Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Tuossa ex900ssa oli koivusen tukkurilta öp anturi, taisi olla facet. 4 vuotta kesti ainakin, siis sen ajan kun auto oli meillä. Kahalta sais E.P.S merkkisen 3v takuulla.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Ja nyt lopetti toimintansa kokonaan. Ei syty kylmänä, eikä kuumana.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
ettei olis samaa vikaa kuin majorissa, koneen pitkän seisonnan jälkeen starttia ja jölypaine mittari ei näytä mitään, sitten helvetinmoisella elsmuamisella lohkosta vekeet irki ja sit konetta startaten ja hetkeen ei tullut mitään ja sitten sieltä tuli kunnon jojo kuten poskiontelotulehduksesta kärsinyt tietää , tunteella ja paineella lötkähti runkoaisan päälle ja sitten tuorettä jölyä perään.
olisko pientä sinuiitin poikasta em auton rööreissä ja pieni starttaus ilma kello poikaa
olisko pientä sinuiitin poikasta em auton rööreissä ja pieni starttaus ilma kello poikaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Moottori on näin puhdas sisältä, niin en usko että likaantuminen tai karsta tm. kuvailemasi "jojo" aiheuttaisi näitä anturien hajoamisia.
Pari järkeenkäyvää teoriaa olen kuullut tähän mennessä.
- Anturit ovat vain yksinkertaisesti huonoja.
- Moottoriöljy happamoituu etanolista joka aiheuttaa anturille ongelmia.
Syy happamoitumiseen olisi hyvin epäselvä. Öljy on API SN luokituksen öljyä joka on E85 yhteensopiva, sekä öljy ylittää dexos2 luokitukset. Öljyn vaihtovälinä on ollut 9-11tkm ja kilometrejä vuoteen tulee n. 25-30tkm.
Pari järkeenkäyvää teoriaa olen kuullut tähän mennessä.
- Anturit ovat vain yksinkertaisesti huonoja.
- Moottoriöljy happamoituu etanolista joka aiheuttaa anturille ongelmia.
Syy happamoitumiseen olisi hyvin epäselvä. Öljy on API SN luokituksen öljyä joka on E85 yhteensopiva, sekä öljy ylittää dexos2 luokitukset. Öljyn vaihtovälinä on ollut 9-11tkm ja kilometrejä vuoteen tulee n. 25-30tkm.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Mie veikkaan että anturit on vaan kuraa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Laitoin saabiini öljynpainemittarin ja keskellä kesääkin aamusella käynnistäessä paine nousee muutamaksi minuutiksi n. 8 bar. tyhjäkäynnillä laskien sitten koneen lämmetessä näyttämään normaali paineita. Tarkistettu paineenrajoitus venttiili.Pakari kirjoitti:Ovatko muut kohdanneet T7 lohkon öljynpaineantureiden kanssa ongelmia? Itellä näyttää olevan sellainen menekki että yhdellä anturilla pärjää yhden vuoden. Laatu on aivan onnetonta. Tässä ollaan kohta neljättä öljynpaineanturia vaihtamassa femmaan sen takia että öljynpainevalo ei syty kun kääntää virrat päälle.
Kokeiltu 1 "ei saab oe" PCS:n kautta, ja 2 SaabOE osaa merkkitiskiltä. Ja näyttäävät aina tuon n. vuoden kestävän.
Vika alkaa näkyä ensin niin että kun moottori on n. 30c lämpöinen niin öljykannu ei syty mittaristoon kun kääntää virrat päälle. Jos lämpötila yli- tai alle em. lämpötilan niin kannu syttyy. Ja esim. 8h kun on moottori seissyt, ei siellä ole enää painetta.. Ei tuollaiseen anturiin pysty luottamaan yhtään joka kerrankin jättää syttymättä silloin kun sen pitäisi.. tai itellä ei riitä luotto sellaiseen anturiin vaan se menee samantien vaihtoon.
Tarkistin mittarin ennen asennusta että näyttää ok.
Tuli vain mieleeni että tällainen paine saattaa rasittaa öljykelloa varsinkin kun lähtee välittömästi ajamaan ja käyttää normaalisti kierroksia...
Kiinnostaa nähdä mitä talvella mahtaa näyttää ...
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Ei mitään vuotoa havaittavissa aiemmin mainitsemassani tarvikepaineanturista. Pääsin tsiikaamaan sitä helposti, kun oli starttimoottori irti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
reilu 3v sitten ku ostin nykyisen femman oli marmorilla tarjous "kunto"tarkastuksesta jossa käytin femmani , siellä oli raporttiin kirjoitettu öljynpaineanturi vuotaa , no 3x leimattu tuon jälkeen eikä alleen jätä tippoja , et en tiedä kuinka huonoja nää anturit on.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Märkä se miunkin 9-5:n anturi oli, mutta ei se ryökänään ollut vuotanut. Huomasin anturin kosteuden kansiremontin yhteydessä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 23995
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
nyt on alkanu pikkuhiljaa öljynkäry tulla kabiiniin työmatkan loppuvaiheilla et jokohan tuon anturin vaihtais , millainen savotta tyyliin hallitunki ja sepelipiha on kyseessä. startti pois jne jne??nalleolut kirjoitti:reilu 3v sitten ku ostin nykyisen femman oli marmorilla tarjous "kunto"tarkastuksesta jossa käytin femmani , siellä oli raporttiin kirjoitettu öljynpaineanturi vuotaa , no 3x leimattu tuon jälkeen eikä alleen jätä tippoja , et en tiedä kuinka huonoja nää anturit on.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Laitetaan tähän jonkunlaista päivitystä. Tosiaan kesällä 2016 vaihdatin EPS merkkisen tarvikeanturin joka on toiminut ongelmitta siitä lähtien.
Orkkisanturista näyttää johto/kuori nirhaantuvan poikki siitä kohtaa mistä se johto menee sinne anturiin sisälle. Onko siinä syy orkkisanturien ongelmiin, en tiedä.. Mutta EPS-merkkisessä anturissa on johto vahvistettu juuri siitä sisäänmenon kohdasta ja tämä vahvistus näyttäisi toimivan, koska antureita ei ole sen jälkeen tarvinnut vaihtaa. Mielenkiinnolla odotan kuinka kauan tämä vahvistetulla johdolla oleva anturi kestää.
Orkkisanturista näyttää johto/kuori nirhaantuvan poikki siitä kohtaa mistä se johto menee sinne anturiin sisälle. Onko siinä syy orkkisanturien ongelmiin, en tiedä.. Mutta EPS-merkkisessä anturissa on johto vahvistettu juuri siitä sisäänmenon kohdasta ja tämä vahvistus näyttäisi toimivan, koska antureita ei ole sen jälkeen tarvinnut vaihtaa. Mielenkiinnolla odotan kuinka kauan tämä vahvistetulla johdolla oleva anturi kestää.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
olisiko aiheellista tarkistaa öljynpaineen rajoitinventtiilin männän ja jousen kunto,mäntä naarmuinen tai jousi kuolleentunut tai öljyn moskaa ,, on eriasia jos anturi vuotaa niin silloin vaihda uusi anturi.
Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?
Orggisanturista lähtee se muovikuppi vetämällä irti ja sisältä löytyy johdonpää juotettuna lattaliittimeen.
og900/9-3/9-5 vm.-88-05
Tech 2 china
Tech 2 china