Jarruputki poikki katsastuksessa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Oikeinkin "mukava" yllätys, ja minä kun luulin ettei autossa sellaisia vikoja ole ettei läpi menisi. Itsellä ei aikaa eikä paikkaa alkaa vaihtamaan, vaan tässä etukäteen mietiskelen minkälaisilla kustannuksilla tästä mahtaa selvitä. Ja pitäisikö suosiolla sitten vaihdattaa molemmat putket. Yhtä ruostunut kai se ehjäksi jäänyt on...

Hinta- ym. kokemuksia jarrputkiremonteista?
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

just emännän femmaan tein
10m jarruputkea
tarvittavat nipat
työkalu

asentaja asensi ja minä avustin.

80e selvisin tarvikkeiden hintaa en muista ku muutakin samalla tuli ostettua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Tuossa vaan nopeasti lueskelin niin pahimmillaan laskutettu 600-700 euroa? 8O Noh, jos paikat ruosteessa niin varmaan aikaa palaa osien irroittelussa jne... ite tekemällä varmasti säästäisi ja paljon mutta ei vaan nyt pysty.

Soittelukierrosta korjaamoille, nopea ja edullinen toiveissa... :lol:
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23901
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei ollu edes paha rasti vaihtaa. jarruputkia ei tarvii satulalta asti irroittaa.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Vastaan itselleni; 280 e kaksi jarruputkea osineen töineen kaikkineen. Nalleolut pääsi siis paljon halvemmalla, toisaalta itse en joutunut avustamaan. :D

Ärsyttävä yllättävä rahareikä, mutta parempi reikä lompakossa kuin jarruputkessa.
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Itse olen saanut nyt purettua vanhat putket pois ja uudet tilalle. Ilmausmutteritkin tuli jo herkisteltyä, joten eiköhän tämä projekti mene läpi onnistuneesti. Taidan käydä varsinaiseen ilmaukseen kuitenkin vielä ostamassa alipaineella toimivan ilmauslaitteen, jottei tarvitse viettää vaimon kanssa laatuaikaa auton parissa :roll:

Joka tapauksessa jarrutuntuma löytyi jo, ja ainakin normaalilla poljinvoimalla liitokset tuntuvat pitävän. Pitää toki rasittaa vielä vähän lisää. Eniten mielipahaa aiheutti ne tulipellissä olevat liitokset, kun ei oikein tiennyt pitääkö niitä yrittää räpeltää ylhäältä vai alhaalta käsin. Ilmeisesti sain ne nyt kuitenkin riittävään tiukkuuteen ylhäältä kirien.

Itse könyän tallin lattialla selälläni siten, että auton pohja on viiden sentin päässä nenästä, ja kaikki kura tietysti silmillä. Auton alla liikkuminen muistuttaa lihavan norpan lyllerrystä rantakalliolla, niskat kramppaa ja kyynärpäitä kolottaa. Saattoi olla, että eilen illalla tuli taas mietittyä syntyjä syviä, että tuliko sittenkin säästettyä väärässä paikassa... Noh, putket nesteineen maksoi sen 60 euroa, joten ehkä tämä nyt ei ainakaan tappiolle mennyt, oma aikanihan on tietysti ilmaista :lol:

E: Edellisen kerran tein saman homman tonnariin kerrostalon pihalla rappusten invaluiskaa ajoramppina käyttäen :lol: Hullu nuoruus, jokusen oudon katseen tuolla sain, kun auto on parkkeerattu kallelleen "kahdelle pyörälle" oven eteen ja asentajan jalat heiluu auton alta :lol: Mutta se oli köyhälle opiskelijalle pakkorako.
Jonni Peura
"Hirsch"
Viestit: 790
Liittynyt: Ti Loka 30, 2007 11:07
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Jarruputki poikki katsastuksessa

Viesti Kirjoittaja Jonni Peura »

Kyllähän tuossa ison säästön saa itse tekemällä, ja oppiipahan samalla saabin sielunelämästä syntyjä syviä, siinä auton alla syntyjä syviä manatessaan. :D Mulla se ois ollut juuri tuota samaa auton alla ähkimistä, ja oishan tuota voinut koittaa, jos ei auto olisi tarvinnut saada nopeasti ajoon.

Korjaamo oli veloittanut osista (nesteet, putket, nipat ym.) satkun joten tiiä sitten kuinka siinä oli ilmaa. No, joka tapauksessa jarrut toimii joten tänään konttorille poistamaan punainen lappu paperista. Onpahan nyt toinenkin putki vaihdettu, ei (kai?), tarvi pelätä että vahvajalkainen inssi voimainsa tunnossa polkee senkin puhki. :lol: No joo, ne vanhat OLI ruostuneita. :oops:
Saab 9-5 2,3tA 2003 RE85
Vastaa Viestiin