2.3T ja aero?
2.3T ja aero?
Heips
Tuli tuossa muutama kuukausi sitten hommattua 2.3T eli iso T. Tässä olen miettinyt että mitä eroa on aeroon muuta kuin varusteet ja alusta sekä softa? Ilmeisesti tuokin on jo mitsun turbolla tehtaalta lähteny?
Tuli tuossa muutama kuukausi sitten hommattua 2.3T eli iso T. Tässä olen miettinyt että mitä eroa on aeroon muuta kuin varusteet ja alusta sekä softa? Ilmeisesti tuokin on jo mitsun turbolla tehtaalta lähteny?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Juurikin, softalla kesytetty aeron konehan siellä on. Eli tuntuva ero uudelleenohjelmoinnilla saavutettavissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: 2.3T ja aero?
Pari vikaakin tietenki tuon ikäsessä autossa on... Kaasuläppäkotelo vikaantuu ja menee limb home tilaan. Tuossa kun tutkittiin tilannetta niin turbo näyttää päästävän öljyä läpi koska imuputki oli aika öljyinen.
Kannattaako alkaa hommaamaan uutta kaasuläppäkoteloa vai likaako tuo öljy sen uudenkin kotelon?
Pitääkö turbo vaihtaa ensin ettei sotke kaasuläppäkoteloa? Onko tosiaan mitsukin jo näillä kilsoilla (147tkm) jo vaihto kunnossa? Ei pölläyttele kylläkään. Fuelcuttiin kyllä menee kun poljettaa kunnolla joten jotain hämärää tässä nyt on.
Vai voisko tämä johtua jostain huohotukseen liittyvästä viasta?
Kannattaako alkaa hommaamaan uutta kaasuläppäkoteloa vai likaako tuo öljy sen uudenkin kotelon?
Pitääkö turbo vaihtaa ensin ettei sotke kaasuläppäkoteloa? Onko tosiaan mitsukin jo näillä kilsoilla (147tkm) jo vaihto kunnossa? Ei pölläyttele kylläkään. Fuelcuttiin kyllä menee kun poljettaa kunnolla joten jotain hämärää tässä nyt on.
Vai voisko tämä johtua jostain huohotukseen liittyvästä viasta?
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Tech2:lla kannattais katsoa kaasuläppäkotelon vikakoodit. Hukkaportin magneettiventtiili voi olla tukossa sisältä, jolloin sen takia vois tulla noita fuelcutteja. Tosta on ainaskin omakohtaista kokemusta.
Re: 2.3T ja aero?
Jotain vikakoodia se pukkas kaasuläppäkotelolle, en muista mitä. Immun vaihdoin uuteen, ja tuossa vähän testailin niin punaisen puoliväliin menee turbomittari. Pohjaan asti en ole uskaltanu kaasua polkasta niin en tiedä meneekö vieläki fuelcuttiin mutta tosi voimallisesti tuntuu auto kyllä kiihtyvän. Softan viritysasteesta ei ole tietoa, että onko viritetty vai onko magneettiventtiili sitten rikki?
Antaako tuo magneettiventtiili mitään vikakoodeja?karg kirjoitti:Tech2:lla kannattais katsoa kaasuläppäkotelon vikakoodit. Hukkaportin magneettiventtiili voi olla tukossa sisältä, jolloin sen takia vois tulla noita fuelcutteja. Tosta on ainaskin omakohtaista kokemusta.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Oliko imuputki öljyinen pelkästään alamutkasta, vai ylhäältä (huohotuksen haarasta) asti? Jälkimmäinen kertoo öljyn tulevan huohotuksesta.Makwe kirjoitti:Pari vikaakin tietenki tuon ikäsessä autossa on... Kaasuläppäkotelo vikaantuu ja menee limb home tilaan. Tuossa kun tutkittiin tilannetta niin turbo näyttää päästävän öljyä läpi koska imuputki oli aika öljyinen.
Kannattaako alkaa hommaamaan uutta kaasuläppäkoteloa vai likaako tuo öljy sen uudenkin kotelon?
Pitääkö turbo vaihtaa ensin ettei sotke kaasuläppäkoteloa? Onko tosiaan mitsukin jo näillä kilsoilla (147tkm) jo vaihto kunnossa? Ei pölläyttele kylläkään. Fuelcuttiin kyllä menee kun poljettaa kunnolla joten jotain hämärää tässä nyt on.
Vai voisko tämä johtua jostain huohotukseen liittyvästä viasta?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: 2.3T ja aero?
Nyt on testattu uutta magneettiventtiiliä. Samalla tavalla menee punaisen puoliväliin turbomittari. Onko tuo mittari millään tavalla luotettava? Ei kylläkään fuelcuttia tule, eli kaipa se nyt toimii niinkin pitää. Mistähän tuon sais selville onko piristetty.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
On öljyinen tästä putkesta asti. Ainakin tuon letkun, joka tulee magneettiventtiilin viereen, takaiskuventtiili on rikki ja päästää ilmaa kumpaankin suuntaan. Siis tämä letku oli myös öljyinen.Coltti kirjoitti:Oliko imuputki öljyinen pelkästään alamutkasta, vai ylhäältä (huohotuksen haarasta) asti? Jälkimmäinen kertoo öljyn tulevan huohotuksesta.
Myös yläpuolella olevat huohotinletkut olivat öljyisiä, mistä tämä johtuu?
http://aijaa.com/4Vh8vx
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
kannaataako vanhoja vehkeitä vetää piippuun?
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 2.3T ja aero?
No tämä ei kyllä yhtään auttanut vian etsinnässä....mestari kirjoitti:kannaataako vanhoja vehkeitä vetää piippuun?
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
no ei mutta huumori on hauskaa
itse vaihtaisin rikkinäiset takaiskut ja vuotavat alipaine/paineletkut jonka jälkeen paikkojen puhdistus ja tilanne seurantaan niin näkee mistä vuotaa.
Ei tuo kyllä noissa kuvissa järjen likaisilta vaikuta tai sitten en osaa vain kattoa..
itse vaihtaisin rikkinäiset takaiskut ja vuotavat alipaine/paineletkut jonka jälkeen paikkojen puhdistus ja tilanne seurantaan niin näkee mistä vuotaa.
Ei tuo kyllä noissa kuvissa järjen likaisilta vaikuta tai sitten en osaa vain kattoa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: 2.3T ja aero?
vettee suun kurttuun!mestari kirjoitti:kannaataako vanhoja vehkeitä vetää piippuun?
onko fuelcutin jälkeen seuraavana vuorossa oilcutti siitä luontevasti kankicutti ja lopulta mäntäkutti ja hinatessa himaan naapuri huutaa että ähäcutti
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: 2.3T ja aero?
Edelleenkin hieman pätkäsee kiihdyttäessä. Ei edes kovasti tartte polkasta. On vaihdettu immut, magneettiventtiilit ja nippu alipaineletkuja. Voisiko johtua pollttoainepumpusta? Vai tekeekö ehtoopuollella oleva kaasuläppäkotelo semmoista. Mitään vikakoodia ei anna. Fuelcuttiin ei mene vaan tulee semmoine pieni pätkäisy.
9-5 -07 2.3T aut & BP
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
9-3 -01 t5 aero man & BP
#6226#
Re: 2.3T ja aero?
Pari kertaa teki juuri tuollaisen pätkäyksen ennenkuin meni sitten ihan motariajossa limppiin useita kertoja. Läppäkotelon vaihdon jälkeen ei ole esiintynyt. Uudempi kotelo eli johdot oli ihan kunnossa, mutta läpän potikat pätkivät.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 2.3T ja aero?
http://www.thesaabsite.com/catalog/saab ... A253521060
Ostaa päräytin tämmösen,eli B235L koneisen Linearin vm 2005 jossa vectorin korisarja ( ainakin näyttää siltä ),xenonit ja sporttikangaspenkit jossa kuskin penkki sähköllä. ( Aika outo linear minun mielestä vai mikä v**tu tämä on? )
Se on tullu jo selväksi että on aeron ahdin,mutta mikä kytkin tässä on,onko sama kuin aerossa vai mikä,ja paljonko kestää vääntöjä jos on aikeissa stage1 laittaa joskus?
Ostaa päräytin tämmösen,eli B235L koneisen Linearin vm 2005 jossa vectorin korisarja ( ainakin näyttää siltä ),xenonit ja sporttikangaspenkit jossa kuskin penkki sähköllä. ( Aika outo linear minun mielestä vai mikä v**tu tämä on? )
Se on tullu jo selväksi että on aeron ahdin,mutta mikä kytkin tässä on,onko sama kuin aerossa vai mikä,ja paljonko kestää vääntöjä jos on aikeissa stage1 laittaa joskus?
Joku kipotin.