Kytkimen vaihto?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Se se on alkant luistaa 3000rpm ylöspäin. Ja sinne ilmeisest käyp suoraa aeron kytkin? Ja tarviiskos vaihtaa aeron vauhtipyörä? Ja kumpas se on helpompi ylä- vai alakautta vaihtaa?
Kyse siis saab 9-5 2.3t -01
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Menee vanhaan vauhtipyörään aeron kykä. Samalla työsylinteri vaihtoon.
Laatikko tulee alakautta, apurungon tiputtamisen jälkeen.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Kiitos nopeasta vastauksesta. Ei muuta kun osien tilauksee.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Laita oem kytkinsylinteri. Haulla löytyy syy, miksi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2499
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Saab-spesialistin osasuositukset kytkinrempan yhteydessä:

-vaihteensiirtoakselin tiiviste
-vetoakseleiden tiivisteet (2kpl)
-Kampiakselin tiiviste vauhtipyörän taakse

Itse olen aina pyytänyt vaihtamaan tuon kampuran tiivisteen (oem tietysti), se kun vuotaa, on kytkin öljyssä. Ja taas pitää vaihdelaatikko pudottaa pois.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1856
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^Komppaan tuota, itse unohdin tuosta listasta tuon siirtoakselin tiivisteen,
ja joutui sitten parin vuoden päästä parsimaan. Vaihteisto irrallaan olis ollu helpompi vaihtaa...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Alkuperäst kysyin mut myyjä sano et tulee suoraa mukan nii kaipa se kestää? Jos se on tilattu sielt pcs:ltä tms. nii sen voi ilmeisest suoraa jättää laittamatta sen kytkinsylkän? Maanantain tulee nii näkee.
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Ja sashin kytkin aeroo sen pitäs olla.
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja jameli »

Calahan kirjoitti:Alkuperäst kysyin mut myyjä sano et tulee suoraa mukan nii kaipa se kestää? Jos se on tilattu sielt pcs:ltä tms. nii sen voi ilmeisest suoraa jättää laittamatta sen kytkinsylkän? Maanantain tulee nii näkee.
Lähtökohtaisesti vahvasti suositan, että käytät vain ja ainoastaan originaaleja osia... Älä missään tapauksessa huoli mitään kopiovalmistajan työsylinteriä, sen verran kuraa on liikkeellä. Meilläkin tehtiin operaatio 20km jälkeen aikanaan uudelleen, kun jotain tarvikekuraa oli ensin asennettu.
__________________
Harrastus tauolla.
Calahan
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ma Elo 03, 2015 18:14

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Calahan »

Kaikki noi tiivisteet on vaihettu konerempan yhteyes ja ite ohjelman tekijä tienny et se ei tuu kestää. Levy oli näyttän hyvält mut ite oisin suoraa kestävemmän laittan. Ei oikee omast mielest ol järkee kasaa osist mitkä ei kestä! No juu täytyy se orkkis hommata.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Allekirjoittanut osti Motonetistä aeron kytkimen (Sachs) ja Pcs:ltä sylinteri (GM). Tää oli sillähetkellä edullisin tapa hommata nuo kamppeet.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2534
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Allekirjoittanut osti Motonetistä aeron kytkimen (Sachs) ja Pcs:ltä sylinteri (GM). Tää oli sillähetkellä edullisin tapa hommata nuo kamppeet.
Itse talvella laitoin omaan niin tuo orkkis kytkinsylkky oli ebayssa puolta halvempi kuin PCS (en tiedä mitä nyt maksaa PCS:lla).
Esim. http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-SAAB- ... 20e8726be6
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Jzo
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 16:37

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Jzo »

Tilasin Elokuussa Neobrosilta Orggis Aeron kytkinpaketin paineastelmineen ja orggis-orjasylinterin sekä laatikon puoleisen kampuran stefan ( orggis). 312 € posteineen koko paketti kotiovelle kannettuna n. 1 viikossa.

Kotimaan hinnat sai kertoa x2 tyyliin orggis-osille.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aikanaan aerokytkin ja sylinteri maksoi yhteensä noin 360€ kotimaasta. Miten lie hinnat kehittyneet? PCS:ltä muuten saa 10% klubialen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JMSmolander
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: La Heinä 04, 2015 19:04
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Kytkimen vaihto?

Viesti Kirjoittaja JMSmolander »

Liekö tämä käypänen 2.3t -02:seen...
http://www.sachsperformance.com/Sachs-P ... ::108.html

Huomasin että vääntää enemmän kuin kytkin kestää. Ei vielä luista jos ei tahallaan pistä luistamaan.
Saabiton :C
Vastaa Viestiin