttaan, tunnen erään autoinsinöörin ja entisen Scan-Auton korjaamopäällikön, jolle lasin sulkeminen tuotti myös päänvaivaa, kun nämä uudenmalliset ikkunannostimen napit tulivat käyttöön syksyllä 1993.)
(Ei kannata hävetä hoksaamattomuuttaan, tunnen erään autoinsinöörin ja entisen Scan-Auton korjaamopäällikön, jolle lasin sulkeminen tuotti myös päänvaivaa, kun nämä uudenmalliset ikkunannostimen napit tulivat käyttöön syksyllä 1993.)
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ikkuna auki. Aina.
^ hmm, ei paha. Mutta jos veikkaan, niin Leena taitaa tietään kyllä mistä kulmasta/osasta sitä ikkunanappia pitää painaa.
En minäkään siis osaa auttaa, mutta olen pahoillani edellisen "sankarin" vastauksesta.
Eikä kellekään palkokasveja hengitystiehyeihin.
Koitetaan pitää tämä foorumi korkeatasoisena ja apua tuovana.
En minäkään siis osaa auttaa, mutta olen pahoillani edellisen "sankarin" vastauksesta.
Eikä kellekään palkokasveja hengitystiehyeihin.
Koitetaan pitää tämä foorumi korkeatasoisena ja apua tuovana.
EX: Saab 9000 CDA 2.3 -90
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
EX: Saab 9000 CDEA 2.3t -95 Kesäpeli
EX: Saab 9000 CSEA 2.0t -95
EX: Saab 9-5 2.3TA -05 "Musti"
Saab 9-5 2.0t -03 "Sinikka"
Re: Ikkuna auki. Aina.
Enpä taida viitsiä kertoa, mitä kaikkea olen Saabissani ihmetellyt...
Tarkennetaan vähän: jos nappia NOSTAESSA ei kuulu minkäänlaista ääntä lasinnostimen moottorista, onko oletettavaa, että kyse ei ole niistä vihreist rullista, vaan nimen omaan lasinnostimen moottorista?
Tarkennetaan vähän: jos nappia NOSTAESSA ei kuulu minkäänlaista ääntä lasinnostimen moottorista, onko oletettavaa, että kyse ei ole niistä vihreist rullista, vaan nimen omaan lasinnostimen moottorista?
Uusi saabisti. Alla 9-5 vm 2000.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Ikkuna auki. Aina.
Nekö kaikki muut lasit liikkuu normaalisti = ei sulake vika? Auttaako oven läpiviennin kaapeleiden heiluttelu mitään?
Yleensä toi kai tarkoittaa oviverhouksen purkua, että pääsee käsiksi murheen aiheuttajaan.
Näkyykö lasi yhtään eli saako sitä käsipelin hilattua kiinni? Ovat ennustaneet sateita...
Yleensä toi kai tarkoittaa oviverhouksen purkua, että pääsee käsiksi murheen aiheuttajaan.
Näkyykö lasi yhtään eli saako sitä käsipelin hilattua kiinni? Ovat ennustaneet sateita...
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Ikkuna auki. Aina.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Ikkuna auki. Aina.
Minulla meni aikanaan keskikonsolissa olevien nappien mikrokytkin rikki. sain väliaikaisesti kytkettyä ikkunan kiinni pienellä ruuvarilla oikosulkuun ja myöhemmin ostin foorumin kautta käytetyn nappihässäkän.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Ikkuna auki. Aina.
Johtosarja oven haitarissa kannattanee myös tarkastaa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Ikkuna auki. Aina.
rullista tuskin johtuu koska sieltä ei kuulu mitään ääntä. Moottori, katkaisija tai johtosarja
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: Ikkuna auki. Aina.
OT sori vaan Mutta pakko sanoa että tähän mennessä on paras auto siinä mielessä että aina kun tulee joku vika niin melkein poikkeuksetta siihen löytyy täältä korjausohjeet, tämä ei päde läheskään muihin merkkeihin. Viimeksi tuli korjattua valojen rele foorumin ohjeiden avulla, itse en olisi ikinä varmasti vikaa löytänyt ja korjaamo olisi kupannut ne viimesetkin rahat lompakosta Puhumattakaan lämmönsäätöläpän akselin korjaamisesta, korjaamo olisi vaihtanut koko läppäkotelon, osat töineen olisi ollut 2000€, itse korjasin sitä pariin otteeseen ja koko operaation hinta alle 100€
Ainoa vika saabissa köyhälle on vain se kulutus
Ainoa vika saabissa köyhälle on vain se kulutus
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ikkuna auki. Aina.
Köyhälle kaikki on tunnetusti kallista, mutta mikä n. 200-250hv 5henkilölle rekisteröity bensa-auto joka on valmistettu tehtaalla 2000 luvun vaihteessa (+/- 2vuotta) kuluttaa vähemmän kuin Saab?Dosh kirjoitti: Ainoa vika saabissa köyhälle on vain se kulutus
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ikkuna auki. Aina.
Onko tää joku kompa? Toinen Saab?V.J.S kirjoitti:mutta mikä n. 200-250hv 5henkilölle rekisteröity bensa-auto joka on valmistettu tehtaalla 2000 luvun vaihteessa (+/- 2vuotta) kuluttaa vähemmän kuin Saab?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Ikkuna auki. Aina.
Volvo S/V 40 T4 (Ph.2 & Ph.3-mallit) -sarjalaiset osuvat tuohon määritelmään kyllä juuri ja juuri (200hv) ja kulutus on pienempi hieman.V.J.S kirjoitti:Köyhälle kaikki on tunnetusti kallista, mutta mikä n. 200-250hv 5henkilölle rekisteröity bensa-auto joka on valmistettu tehtaalla 2000 luvun vaihteessa (+/- 2vuotta) kuluttaa vähemmän kuin Saab?Dosh kirjoitti: Ainoa vika saabissa köyhälle on vain se kulutus
"Exhaust gases go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens, and you go faster"
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
- Jeremy Clarkson
Saab 9-5 Aero -03 "Wagon Mafia"
Suzuki GSX-R 1000 K7
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ikkuna auki. Aina.
Voipi olla kun V40/S40 on hieman esim. 9-5:sta pienempi, mutta epäilen että mitenkään huomattava ero noissa olisi. Minusta se nyt on aikalailla se ja sama kuluttaako auto 8,8l/100km vai 9l/100km (esimerkit "hatusta", ei siis volvon / saabin wirallisia lukemia).Weccumus kirjoitti: Volvo S/V 40 T4 (Ph.2 & Ph.3-mallit) -sarjalaiset osuvat tuohon määritelmään kyllä juuri ja juuri (200hv) ja kulutus on pienempi hieman.
Ei toki omakohtaista kokemusta V40 T4:stä, mutta pikaisen googletuksen perusteella ei noita T4:ia kovin pieniruokaiseksi ole kehuttu. Esim:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... c05514b0b1
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ikkuna auki. Aina.
Itse ajanut aikoinaan s40 t4 -99 vollella. Täysin vakio, 215/40/17 kumit ja vaikka kuinka nätisti ajaa ei pääse alle 7 litran. Kuopio -Paltamo (n. 200km) väliä tuli opintojen puolesta veivattua, jolloin talvirajoituksilla vakkari asetettuna tasan 80km/h pääsi 6.9litran keskikulutukseen. Jos vakkari noin 90km/h ja siihen pari ohitusta niin oltiin aina päälle 8 litran.V.J.S kirjoitti:Voipi olla kun V40/S40 on hieman esim. 9-5:sta pienempi, mutta epäilen että mitenkään huomattava ero noissa olisi. Minusta se nyt on aikalailla se ja sama kuluttaako auto 8,8l/100km vai 9l/100km (esimerkit "hatusta", ei siis volvon / saabin wirallisia lukemia).Weccumus kirjoitti: Volvo S/V 40 T4 (Ph.2 & Ph.3-mallit) -sarjalaiset osuvat tuohon määritelmään kyllä juuri ja juuri (200hv) ja kulutus on pienempi hieman.
Ei toki omakohtaista kokemusta V40 T4:stä, mutta pikaisen googletuksen perusteella ei noita T4:ia kovin pieniruokaiseksi ole kehuttu. Esim:
http://www.ffp-motorsport.com/bb/viewto ... c05514b0b1
Omistamillani aero femmoilla, joista vielä riipastu vakiota enemmän tehoa ja renkaat leveämmät pääsee bensalla samoihin lukemiin.
ex: 9-5 Aero sedan -00 BP & 9000 Aero -96 RE85
9-5 Aero sedan -02 BP
9-5 Aero sedan -02 BP