Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Keskustelua isosta edustusautosta.
Pakari
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 3468
Liittynyt: La Syys 25, 2010 8:23 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Pakari » To Heinä 28, 2016 9:24 am

Tuossa ex900ssa oli koivusen tukkurilta öp anturi, taisi olla facet. 4 vuotta kesti ainakin, siis sen ajan kun auto oli meillä. Kahalta sais E.P.S merkkisen 3v takuulla.
#4752 & TeamYlläpito 8/14 eteenpäin..
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 2,2TiD -01 & 9000 CSE 2,0T Jubilee -97
ex: NG900 2,0T -96, NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector, 900c, Ford Escort 1,8 GT...

Pakari
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 3468
Liittynyt: La Syys 25, 2010 8:23 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Pakari » To Heinä 28, 2016 10:36 am

Ja nyt lopetti toimintansa kokonaan. Ei syty kylmänä, eikä kuumana.
#4752 & TeamYlläpito 8/14 eteenpäin..
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 2,2TiD -01 & 9000 CSE 2,0T Jubilee -97
ex: NG900 2,0T -96, NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector, 900c, Ford Escort 1,8 GT...

Avatar
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 4083
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 9:06 pm
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja mestari » La Heinä 30, 2016 11:23 am

ettei olis samaa vikaa kuin majorissa, koneen pitkän seisonnan jälkeen starttia ja jölypaine mittari ei näytä mitään, sitten helvetinmoisella elsmuamisella lohkosta vekeet irki ja sit konetta startaten ja hetkeen ei tullut mitään ja sitten sieltä tuli kunnon jojo kuten poskiontelotulehduksesta kärsinyt tietää :mrgreen: , tunteella ja paineella lötkähti runkoaisan päälle ja sitten tuorettä jölyä perään.
olisko pientä sinuiitin poikasta em auton rööreissä ja pieni starttaus ilma kello poikaa :)
saab,96,99,90,900,9000,rabeneic binetta de luxe,fordson major,fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165, olympia maamosa,nuffield 10/60,vesioinas

Pakari
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 3468
Liittynyt: La Syys 25, 2010 8:23 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Pakari » La Heinä 30, 2016 8:23 pm

Moottori on näin puhdas sisältä, niin en usko että likaantuminen tai karsta tm. kuvailemasi "jojo" aiheuttaisi näitä anturien hajoamisia.
Kuva
Kuva

Pari järkeenkäyvää teoriaa olen kuullut tähän mennessä.

- Anturit ovat vain yksinkertaisesti huonoja.
- Moottoriöljy happamoituu etanolista joka aiheuttaa anturille ongelmia.

Syy happamoitumiseen olisi hyvin epäselvä. Öljy on API SN luokituksen öljyä joka on E85 yhteensopiva, sekä öljy ylittää dexos2 luokitukset. Öljyn vaihtovälinä on ollut 9-11tkm ja kilometrejä vuoteen tulee n. 25-30tkm.
#4752 & TeamYlläpito 8/14 eteenpäin..
9-5 Aero -04 19T#7
9-3 2,2TiD -01 & 9000 CSE 2,0T Jubilee -97
ex: NG900 2,0T -96, NG900s 2,3i -95, 9-3SS 1.8t Vector, 900c, Ford Escort 1,8 GT...

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 8935
Liittynyt: La Syys 06, 2003 3:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Mertmi » Su Heinä 31, 2016 10:27 am

Mie veikkaan että anturit on vaan kuraa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Yxvaan
"Tuplakaasari"
Viestit: 66
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 9:06 am

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Yxvaan » Pe Kesä 30, 2017 1:00 pm

Pakari kirjoitti:Ovatko muut kohdanneet T7 lohkon öljynpaineantureiden kanssa ongelmia? Itellä näyttää olevan sellainen menekki että yhdellä anturilla pärjää yhden vuoden. Laatu on aivan onnetonta. Tässä ollaan kohta neljättä öljynpaineanturia vaihtamassa femmaan sen takia että öljynpainevalo ei syty kun kääntää virrat päälle.

Kokeiltu 1 "ei saab oe" PCS:n kautta, ja 2 SaabOE osaa merkkitiskiltä. Ja näyttäävät aina tuon n. vuoden kestävän.

Vika alkaa näkyä ensin niin että kun moottori on n. 30c lämpöinen niin öljykannu ei syty mittaristoon kun kääntää virrat päälle. Jos lämpötila yli- tai alle em. lämpötilan niin kannu syttyy. Ja esim. 8h kun on moottori seissyt, ei siellä ole enää painetta.. Ei tuollaiseen anturiin pysty luottamaan yhtään joka kerrankin jättää syttymättä silloin kun sen pitäisi.. tai itellä ei riitä luotto sellaiseen anturiin vaan se menee samantien vaihtoon.


Laitoin saabiini öljynpainemittarin ja keskellä kesääkin aamusella käynnistäessä paine nousee muutamaksi minuutiksi n. 8 bar. tyhjäkäynnillä laskien sitten koneen lämmetessä näyttämään normaali paineita. Tarkistettu paineenrajoitus venttiili.
Tarkistin mittarin ennen asennusta että näyttää ok.
Tuli vain mieleeni että tällainen paine saattaa rasittaa öljykelloa varsinkin kun lähtee välittömästi ajamaan ja käyttää normaalisti kierroksia...
Kiinnostaa nähdä mitä talvella mahtaa näyttää ...

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 8935
Liittynyt: La Syys 06, 2003 3:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Mertmi » La Heinä 01, 2017 2:22 pm

Ei mitään vuotoa havaittavissa aiemmin mainitsemassani tarvikepaineanturista. Pääsin tsiikaamaan sitä helposti, kun oli starttimoottori irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 17252
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 7:21 pm
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti:

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja nalleolut » La Heinä 01, 2017 3:00 pm

reilu 3v sitten ku ostin nykyisen femman oli marmorilla tarjous "kunto"tarkastuksesta jossa käytin femmani , siellä oli raporttiin kirjoitettu öljynpaineanturi vuotaa , no 3x leimattu tuon jälkeen eikä alleen jätä tippoja , et en tiedä kuinka huonoja nää anturit on.
#1171 klubin jäsen
kahta ei ajeta partaa ja volvoa
045-2698659

Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 8935
Liittynyt: La Syys 06, 2003 3:38 pm
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja Mertmi » La Heinä 01, 2017 6:55 pm

Märkä se miunkin 9-5:n anturi oli, mutta ei se ryökänään ollut vuotanut. Huomasin anturin kosteuden kansiremontin yhteydessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

nalleolut
"Hanki elämä"
Viestit: 17252
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 7:21 pm
Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Viesti:

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

ViestiKirjoittaja nalleolut » Pe Marras 24, 2017 9:50 am

nalleolut kirjoitti:reilu 3v sitten ku ostin nykyisen femman oli marmorilla tarjous "kunto"tarkastuksesta jossa käytin femmani , siellä oli raporttiin kirjoitettu öljynpaineanturi vuotaa , no 3x leimattu tuon jälkeen eikä alleen jätä tippoja , et en tiedä kuinka huonoja nää anturit on.


nyt on alkanu pikkuhiljaa öljynkäry tulla kabiiniin työmatkan loppuvaiheilla et jokohan tuon anturin vaihtais , millainen savotta tyyliin hallitunki ja sepelipiha on kyseessä. startti pois jne jne??
#1171 klubin jäsen
kahta ei ajeta partaa ja volvoa
045-2698659