2.3T ja aero?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Heips

Tuli tuossa muutama kuukausi sitten hommattua 2.3T eli iso T. Tässä olen miettinyt että mitä eroa on aeroon muuta kuin varusteet ja alusta sekä softa? Ilmeisesti tuokin on jo mitsun turbolla tehtaalta lähteny?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4578
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Juurikin, softalla kesytetty aeron konehan siellä on. Eli tuntuva ero uudelleenohjelmoinnilla saavutettavissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Pari vikaakin tietenki tuon ikäsessä autossa on... Kaasuläppäkotelo vikaantuu ja menee limb home tilaan. Tuossa kun tutkittiin tilannetta niin turbo näyttää päästävän öljyä läpi koska imuputki oli aika öljyinen.
Kannattaako alkaa hommaamaan uutta kaasuläppäkoteloa vai likaako tuo öljy sen uudenkin kotelon?
Pitääkö turbo vaihtaa ensin ettei sotke kaasuläppäkoteloa? Onko tosiaan mitsukin jo näillä kilsoilla (147tkm) jo vaihto kunnossa? Ei pölläyttele kylläkään. Fuelcuttiin kyllä menee kun poljettaa kunnolla joten jotain hämärää tässä nyt on.

Vai voisko tämä johtua jostain huohotukseen liittyvästä viasta?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
karg
"Hölösuu"
Viestit: 3835
Liittynyt: La Touko 10, 2003 06:57
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja karg »

Tech2:lla kannattais katsoa kaasuläppäkotelon vikakoodit. Hukkaportin magneettiventtiili voi olla tukossa sisältä, jolloin sen takia vois tulla noita fuelcutteja. Tosta on ainaskin omakohtaista kokemusta.
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Jotain vikakoodia se pukkas kaasuläppäkotelolle, en muista mitä. Immun vaihdoin uuteen, ja tuossa vähän testailin niin punaisen puoliväliin menee turbomittari. Pohjaan asti en ole uskaltanu kaasua polkasta niin en tiedä meneekö vieläki fuelcuttiin mutta tosi voimallisesti tuntuu auto kyllä kiihtyvän. Softan viritysasteesta ei ole tietoa, että onko viritetty vai onko magneettiventtiili sitten rikki?
karg kirjoitti:Tech2:lla kannattais katsoa kaasuläppäkotelon vikakoodit. Hukkaportin magneettiventtiili voi olla tukossa sisältä, jolloin sen takia vois tulla noita fuelcutteja. Tosta on ainaskin omakohtaista kokemusta.
Antaako tuo magneettiventtiili mitään vikakoodeja?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Makwe kirjoitti:Pari vikaakin tietenki tuon ikäsessä autossa on... Kaasuläppäkotelo vikaantuu ja menee limb home tilaan. Tuossa kun tutkittiin tilannetta niin turbo näyttää päästävän öljyä läpi koska imuputki oli aika öljyinen.
Kannattaako alkaa hommaamaan uutta kaasuläppäkoteloa vai likaako tuo öljy sen uudenkin kotelon?
Pitääkö turbo vaihtaa ensin ettei sotke kaasuläppäkoteloa? Onko tosiaan mitsukin jo näillä kilsoilla (147tkm) jo vaihto kunnossa? Ei pölläyttele kylläkään. Fuelcuttiin kyllä menee kun poljettaa kunnolla joten jotain hämärää tässä nyt on.

Vai voisko tämä johtua jostain huohotukseen liittyvästä viasta?
Oliko imuputki öljyinen pelkästään alamutkasta, vai ylhäältä (huohotuksen haarasta) asti? Jälkimmäinen kertoo öljyn tulevan huohotuksesta.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Nyt on testattu uutta magneettiventtiiliä. Samalla tavalla menee punaisen puoliväliin turbomittari. Onko tuo mittari millään tavalla luotettava? Ei kylläkään fuelcuttia tule, eli kaipa se nyt toimii niinkin pitää. Mistähän tuon sais selville onko piristetty.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Coltti kirjoitti:Oliko imuputki öljyinen pelkästään alamutkasta, vai ylhäältä (huohotuksen haarasta) asti? Jälkimmäinen kertoo öljyn tulevan huohotuksesta.
On öljyinen tästä putkesta asti. Ainakin tuon letkun, joka tulee magneettiventtiilin viereen, takaiskuventtiili on rikki ja päästää ilmaa kumpaankin suuntaan. Siis tämä letku oli myös öljyinen.
Kuva

Myös yläpuolella olevat huohotinletkut olivat öljyisiä, mistä tämä johtuu?
http://aijaa.com/4Vh8vx
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7535
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja mestari »

kannaataako vanhoja vehkeitä vetää piippuun?
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

mestari kirjoitti:kannaataako vanhoja vehkeitä vetää piippuun?
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti :D
No tämä ei kyllä yhtään auttanut vian etsinnässä....
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
TURBOapc
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Elo 16, 2003 11:49
Paikkakunta: Oulu

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja TURBOapc »

no ei mutta huumori on hauskaa :D
itse vaihtaisin rikkinäiset takaiskut ja vuotavat alipaine/paineletkut jonka jälkeen paikkojen puhdistus ja tilanne seurantaan niin näkee mistä vuotaa.

Ei tuo kyllä noissa kuvissa järjen likaisilta vaikuta tai sitten en osaa vain kattoa..
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

mestari kirjoitti:kannaataako vanhoja vehkeitä vetää piippuun?
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti :D
:lol: vettee suun kurttuun!
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Makwe
"Aero"
Viestit: 359
Liittynyt: La Kesä 26, 2010 21:17
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja Makwe »

Edelleenkin hieman pätkäsee kiihdyttäessä. Ei edes kovasti tartte polkasta. On vaihdettu immut, magneettiventtiilit ja nippu alipaineletkuja. Voisiko johtua pollttoainepumpusta? Vai tekeekö ehtoopuollella oleva kaasuläppäkotelo semmoista. Mitään vikakoodia ei anna. Fuelcuttiin ei mene vaan tulee semmoine pieni pätkäisy.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
HEV
"Hölösuu"
Viestit: 1434
Liittynyt: Ti Elo 18, 2009 10:07
Paikkakunta: Hki

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja HEV »

Pari kertaa teki juuri tuollaisen pätkäyksen ennenkuin meni sitten ihan motariajossa limppiin useita kertoja. Läppäkotelon vaihdon jälkeen ei ole esiintynyt. Uudempi kotelo eli johdot oli ihan kunnossa, mutta läpän potikat pätkivät.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
moilanen88
"Hölösuu"
Viestit: 1105
Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
Paikkakunta: Kajaani

Re: 2.3T ja aero?

Viesti Kirjoittaja moilanen88 »

http://www.thesaabsite.com/catalog/saab ... A253521060

Ostaa päräytin tämmösen,eli B235L koneisen Linearin vm 2005 jossa vectorin korisarja ( ainakin näyttää siltä ),xenonit ja sporttikangaspenkit jossa kuskin penkki sähköllä. ( Aika outo linear minun mielestä vai mikä v**tu tämä on? )

Se on tullu jo selväksi että on aeron ahdin,mutta mikä kytkin tässä on,onko sama kuin aerossa vai mikä,ja paljonko kestää vääntöjä jos on aikeissa stage1 laittaa joskus?
Joku kipotin.
Vastaa Viestiin