RVS tai RESURS lisäaineet

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

RVS:n edustaja puhui siitä, että aine puhdistaa moottoria sisältä kyllä reippaasti. Tästä syystä öljynvaihto tulee suorittaa 400-500km käsittelyn jälkeen kun se ensimmäinen käsittely tehdään vanhoihin öljyihin. Jos haluaa n. kunnostuskäsittelyn niin sitten laitetaan vielä uudestaan pyörimään uusiin öljyihin.

Kunhan kilometrit täyttyy eli öljynvaihtoon on n.500km niin femman kone saa myös RVS käsittelyn.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja balanced »

2014 renaultkeskustelun puolella oli juttua aiheesta niin valmistaja vastasi myös oikaistakseen väärinkäsityksiä, kopiotuotteet meni tuolloin keskustelussa sekaisin rvs:n kanssa. Samalla kävi ilmi jotain aineen valmistuksesta. Ajattelin että jotakuta saattaa täällä kiinnostaa, alla kopioituna yksi posti ja linkki keskusteluun:

"RVS Technology-tuotteet valmistetaan Suomessa. Nykyinen kolmannen sukupolven RVS-teknologia on paljon tehokkaampaa ja varmatoimisempaa kuin alkuperäinen venäläinen teknologia, johon tällä ei käytännössä enää ole yhtymäkohtia (joka aivan oikein oli vahinkolöydös öljynporauksen yhteydessä).
Rewitec oli häviävän hetken jälleenmyyjämme Saksassa ja he ovat hävinneet molemmat heitä vastaan nostamamme kanteet. Rewitec ei voi enää rangaistuksetta väärinkäyttää RVS:llä tehtyjä testejä ja tutkimuksia, enkä enää ole sellaista heidän sivuiltaan löytänytkään.
Kummallekaan mainitulle tuotteelle ei ole, useista hakemuksista huolimatta, myönnetty patenttia, eikä heillä ole myöskään esittää uskottavia institutionaalisia testituloksia. RVS:llä sen sijaan on kaksi patenttia ja hyväksynnät TÜV Süd GmbH:lta (yksikkö, joka Euroopassa antaa viralliset normikulutus- ja päästölukemat uusille ajoneuvojen moottoreille) ja TEG:ltä (Fraunhofer), sekä tutkimusraportteja mm. Bochumin yliopistosta ja kotimaassa Ovako Steeliltä, Rautaruukilta jne.

Kullakin on omanlaisensa arvomaailma ja uskomukset, niin on hyvä. Itse kannatan, suosin ja tuen suomalaisuutta sen kaikissa muodoissa - sillä on jatkossa yhä enemmän merkitystä meille suomalaisille.

Ystävällisesti ja rakentavasti,
Raimo"

http://renaultkeskustelu.net/foorumi/in ... 4#msg85874
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Neukku »

TurboSaapi kirjoitti:Vm 2002 9-5 3.0t 269tkm. Päätin kokeilla yhden mekaanikon suosituksesta RVS käsittelyä kun moottori polttaa sen 1l öljyä /2000-2500km aikana. Ajattelin että käsittelyllä voisi ainakin poissulkea mäntien kuluneisuuden jos öljyn kulutus jatkuisi ja todennäköisempi syy olisi silloin venttiilikumit, ja sitäpaitsi RVS -sivustolla luvataan että käsittely ei millään tavalla vahingoita moottoria, joten päätimpä investoida sen 125€ kokeilumielessä.
Nyt noin 1000km ensimmäisen vaiheen aloituksesta voin todeta että ainakin moottorin käyntiääni on paljon tasaisempi ja hiljaisempi ja tuntuu että käynnistäessä moottori pyörähtää sulavammin käyntiin. Moottorista pöllähtää edelleen sininen pilvi käynnistäessä joten öljyn kulutus taitaa sitten johtua niistä venttiilikumeista.
Kun vaihdatin öljyt käsittelyn ensimmäisen vaiheen noin 400km ajon jälkeen öljy oli todella mustaa, vaikka niillä öljyillä olikin ajettu vain 2-3tkm. Öljy oli myös erittäin juoksevanoloista ainakin mekaanikon mielestä. Kenties litku on irroittanut karstaa, en tiedä? Kysyin että pitäiskö öljypohja putsata mutta mekaanikko sanoi ettei tarvii kun öljyssä ei sinäänsä ollut mitään isompia roskia tai palasia tjsp.. Laitettiin uudet öljyt ja nyt noin 600-700km myöhemmin öljy oli ihan normaalin väristä ainakin tikussa. Öljyn kulutuksesta en osaa vielä sanoa onko paljon vaikuttanut kun ne venttiilikumit ainakin päästää jonkunverran läpitte... Moottorin taustasta vähän: öljyä moottori on syönyt ainakin viimeiset 60tkm, turbo vaihdettu myös noin 60tkm sitten joka ei vaikuttanut tai vaikuta öljyn palamiseen, päästötestit pakko tehdä pajalla jotta sallitut rajat alittuu.
Tiivistettynä voin suositella tätä edullista kokeilua. Äänet hiljenee ja tärinät pienenee jotka viittaa siihen että aine tekee työnsä. Lopulliset tuloksethan näkyy vasta 1500km ajon jälkeen. Jos aine tekee öljystä ohuempaa on mahdollista että tarkemman öljynkulutuksen saa ilmeisesti mitattua vasta kun on vaihtanut uudet öljyt koneeseen?
Ihan mielenkiinnosta kyselen,että teitkö tuon RVS-käsittelyn kahteen kertaan eli myös tuossa toisessa
öljynvaihdossa meni RVS koneeseen?
Kirjoitahan lisää kokemuksia kun on kilometrejä kertynyt
lisää. Tarkoitus olisi itsekin kokeilla tuota ainetta ja siksi
kiinnostaa kuinka toimii
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
RokRoland
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ti Huhti 01, 2014 22:07

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja RokRoland »

No jos tämä vielä jotakuta kiinnostaa, niin suokaa anteeksi että kertoilen ei-Saab-kokemuksen RVS:stä.

Minä laitoin '86-mallin Kawasakin 900-kuutioiseen vesijäähdytteiseen koneeseen tuon käsittelyn, sisältäen siis ensitäytön ja toisen täytön. Laitteella on kilometreja takana ties kuinka, uskoisin että mittarin 45tkm on oikeasti 145 ja se on aika lailla korkeaviritteiselle pyörälle.

Pyörän hälyäänet vähenivät, käynnin tasaisuudesta en uskalla tuossa sanoa mitään, mutta tuotteen ohjeen mukaisesti venttiilinvälykset joutui säätämään, mikä ihmetytti kovasti, kun pahamaineisuudestaan huolimatta ei noissa 16-venttiilisissäkään niihin juurikaan tarvitse koskea. En muista mitä nokista sain syynättyä, mutta sen muistan, että kytkinjousia vaihtaessani ihmettelin niiden pinnassa olevaa silmin nähtävissä olevaa kerrosta, jotakin oli siis tapahtunut. Näissä laitteissahan moottori- ja vaihteistoöljy ovat samat.

Yleisesti ottaen tästä jäi positiivinen mielikuva ja muistan laskeneeni jo, mihin muihin laitteisiin mokoma pitäisi tehdä, mutta kaikki hyväkin unohtuu aikanaan.
TurboSaapi
"Tuplakaasari"
Viestit: 68
Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 10:56

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja TurboSaapi »

Neukku kirjoitti:
TurboSaapi kirjoitti:Vm 2002 9-5 3.0t 269tkm. Päätin kokeilla yhden mekaanikon suosituksesta RVS käsittelyä kun moottori polttaa sen 1l öljyä /2000-2500km aikana. Ajattelin että käsittelyllä voisi ainakin poissulkea mäntien kuluneisuuden jos öljyn kulutus jatkuisi ja todennäköisempi syy olisi silloin venttiilikumit, ja sitäpaitsi RVS -sivustolla luvataan että käsittely ei millään tavalla vahingoita moottoria, joten päätimpä investoida sen 125€ kokeilumielessä.
Nyt noin 1000km ensimmäisen vaiheen aloituksesta voin todeta että ainakin moottorin käyntiääni on paljon tasaisempi ja hiljaisempi ja tuntuu että käynnistäessä moottori pyörähtää sulavammin käyntiin. Moottorista pöllähtää edelleen sininen pilvi käynnistäessä joten öljyn kulutus taitaa sitten johtua niistä venttiilikumeista.
Kun vaihdatin öljyt käsittelyn ensimmäisen vaiheen noin 400km ajon jälkeen öljy oli todella mustaa, vaikka niillä öljyillä olikin ajettu vain 2-3tkm. Öljy oli myös erittäin juoksevanoloista ainakin mekaanikon mielestä. Kenties litku on irroittanut karstaa, en tiedä? Kysyin että pitäiskö öljypohja putsata mutta mekaanikko sanoi ettei tarvii kun öljyssä ei sinäänsä ollut mitään isompia roskia tai palasia tjsp.. Laitettiin uudet öljyt ja nyt noin 600-700km myöhemmin öljy oli ihan normaalin väristä ainakin tikussa. Öljyn kulutuksesta en osaa vielä sanoa onko paljon vaikuttanut kun ne venttiilikumit ainakin päästää jonkunverran läpitte... Moottorin taustasta vähän: öljyä moottori on syönyt ainakin viimeiset 60tkm, turbo vaihdettu myös noin 60tkm sitten joka ei vaikuttanut tai vaikuta öljyn palamiseen, päästötestit pakko tehdä pajalla jotta sallitut rajat alittuu.
Tiivistettynä voin suositella tätä edullista kokeilua. Äänet hiljenee ja tärinät pienenee jotka viittaa siihen että aine tekee työnsä. Lopulliset tuloksethan näkyy vasta 1500km ajon jälkeen. Jos aine tekee öljystä ohuempaa on mahdollista että tarkemman öljynkulutuksen saa ilmeisesti mitattua vasta kun on vaihtanut uudet öljyt koneeseen?
Ihan mielenkiinnosta kyselen,että teitkö tuon RVS-käsittelyn kahteen kertaan eli myös tuossa toisessa
öljynvaihdossa meni RVS koneeseen?
Kirjoitahan lisää kokemuksia kun on kilometrejä kertynyt
lisää. Tarkoitus olisi itsekin kokeilla tuota ainetta ja siksi
kiinnostaa kuinka toimii
Joo jäi näköjään mainitsematta että laitoin myös RVS-litkut toisessa öljynvaihdosa koneeseen, eli kunnostuskäsittely oli juurikin tarkoituksena tehdä. Se yksivaiheinen käsittelyhän tehdään vain vähän ajettuihin (alle 100tkm) autoihin. Kuten jo tekstissä mainitsin niin moottori on mielestäni hiljaisempi ja käy tasaisemmin sekä käynnistyy sulavammin. Arvioin myös että bensankulutus tippunut ehkä 0,5-1l. Suosittelen kyllä kokeilua!
9-5 vm2002 3.0t V6
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

Pitäisi näköjään pitää hyväksi havaitut asiat omana tietona, kuten ennen oli tapana. Täältähän ne besserwisserit ja kermankuorijat kumminkin tiedot etsii!
Nehän ei itse kokeile tai keksi mitään. Varastavat hyvät ideat ja antavat toisten tehdä pohja työt elikkä kokeilut ! En kyllä muilla merkeillä ajaville kehu
Ollenkaan ! RVS ei todellakaan ole mikään lisä aine , vaan öljy kuljettaa sen oikeisiin paikkoihin. Tärinän väheneminen on aika helposti ymmärrettävissä .,jos ajettelee keskipakovoiman vaikutusta Yms .. Saabeille entistä pitempää ikää toivoen !
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Termos »

sedaneiwagon kirjoitti: Tärinän väheneminen on aika helposti ymmärrettävissä .,jos ajettelee keskipakovoiman vaikutusta Yms ..
Totanoinniin, selvennätkö tuota vähän. Litku siis lentää moottorin pyörivien osien mukana, samalla tasapainottaen pyörivät massat :lol:

Eipä silti, on tähän viestiketjuun asiallisiakin perusteluita tullut sen verran, että taidan kokeeksi truutata RVS T3 - tahnat femman manuaalilootaan.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
sedaneiwagon
"Turbo"
Viestit: 290
Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja sedaneiwagon »

se keskipakovoima juttu on ihan oma päätelmä. esim renkaiden tasapainoitus airsoft kuulilla oikeissa MAASTUREISSA. Onhan tuo aivan selvää , että
epätasapainossa aine jää siihen kuluneeseen kohtaa, siis pyörivissä osissa . Mutta oli miten oli kokeilkaa ensin vaikka ohjaustehostajaan, jos vähänkin vinkuu esim. lähellä ääriasentoa . kyllähän tuota kehuttavaa löytyisi enempikin, mutten vieti epäuskoisia härnätä !
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Mielenkiinto heräsi senverran tätä RVS:sää kohtaan,että kokeiluun meni kun eihän tuosta
tiettävästi vahinkoaakaan ole koneelle. Se ensimmäinen käsittely on nyt menossa ja toinen
käsittely heti perään. Näkyy olevan RSV:llä myös aine automaattivaihteistolle,mutta se kokeilu
saa jäädä. Tarkoitus olisi tehdä puhdistus tuolle laatikolle,mutta sitähän tuo RVS ei tee eli
siihen toimenpiteeseen ajattelin kokeilla jotakin muuta ainetta, olisiko suosituksia noista
puhdistavista aineista kellään. Huuhtelutäyttö tuolle laatikolle tehtiin n.20000km sitten, mutta
nyt ei toimi vaihteisto niinkuin pitäisi. Ongelmana on,että ei vaihda tarpeeksi ajoissa isompaa
vaihdetta
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Kyllä RVS:llä on myös puhdistavia vaikutuksia. Tästä syystä esimerkiksi moottorin käsittelyssä kun laitetaan ensimmäisen kerran vanhoihin öljyihin niin suositellaan öljynvaihtoa n. 400-500km ajon jälkeen.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Niin kyllä siinä moottoriin käytettävässä aineessa on puhdistavia ominaisuuksia, mutta mitä
tuolta valmistajan sivuilta lueskelin,niin siellä ei mainittu automaattivaihteistoon tulevan aineen
puhdistamista ominaisuuksista mitään ja se olisi nyt tarpeen tehdä tuohon femmani laatikkoon
No pitää vielä selvittää mitä muita vaihtoehtoja olisi tuon laatikon puhdistamiseksi
Yksi vaihtoehto jota olen harkinnut on tuo Forten aine
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Se "RVS aine" on samaa tavaraa joka paketeissa. Tulee siis tuubi ja sitten se aine mihin sen tuubin sisältö sekoitetaan. Sitä en tiedä vaihteleeko tuon sekoitusaineen koostumus, mutta se itse rvs-tuubi on samaa tavaraa eri vahvuuksina riippuen käyttösovelluksesta ja öljytilavuudesta.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
balanced
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ma Heinä 04, 2016 09:01

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja balanced »

Joskus kun kyselin suoraan valmistajalta RVS:sta puhelimitse niin kertoivat että esim. manuaali- ja automaattivaihteistoihin erikseen tehtyjä tuotteita ei pidä käyttää ristiin. Automaattia varten tehty tuote koostuu ilmeisesti pienemmistä komponenteista (pahoittelut epätäsmällisestä määritelmästä, en ole insinööri enkä muista miten asia tarkalleen ilmaistiin). Eli manuaaliin tarkoitetulla tuotteella olisi kai riski saada jotain tukkoon jos sitä lisää automaattilootaan. Aineiden tai pakkausten ulkonäöstä ei siis kannattane tehdä liikaa päätelmiä sisällön tarkasta koostumuksesta.. Tämän käsityksen sain itse yhteydenoton perusteella.
#7210 Saab 9-5 Aero 2.3 wagon A vm. 2000
ex: VW Passat 2.8 V6 variant 4motion 3B, Audi A4 1.8 AJL wagon B5, Citroen C5 2.0 wagon, Renault Laguna I 2.0 F4R-780 liftback, Fiat Marea 1.8 saloon, Ford Scorpio Mk I saloon, Ford Fiesta Mk I
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Automaattivaihteistoihin on olemassa omansa T6a versio, niihin vain sitä.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Neukku
"Turbo"
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Loka 25, 2005 12:49
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: RVS tai RESURS lisäaineet

Viesti Kirjoittaja Neukku »

Mitenkäs tässä automaattilaatikon käsittelyssä
Mennäänkö samallalailla kuin moottorinkäsittelyssä
eli vanhoihin öljyihin aine ja se 500kilsan ajo ja uudet
öljyt. Olen ajanut viimeisen laatikkoöljynvaihdon jälkeen
vasta 10000km ja ajattelin jos laittaisi aineet laatikkoon
ja ajelisi noilla sen toiset 10000km ja sitten vaihto.
Laatikkoöljyt on tällähetkellä kirkkaat
Epäilen vaan,että jossain siellä on tukoksia ja siksi
ei vaihda ajoissa isompaa pykälää.
Tuolla RVS:ssän sivuilla ei ollut tarkempaa selvitystä
kuinka toimitaan tuossa laatikon käsittelyssä
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Vastaa Viestiin