Ilmastoinnin O-renkaita

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
ahietalahti
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: Ti Helmi 23, 2010 14:48
Paikkakunta: Laihia, SF

Ilmastoinnin O-renkaita

Viesti Kirjoittaja ahietalahti »

2003 mallin femmasta vuotaa ilmastointi kuskin puolen etupyörän edestä. Kyseessä kaverin auto ja olen nähnyt kohdan mistä vuotaa. Mielestäni vuoto on sellaisen 10mm avaimella kiristettävän ruuvin takana. Ruuvi kiristää kaksi putkea. Käsitykseni mukaan putket menee kuivaimeen. iOnko siellä muita paikkoja mistä se voi tulla. Kaveri oli tilannut ajan huoltoon ja oli sanottu, että voitko hommata itse tiivisteet... Eli kysymys kuuluu, jos otetaan kaikki o-renkaat mitä siellä kuivamen liki on, niin mitä ostetaan. Olen itse nyt 3000km päässä autosta, niin ei voi tarkistaa... Kiitämme avusta jo etukäteen.
Kaikenlaisia Saabbeja prutkuista timantteihin jo vuodesta 2010

Jäsen #5517
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ilmastoinnin O-renkaita

Viesti Kirjoittaja arto »

Tähän pieni vinkki ilmastoinnin vuotojen kanssa painivien kanssa.

Bluechem illä on paikka-aine mikä imastaan alipaineella järjestelmään ennen täyttöä.
Paketissa luki että jos järjestelmä ei tyhjene alle viidessä minuutissa niin aine pystyy paikkaamaan vuotokohdan oli se sitten tiivisteessä tai metallissa. Mulla oli kennossa reikä joka vuosi järjestelmän noin 15minuutissa tyhjäksi. Nyt paikkauksen jälkeen samat kylmäaineet pysynyt jo 1 vuoden sisällä ja ilmastointi pelaa hienosti.

https://www.bluechemgroup.com/en/brands ... disabled=1

Jälleenmyyjiä suomesta löytyy. Bluechem.fi
pjy
Matalapaineturbo
Viestit: 171
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 22:56
Paikkakunta: Lohja

Re: Ilmastoinnin O-renkaita

Viesti Kirjoittaja pjy »

arto kirjoitti:Tähän pieni vinkki ilmastoinnin vuotojen kanssa painivien kanssa.

Bluechem illä on paikka-aine mikä imastaan alipaineella järjestelmään ennen täyttöä.
Paketissa luki että jos järjestelmä ei tyhjene alle viidessä minuutissa niin aine pystyy paikkaamaan vuotokohdan oli se sitten tiivisteessä tai metallissa. Mulla oli kennossa reikä joka vuosi järjestelmän noin 15minuutissa tyhjäksi. Nyt paikkauksen jälkeen samat kylmäaineet pysynyt jo 1 vuoden sisällä ja ilmastointi pelaa hienosti.

https://www.bluechemgroup.com/en/brands ... disabled=1

Jälleenmyyjiä suomesta löytyy. Bluechem.fi
Mikä firma näitä aineita asentaa ilmastointi huollon yhteydessä vai miten homma toimii?
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Ilmastoinnin O-renkaita

Viesti Kirjoittaja arto »

Näytti http://www.bluechem.fi/J%C3%A4lleenmyyj%C3%A4t.html osoiteesta löytyvän asentamojakin.

Mutta kaverilla oli vanhan mallin kylmäaine huoltokamat ni oli helppoa.
Alipainepumpulla imastiin kunnon alipaine. Tuubin mukana oli kierresovitin autoon. Alipaine imaisee tuubista aineen auton järjestelmään. Päälle sitten normaali kylmäainehuolto.

Ennen paikkausta järjestelmä ei saa tyhjentyä normi kylmäaineista alle 5 minuutin, jos tyhjenee niin silloin ei luvata paikkautumista kyseisellä aineella.

En tiiä miten näitten automaatti vehkeiden kanssa pelataan, mutta onnistuu niilläkin.
Vastaa Viestiin