RVS tai RESURS lisäaineet
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Vaihteistojen ja perien käsittelyissä aineen voi jättää laatikkoon minulla olevan tieton mukaan. Eli ei tarvitse vaihtaa laatikkoöljyä käsittelyn jälkeen, itse en ole manuaalilaatikon öljyjä vaihtanut käsittelyn jälkeen vaan siellä pyörii rvs-aineet edelleen öljyn seassa. Vaihteistoissa ei pitäisi olla karstaa niinkuin moottoreissa on.
Käyttöohjeessa jotka löytyvät mm. paketista ja valmistajan sivuilta ei sanota että tarvitsee vaihtaa, eli aineen voi jättää laatikkoon pyörimään.
Käyttöohjeessa jotka löytyvät mm. paketista ja valmistajan sivuilta ei sanota että tarvitsee vaihtaa, eli aineen voi jättää laatikkoon pyörimään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Laitanpa tännekin saman jutun, jonka kirjoittelin tuonne alkomaholipalstalle omista RVS kokemuksista.
"Parantaa kuin sika juoksuaan. Olen seurannut kulutusta senkin takia, että paiskasin koneeseen RVS:t n. 5000 km sitten. Ajattelin, ettei ne kulutukseen mitään vaikuta, mutta jos suojaisi täystuholta tosi paikan tullen niin hyvä sekin.
Nyt kuitenkin näyttää, että maantiekulutus on tippunut lähes litralla joulukuusta. Ei kertalaakista, vaan vähitellen: ensin 9,7:ään, sitten 9,3:een ja nyt viimeksi 9,1. Ja keskinopeuttakin on nostettu, ettei enää tarvitse ajaa kieli keskellä suuta ja kaasupoljinta ukkovarpaalla kutittaen. Sillä ajotyylillä sid, joka yleensä näyttää tankkaukseen verrattuna desin-pari liikaa, näytti alimmillaan 8,8. Myös kaupunkikulutus näyttäisi laskeneen samalla keskinopeudella n. 7-8 desiä.
Ensimmäisen vaihdon jälkeen öljy oli jos ei nyt pikimustaa niin kuitenkin huomattavasti mustempaa kuin ennen myrkyn lisäystä. Nyt se näyttää niin kuin olisi juuri kaadettu koneeseen, seassa tummempia juovia, jotka eivät ole sulautuneet öljyyn, mutta väri kokonaisuudessaan hyvän näköistä ja koneella siis ajettu toisen vaihdon jälkeen tuo 5000 km. Käyntikin on muuttunut sivistyneemmäksi."
Niin tyhjäkäyntihän muistutti tärinöineen enemmänkin maatalouskonetta kuin sivistynyttä bensavälinettä. Nyt ääni ja ravistukset ovat muuttuneet sivistyneenpään suuntaan, että oiskohan tuolla litkulla tällaisiakin vaikutuksia. Ja konehan on nauttinut pelkkää alkomaholia, joten se selittää lähellä kymppiä olevat maantiekulutukset. Meitin alueen hinnoilla bensoiksi muutettuna tuo viimeisin lukema vastaa n. 5,5 litraa bensoina.
"Parantaa kuin sika juoksuaan. Olen seurannut kulutusta senkin takia, että paiskasin koneeseen RVS:t n. 5000 km sitten. Ajattelin, ettei ne kulutukseen mitään vaikuta, mutta jos suojaisi täystuholta tosi paikan tullen niin hyvä sekin.
Nyt kuitenkin näyttää, että maantiekulutus on tippunut lähes litralla joulukuusta. Ei kertalaakista, vaan vähitellen: ensin 9,7:ään, sitten 9,3:een ja nyt viimeksi 9,1. Ja keskinopeuttakin on nostettu, ettei enää tarvitse ajaa kieli keskellä suuta ja kaasupoljinta ukkovarpaalla kutittaen. Sillä ajotyylillä sid, joka yleensä näyttää tankkaukseen verrattuna desin-pari liikaa, näytti alimmillaan 8,8. Myös kaupunkikulutus näyttäisi laskeneen samalla keskinopeudella n. 7-8 desiä.
Ensimmäisen vaihdon jälkeen öljy oli jos ei nyt pikimustaa niin kuitenkin huomattavasti mustempaa kuin ennen myrkyn lisäystä. Nyt se näyttää niin kuin olisi juuri kaadettu koneeseen, seassa tummempia juovia, jotka eivät ole sulautuneet öljyyn, mutta väri kokonaisuudessaan hyvän näköistä ja koneella siis ajettu toisen vaihdon jälkeen tuo 5000 km. Käyntikin on muuttunut sivistyneemmäksi."
Niin tyhjäkäyntihän muistutti tärinöineen enemmänkin maatalouskonetta kuin sivistynyttä bensavälinettä. Nyt ääni ja ravistukset ovat muuttuneet sivistyneenpään suuntaan, että oiskohan tuolla litkulla tällaisiakin vaikutuksia. Ja konehan on nauttinut pelkkää alkomaholia, joten se selittää lähellä kymppiä olevat maantiekulutukset. Meitin alueen hinnoilla bensoiksi muutettuna tuo viimeisin lukema vastaa n. 5,5 litraa bensoina.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ti Kesä 23, 2015 10:56
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Päivitystä polttoaineen kulutuksesta. Keskikulutus Turku - Espoo pätkällä 205 leveillä Nokian nastarenkailla kuivalla kelillä 6,9l/100km, vakkari motarilla noin 103km/h, sisältäen noin 10km taajama-ajoa Espoon puolella. Samalla reitillä kulutus ollut aiemmin ennen RVS-käsittelyä noin 7,3l/100km, samoilla kumeilla ja nopeudella.
Kesäksi alle 225/45-17 kumit, jännä nähdä miten kulutus muuttuu. Renkaat Goodyear efficientgrip performancet jotka vissiin hiljaiset ja matalalla vierinvastuksella.
Kesäksi alle 225/45-17 kumit, jännä nähdä miten kulutus muuttuu. Renkaat Goodyear efficientgrip performancet jotka vissiin hiljaiset ja matalalla vierinvastuksella.
9-5 vm2002 3.0t V6
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Käsittely tehty moottorille ja automaattilaatikolle ajettu reilut 3000km käsittelyn jälkeen ja huomiot
Moottori käy tasaisemmin, kulutus pysynyt samana kuin ennen käsittelyä
Laatikon toiminnassa ei tuottanut toivottua tulosta eli ei vaihda isompaa pykälää ajoissa vaan laatikko
Toimii niinkuin olisi kokoajan sport asetus päällä.
No eipä tuosta käsittelystä ilmeisesti kuitenkaan mitään vahinkoa seurannut paitsi tietenkin noiden
Aineiden hinta verrattuna saavutettuun hyötyyn
Moottori käy tasaisemmin, kulutus pysynyt samana kuin ennen käsittelyä
Laatikon toiminnassa ei tuottanut toivottua tulosta eli ei vaihda isompaa pykälää ajoissa vaan laatikko
Toimii niinkuin olisi kokoajan sport asetus päällä.
No eipä tuosta käsittelystä ilmeisesti kuitenkaan mitään vahinkoa seurannut paitsi tietenkin noiden
Aineiden hinta verrattuna saavutettuun hyötyyn
9-5 2l turbo farkku 2000 automaatti
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
300.000 ajetussa 95 käyntiääni selvästi nätimpi käsittelyn jälkeen olin myöskin huomaavinani pientä kulutuksen laskua.
Vähän takkuinen ohjaustehostin alkoi toimia ja kaiken lisäksi ulinat loppu mitkä ei tulleet remmistä.
Voisi olla halvempaa mutta yhtä kaikki lähinnä moottorin ollessa tyhjäkäynnillä moottorin ääni selvästi pehmeämpi. Kulkuun ei vaikutusta
Vähän takkuinen ohjaustehostin alkoi toimia ja kaiken lisäksi ulinat loppu mitkä ei tulleet remmistä.
Voisi olla halvempaa mutta yhtä kaikki lähinnä moottorin ollessa tyhjäkäynnillä moottorin ääni selvästi pehmeämpi. Kulkuun ei vaikutusta
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Tein RVS käsittelyn moottorille ennen 1700km reissua. Ja uudet öljyt käsittelyn jälkeen sisään.. 800km siirtymän jälkeen kulutuslukemat puhuvat puolestaan.. 8,4 l/100km ! Edellisen kulutusennätyksen ollessa 8,7 l/100km. Siihen sitten kylmästartit reissussa ja autolla seikkailu paikanpäällä sekä karstojen polttelut reissun lopuksi - kulutuslukema kotona 8,6l/100km 1700km jälkeen. Tankkaukset vahvistivat näiden lukemien tontilla olemisen.
Näyttäisi siis tällä hetkellä siltä, että femmassani moottorin RVS käsittely laski polttoaineen kulutusta n. 0,2 - 0,3 litraa.
ps. T5-sisuskalut pyörivät femman moottorissa jotka eri lähteiden mukaan nostavat kulutusta T7-osiin verrattuna 0,5-1,0 l/100km.
Näyttäisi siis tällä hetkellä siltä, että femmassani moottorin RVS käsittely laski polttoaineen kulutusta n. 0,2 - 0,3 litraa.
ps. T5-sisuskalut pyörivät femman moottorissa jotka eri lähteiden mukaan nostavat kulutusta T7-osiin verrattuna 0,5-1,0 l/100km.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Jospa minäkin tulen kaapista, ja tunnustan käyttäneeni RVS:ää useammassa autossa...
Ensimmäinen tapaus oli Väärämmerkkinen V6, jonka kone vähän kalkatti. Ajattelin, että häviääkö tuossa, jos aineet roiskaisee koneeseen. Ei vaikutusta, kone meni vaihtoon, kun oli riittävästi väljää jo tullut.
Toinen, Väärämmerkkinen V8, ei vielä havaittuja vaikutuksia. Puristuspaineet mitattu ennen käsittelyä, kone tällä hetkellä (taas vaihteeksi) levällään tallissa, mutta pitänee mittailla, kun saa taas takaisin kasaan.
Kolmas, Väärämmerkkinen V8, ei havaittuja vaikutuksia toistaiseksi.Öljynkulutuksen toivoin tässä tapauksessa laskevan.
Neljäs, B205R, puristuspaineet ennen RVS:ää 13,13,12.5,13, ensimmäisen käsittelyn jälkeen: 13.1,13.2,13.1,13.2. Erot voinee mennä mittavirhemarginaaliin, tai sitten ei. Pitäisi vielä mittailla seuraavan tulpanvaihton yhteydessä, että mikä on tilanne näin myöhemmin.
Missään moottorissa ei käynnissä tapahtunut oikeastaan mitään muutosta, eli huonompaankaan ei olla menty. Kulutus on kaikilla autoilla ollut täysin riippuvainen kelistä, eli mitä enemmän pitoa, sitä suurempi kulutus
Miksi sitten olen tuhlannut rahojani noin moneen käsittelyyn? Hyvä kysymys, ehkä vaan haluan uskoa ja löytää todisteet aineen toimivuudesta.
Ensimmäinen tapaus oli Väärämmerkkinen V6, jonka kone vähän kalkatti. Ajattelin, että häviääkö tuossa, jos aineet roiskaisee koneeseen. Ei vaikutusta, kone meni vaihtoon, kun oli riittävästi väljää jo tullut.
Toinen, Väärämmerkkinen V8, ei vielä havaittuja vaikutuksia. Puristuspaineet mitattu ennen käsittelyä, kone tällä hetkellä (taas vaihteeksi) levällään tallissa, mutta pitänee mittailla, kun saa taas takaisin kasaan.
Kolmas, Väärämmerkkinen V8, ei havaittuja vaikutuksia toistaiseksi.Öljynkulutuksen toivoin tässä tapauksessa laskevan.
Neljäs, B205R, puristuspaineet ennen RVS:ää 13,13,12.5,13, ensimmäisen käsittelyn jälkeen: 13.1,13.2,13.1,13.2. Erot voinee mennä mittavirhemarginaaliin, tai sitten ei. Pitäisi vielä mittailla seuraavan tulpanvaihton yhteydessä, että mikä on tilanne näin myöhemmin.
Missään moottorissa ei käynnissä tapahtunut oikeastaan mitään muutosta, eli huonompaankaan ei olla menty. Kulutus on kaikilla autoilla ollut täysin riippuvainen kelistä, eli mitä enemmän pitoa, sitä suurempi kulutus
Miksi sitten olen tuhlannut rahojani noin moneen käsittelyyn? Hyvä kysymys, ehkä vaan haluan uskoa ja löytää todisteet aineen toimivuudesta.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Naapurilla oli S4:nen käytössä, missä kone rallatteli aika iloisesti. Sen moottoriin tehtiin forte käsittely ja rallattelu vaimeni tai oikeastaan palautui normaaliksi. Tästä viisastuneena piti omaankin autoon tehdä forte käsittely kun siinäkin melkoista rallattelua kuului. Mutta itsellä meni vaan RVS ja Forse sekaisin Tein siis RVS käsittelyn. Sillä ekalla lisäyksellä kun lähti ajelemaan niin selkeästi koko ajan moottorin ääni alkoi vaimentua. Rallatus alkoi kadota. Muistaakseni sillä piti ajaa joku 4-500km? Sitten olisi pitänyt uusi purkki lisää moottoriin. Mutta tuossa vaiheessa rallattelu oli taas palannut ja totesin, ettei maksa vaivaa. Sen sijaan kaveri kehui saaneensa edukkaasti Forten kamaa. Sitä litkua laitettiin sitten moottoriin. Sillä ollut minkäänlaista vaikutusta.
Mutta aattelin tuossa että kun se kuitenkin sitä rallattelua vähensi ekalla käsittelyllä niin mitäs jos laittais sitä kamaa tuohon autoon kun öljyt vaihtelee? Tuskin siitä mitään haittaakaan on. Meinasin vaan moottorille tehdä ensin huuhtelun. Uudet öljyt sisään. Sitten 1-2 tankillista etanolii ja taas öljyn vaihto. Tuon jälkeen voisi vasta tehdä rvs käsittelyn, koska sitten ne öljyt on siellä sen n.15tkm, kunnes tulee öljyn vaihto.
Mutta aattelin tuossa että kun se kuitenkin sitä rallattelua vähensi ekalla käsittelyllä niin mitäs jos laittais sitä kamaa tuohon autoon kun öljyt vaihtelee? Tuskin siitä mitään haittaakaan on. Meinasin vaan moottorille tehdä ensin huuhtelun. Uudet öljyt sisään. Sitten 1-2 tankillista etanolii ja taas öljyn vaihto. Tuon jälkeen voisi vasta tehdä rvs käsittelyn, koska sitten ne öljyt on siellä sen n.15tkm, kunnes tulee öljyn vaihto.
9-5 Wagon 2.3t '05
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Tuohan tehdään n. 500km ennen öljynvaihtoa ja silloin vaan lisätään RVS. Uuden öljyn mukana toinen käsittely mikä jää koneeseen.
Transitin 2,4 koneesta selkeästi hyviä kokemuksia ja saatan tehdä tuon myös tuohon 140 000 ajettuun 9-5 seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Transitin 2,4 koneesta selkeästi hyviä kokemuksia ja saatan tehdä tuon myös tuohon 140 000 ajettuun 9-5 seuraavan öljynvaihdon yhteydessä.
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Tein RVS-homman ja nätisti kone hyrrää.Nyt rupeen seuraamaan jakulutuksia.Pieni vinkuna kierrosten mukana tuli uutuutena moottoriin,mistälie johtunee? 131000 ajettu 2.3t -04.ja öjjy kirķkaan nåköistä eikä kulutusta,ajettu n.2500km.ettå ilmeisen pätevä aine!
Viimeksi muokannut jaaveli, Ke Kesä 14, 2017 22:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Maaliskuussa 413tkm kohdalla RVS käsittely kahdesti ohjeen mukaan. Saab toimii edelleen. Mitään muutosta huonompaan tai parempaan en oo huomannut. 9-5 2.3t.
Saab 9-5 2.3t vector 2003
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Gm suodatin kävi vinkumaan rvs käsittelyn jälkeen n.6000 km kohdalla. Vaihdoin motonetin OE laatuisen (bosch) tilalle. Onhan rvs:llä myös puhdistava vaikutus. Ekan vaihdon tein ohjeen mukaan, vasta toisen öljynvaihdon jälkeen tämä ilmeni. Gm suodattimilla ollut muutenkin tätä ongelmaa, tosin eka kerta itellä. Siirryn muutenkin bosch suodattiimiin, gm on pilasi saabin muutenkin.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
-
- "Turbo"
- Viestit: 290
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Rvs käsittelyn jälkeen vaihdoin myös öljymerkkiä. Motox full syn RVS 5w-40 5l. Api SN . Öljyssä rvs lisäainetta ja sn luokitus etanoli käyttöön. Vain rvs käsitellyille moottoreille. Ja öljyt kyllä kannattaa vaihtaa viim. Kymppitonnissa, ainakin etanoli käytössä. Myös huohotin ja sihti ongelmia välttääkseen.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Rvs facebook sivuilla on testi meneillään,. Missä ajellaan
Pösöllä ilman öljyjä.
Reilu 800km jo paineltu.
Vaikka ei yhtä kyytiä, niin silti vakuuttava suoritus.
Pösöllä ilman öljyjä.
Reilu 800km jo paineltu.
Vaikka ei yhtä kyytiä, niin silti vakuuttava suoritus.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: RVS tai RESURS lisäaineet
Jotta se olis vakuuttava, pitäs peräs ajaa toinen vastaavankuntonen ilman taikatahnaa
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09