Viirun piiiiiiiitkä startti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

vm.2006 Viiru, 2.0t.

Alkanut tekemään pari kertaa viikossa nyt sitä että yön yli seisottuaan ei meinaa lähtee käyntiin. Ei oo vaikutusta onko ollu lämmityksessä vai ei. Pumppu surahtaa normaalisti kun virrat laittaa päälle. Tänä aamuna joutu sahaamaan 3 kertaa semmosen 10sek. pätkän ennenku käynnisty. Sitten kun käynnistyy niin käy ihan normaalisti ja lähtee uudestaan yrittämällä heti käyntiin. Tankissa 95E:tä. Muita oireita ei ole, kulkee ja pelaa kuten Saabin kuuluukin.

Voiko Kampiakselin asentotunnistin temppuilla noin ?
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2847
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja Cona »

chinatown kirjoitti:vm.2006 Viiru, 2.0t.

Alkanut tekemään pari kertaa viikossa nyt sitä että yön yli seisottuaan ei meinaa lähtee käyntiin. Ei oo vaikutusta onko ollu lämmityksessä vai ei. Pumppu surahtaa normaalisti kun virrat laittaa päälle. Tänä aamuna joutu sahaamaan 3 kertaa semmosen 10sek. pätkän ennenku käynnisty. Sitten kun käynnistyy niin käy ihan normaalisti ja lähtee uudestaan yrittämällä heti käyntiin. Tankissa 95E:tä. Muita oireita ei ole, kulkee ja pelaa kuten Saabin kuuluukin.

Voiko Kampiakselin asentotunnistin temppuilla noin ?
Oletan, että akku on kunnossa, jos jaksaa monta starttia pyörittää putkeen?
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
är.jii
"Viggen"
Viestit: 607
Liittynyt: Su Loka 21, 2007 17:48
Paikkakunta: Parkano

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja är.jii »

Onkos tulpat tarkistettu? Asentoanturi oireilee useammin sitte lämpöisenä.
samakaitsensitteonniinväliä, millä ajaa
900 cab -95
9-3 se -01
9-3 Ttdi -11 9-3 cab -08 aero hirch
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Akku on vajaa parivuotta vanha ja hyvässä kunnossa siis. Tulpat on uusittu 5000km sitten huollon yhteydessä, malli NGK BCPR7ES-11.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Bensapuolelle kahtelisin. Pumppu / onko vaihdettu milloin? Jos on, liitoksen pitävyys.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Alkuperäinen pumppu ilmeisesti tankissa, ajettu 165tkm. Tuntuu että jos on pakkasta niin ongelmia ei ole mutta sit jos lämpötila pyörii siinä 0 paikkeilla ni alkaa oireilla. Kontissa on hätävarana bilteman pumppu + tarvikkeet vaihtoon jos poikii, mut jotenkin en nyt usko ollenkaan tuohon pumppu vikaan.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ajatko e85:llä? Mitä on adaptaatio ja amul? Meillä femma ei tykkää näistä välikeleistä, käydä rumputtaa tovin ennenkuin tasautuu. Etanolin erilainen höyrystyminen vissiin näissä lämpötiloissa aiheuttaa harmia moottorin ohjaukselle.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1120
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Tai startti alkaa olla kulahtanut...Omassa autossa teki samaa kun laakerit oli startissa holot eikä jaksanut pyörittää kylmää konetta riittävän lujaa ecun mielesta
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Ihan 95e:llä olen ajanut koko talven. Etanolin kanssa on ollut sitä kylmä käynnistys ongelmaa (ominaisuutta) aina välillä eli hetken tuntuu käyvän huonosti ja sit tasaantuu. Voiskin tänään käydä laittamassa jo etanolit tankkiin pitkästä aikaa.

Vikamuistin lukasin eilen, ei ollu tallentunu mitään koodeja, ei siinä kyllä valokaan oo vilkahtanu. Tänään taas käynnistyi todella nätisti aamulla ja töiden jälkeenkin. Mikä lie, liekkö satunnaista ominaisuutta :lol: Ensimmäinen "vika" koko 2v aikana minkä ollut itselläni tämä. Toki "kulutus" osaa on mennyt ja ennakoivasti vahtanu vähän liiankin herkästi palikoita. Mutta on se vaan hyvä auto ajella 8)
Viimeksi muokannut chinatown, Pe Maalis 18, 2016 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Meillä huristeltiin koko talvi E85:llä. Kovin testi oli kylmästartti ilman lohkolämmitintä -29:stä. Femma se jysähti käyntiin. Ei siis voi polttoainetta moittia.

Jotenkin tuo lämpötilahomma ja kuitenkin autosi käynnistyminen lämpimällä koneella viittaisi pielessä olevaan seokseen. Päätelmänä joko sopansaantiongelmaa tai ecussa säädöt pielessä kylmästartin kannalta. Käytännössä Adaptaation arvo ja amul siis pitää nyt katsoa. Ilmavuoto jossainpäin ahtoputkistoa ja lambda-anturin kunto nyt ekana tulisi mieleen mikä voisi sotkea seokset. Onko vikakoodeja muistissa? Kaikki koodit ei sytytä ce-valoa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Kaasutkin katselin töissä, näytti olevan kohillaan. Lambdan käyrää en sen kummemmin oo tutkinu vielä, vois senkin tietysti vilkasta. Käväsen tallilla tänään niin pitää vilkuilla noita letkuja sun muita putkia. Jos sit käyttäs sulakkeen irti ja "nollais" tuon ECU.n
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Hei, mites tuo adaptaatio ja amul katsotaan ? Saako sen viirussa näkymään ajotietokoneesta vai onko testeri hommia ? Töissä yleismallin BOSCH testeri mutta sillä ei mahda nähdä noita arvoja...kai...
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis jos siinä on sid-info aktivoitu ecusta, niin silloin nuo pitäis olla nähtävillä ajotietokoneesta?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
chinatown
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ke Tammi 15, 2014 17:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja chinatown »

Ei varmaan sit oo aktivoituna. Ilmeisesti Suorsan laittama ohjelmisto on tässä. Pitäs tosin päivittää tuolle Mitsun ahtimelle nyt keväällä, piti jo kesällä mutta eipähän tuota olevinaan kerenny.
9-5 2.0T Vector A wagon vm06
9-5 2.0t SE vm99
J-H
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: To Syys 26, 2013 07:34
Paikkakunta: Toijala

Re: Viirun piiiiiiiitkä startti

Viesti Kirjoittaja J-H »

SIDistä + ja - nappeja painaen yhtäaikaa niin aukeaa opensid mikäli on aktivoitu.
#6131
Vastaa Viestiin