Mair suurempi kuin Mreq

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Voisko immussa olla vikaa (tietysti voi, mutta onko todennäköistä tässä tapauksessa), kun Mair on koko ajan suurempi kuin Mreq. Ei pajoa, mutta 10-15 pykälää ja koko ajan. Sekä kiihdytyksessä, tasaisesti ajaessa, että moottorijarrutuksessa. Jopa tyhjäkäynnillä on noin 10 suurempi. Kone kerää myös hiukan nakuja vaikka ajan etenolilla. Kyseessä Steg3 (tai jotain) aero, isommat suuttimet ja bensapumput ja pakoputket. JC:n softa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi olla myös ahtovuoto tai vikaa painenantureissa (Pinl ja Pbef).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Pinl ja Pbef. Pitäisikö näiden olla likimain samat? Millainenkohan pitäisi olla mAir ja Pinl suhde? Tässä siis Aeron ahdin ja 3'' DownPipe ja 2,5" CatBack. Tehoja edellisen omistajan mukaan noin 300.
Mitähän vielä pitäis tarkistaa. Maanantaina lähdössä reissuun (n. 2000 km). Uskaltaako lähteä, jollei vika löydy? Mitää varsinaisia oireita ei autossa ole satuin vaan puolivahingossa vilkaisemaan noita mAir ja mReq arvoja.
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Immu vaihdettu 120tkm siten eli se vaihtoon ihan varmuudeksi. Jos jollakulla on sellainen hyllyssä, niin saa ilmoittautua kun muut varaosaliikkeet on Porissa jo kiinni ja Motonetissä pyytävät härskisti 209 euroa. (ja maanantaina pitäis päästä matkaan ja mielummin ajoissa, kun noi herätysjuhlijat varmaan tukkii pohjoiseen menevän tien)
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Kävin hiukan vielä testaamassa. Kylmällä koneella mAir ja mReq vastaavat hyvin, mutta lämmetessä mAir nousee isommaksi. Kun viitosella nostaa mAirin 1000, niin Pinl nousee 1800-1900 ja Pbef samoin. (yleisellä tiellä ei uskaltanut nostaa isommaksi, nytkin vauhtia tuli jo semmoset 140).
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

mAir 1000 on aika vähän. Kaasu pohjassa pitäisi olla yli 1200 molemmat. DI-kasetti voi aiheuttaa haamunakutuksia myös etanolilla ja tiputtaa mreqiä sen takia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Varmaan nousis mAir isommaksikin, ei ollut kaasu pohjassa. Voiko ton testata kolmosella? (Tai sitten pitää odottaa yötä ja käydä motarilla).
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Hyvin voi testata kolmosellakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Videosta tuli suttua, mutta ainakin tämmöiset arvot onnistuu siitä näkemään:
mReq=1350 (liekö maksimi, kun parissa muussakin kohtaa on sama arvo, mutta isompaa ei näy missään)
mAir=1240
Pinl=2128
Pbef=2140

Voiko noista päätellä jotain? Isoin Pinl arvo, jonka olin livenä näkevinäni (videossa heijastus ja tärinä pilasi osan) oli 23XX.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Mreq kohdallaan (vähän tavallista tiukempi stage3 näemmä), mair sen sijaan vähän alakantissa ja myös ahtoihin nähden. Voisi mahdollisesti olla ilmavuotoakin. Mutta ei selitä nakutuksia etanolilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Ilmeisesti siis immun vaihto olisi tehtävä vai mistä tuota ilmavuotoa voisi etsiä? Eilen lämpimänä, kun virrat käänsi pois, niin jostain kyllä kuului jonkin sorttista puhinaa, mutten ehtinyt paikantaa sitä tarkemmin. Tänään ei kuulunut mitään. Vai puhaltaako tuossa sähköfleksi vielä hetken virtojen ollessa poiskytkettynä, jos lämmöt korkealla?
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

videota vielä tarkemmin pysäytyskuvin katsottuna suurin mAir=1339 ja Pinl=2220
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

No tuo on kohdallaan. Flekti käy kyllä virrat sammutettunakin tarvittaessa. Nakutuksiin epäilisin siis di-kasettia syylliseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Onko tämä ns. alkuperäinen: https://www.skruvat.fi/Tandkassett-P112179.aspx. (eli kelvollinen)
Pitääkö tuo sivulla oleva ohje kassun lämmöistä paikkaansa? Jos pitää, niin vika on varmuudella löytynyt. Kasetti on kahden kilsan ajon jälkeen tuntuvasti lämmin.
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Mair suurempi kuin Mreq

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Tuo on juurikin tarvikekasetti. Eli vältä sitä. Tuohon hintaan ei orkkista saa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Vastaa Viestiin