Öljynpaineanturien laatuongelmat?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Ovatko muut kohdanneet T7 lohkon öljynpaineantureiden kanssa ongelmia? Itellä näyttää olevan sellainen menekki että yhdellä anturilla pärjää yhden vuoden. Laatu on aivan onnetonta. Tässä ollaan kohta neljättä öljynpaineanturia vaihtamassa femmaan sen takia että öljynpainevalo ei syty kun kääntää virrat päälle.

Kokeiltu 1 "ei saab oe" PCS:n kautta, ja 2 SaabOE osaa merkkitiskiltä. Ja näyttäävät aina tuon n. vuoden kestävän.

Vika alkaa näkyä ensin niin että kun moottori on n. 30c lämpöinen niin öljykannu ei syty mittaristoon kun kääntää virrat päälle. Jos lämpötila yli- tai alle em. lämpötilan niin kannu syttyy. Ja esim. 8h kun on moottori seissyt, ei siellä ole enää painetta.. Ei tuollaiseen anturiin pysty luottamaan yhtään joka kerrankin jättää syttymättä silloin kun sen pitäisi.. tai itellä ei riitä luotto sellaiseen anturiin vaan se menee samantien vaihtoon.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 797
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Suuret on murheet saabistilla
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja balanced »

Onhan ne sitten ku sitä anturia tarvitaan. Vaikka aika myöhään se varotus varmaan näissäkin valon muodossa mahtaa tulla?
pvdriver kirjoitti:Suuret on murheet saabistilla
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Nyt sitten alkaa kuumallakin koneella syttyä viiveellä kun kääntää virrat päälle, oikeastaan näyttäis nyt syttyvän vasta kun starttaa. .

Anturi on halpa, ei sillä, mutta sen vaihdattaminen korjaamolla kerran vuoteen ei huvita...Kyseisen osan tulisi toimia hieman kauemmin - eteenkin kun sille luvataan 3 vuoden takuu.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23976
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö vaihtotyön saa takuuseen jos vaihdettu merkkiliikkeessä?
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
mikaels
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 16:29
Paikkakunta: ESPOO

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja mikaels »

Entä jos nyt neljännen anturin yhteydessä laittaisit T-haaralla erillisen anturin ja mittarin. Tonnarista oli öljysuodattimen kohdalla anturi-adapteri. Onko sitten oikein vai väärin, mutta referenssiarvoa vasten pystyy huomaamaan poikkeamat ja mittarissa myös hälytystoiminto.
------------------------
9-5 2,3 Aero Wagon 2007
Ex 9000 2,3t CSE A50 Amethyst violet 258
#3224
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja V-M »

Aika harvoin on anturi vikasia tullut vastaan. Sillonkin olleet vuotavia. Muutama rikkoontuminen tullut vastaan, valmistaja vika ja ylipaineen aiheuttamia jokunen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nalleolut kirjoitti:eikö vaihtotyön saa takuuseen jos vaihdettu merkkiliikkeessä?
Metroautossa on kysely vetämässä asiasta.. vaikka vaihtoa ei ole edellisillä kerroilla tehneet viralliset merkkiliikkeet. Epäilivät että vika vois olla jossain muualla jos noin usein menee antureita, mutta missä? Aina on uudella anturilla korjaantunut.. Jos metron kysely ei johda muuhun kuin varaosatakuuseen, niin täytyy miettiä jos koittais vielä hyvän merkkistä tarviketta, jolle myös luvataan 3v takuu kattaen asennustyön jos on alunpitäen asennettu korjaamolla ja siitä on dokumentit.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
KN/Lieto
"Hölösuu"
Viestit: 1228
Liittynyt: To Tammi 11, 2007 12:38

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja KN/Lieto »

Ei välttämättä ihan harvinainen vaiva. Itsellä on tullut "vastaan" kahdessa NG900/OG9-3 autossa neljästä. Turhan hankala vaihtaa.
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Oireileeko niin että ei pala valo ollenkaan vai syttyykö valo tarpeettomasti?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Oireilee niin juuri niin, että valo ei pala ollenkaan. Tarpeettomasti valo ei ole koskaan syttynyt kertaakaan. Aina näin kesäkuumalla alkaa oireet niin että n. 30c lämpöisellä koneella ei syty öp valo ollenkaan ja vähitellen lisääntyy tuo ettei syty ollenkaan muissakaan lämpötiloissa. Pääsääntöisesti kylmänä, alle 20c koneen lämpötiloissa on syttynyt aina.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Eli jumittaa pohjaan, mitä öljyä käytös?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Se anturi T7:ssa on ihan samalla kierteellä kuin vanhempienkin T5-koneisten anturi. Valikoima ja hintakin menee kohdilleen, kun laittaa standardimmalla liittimellä olevan anturin. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... &#p1088165
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

nugge kirjoitti:Eli jumittaa pohjaan, mitä öljyä käytös?
Castrol edge fst-ti 0w40. En suostu käyttämään muuta öljyä, tai viskositeettiä. Valmistajan sivuilla näyttää nykyään lukevan että ylittää dexos2 vaatimukset.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10276
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Öljynpaineanturien laatuongelmat?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kattelin kuiteista, että parivuotta on tuo "tarvike" FAE kestänyt jo.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin