Mair suurempi kuin Mreq
Mair suurempi kuin Mreq
Voisko immussa olla vikaa (tietysti voi, mutta onko todennäköistä tässä tapauksessa), kun Mair on koko ajan suurempi kuin Mreq. Ei pajoa, mutta 10-15 pykälää ja koko ajan. Sekä kiihdytyksessä, tasaisesti ajaessa, että moottorijarrutuksessa. Jopa tyhjäkäynnillä on noin 10 suurempi. Kone kerää myös hiukan nakuja vaikka ajan etenolilla. Kyseessä Steg3 (tai jotain) aero, isommat suuttimet ja bensapumput ja pakoputket. JC:n softa.
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Voi olla myös ahtovuoto tai vikaa painenantureissa (Pinl ja Pbef).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Pinl ja Pbef. Pitäisikö näiden olla likimain samat? Millainenkohan pitäisi olla mAir ja Pinl suhde? Tässä siis Aeron ahdin ja 3'' DownPipe ja 2,5" CatBack. Tehoja edellisen omistajan mukaan noin 300.
Mitähän vielä pitäis tarkistaa. Maanantaina lähdössä reissuun (n. 2000 km). Uskaltaako lähteä, jollei vika löydy? Mitää varsinaisia oireita ei autossa ole satuin vaan puolivahingossa vilkaisemaan noita mAir ja mReq arvoja.
Mitähän vielä pitäis tarkistaa. Maanantaina lähdössä reissuun (n. 2000 km). Uskaltaako lähteä, jollei vika löydy? Mitää varsinaisia oireita ei autossa ole satuin vaan puolivahingossa vilkaisemaan noita mAir ja mReq arvoja.
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Immu vaihdettu 120tkm siten eli se vaihtoon ihan varmuudeksi. Jos jollakulla on sellainen hyllyssä, niin saa ilmoittautua kun muut varaosaliikkeet on Porissa jo kiinni ja Motonetissä pyytävät härskisti 209 euroa. (ja maanantaina pitäis päästä matkaan ja mielummin ajoissa, kun noi herätysjuhlijat varmaan tukkii pohjoiseen menevän tien)
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Kävin hiukan vielä testaamassa. Kylmällä koneella mAir ja mReq vastaavat hyvin, mutta lämmetessä mAir nousee isommaksi. Kun viitosella nostaa mAirin 1000, niin Pinl nousee 1800-1900 ja Pbef samoin. (yleisellä tiellä ei uskaltanut nostaa isommaksi, nytkin vauhtia tuli jo semmoset 140).
Re: Mair suurempi kuin Mreq
mAir 1000 on aika vähän. Kaasu pohjassa pitäisi olla yli 1200 molemmat. DI-kasetti voi aiheuttaa haamunakutuksia myös etanolilla ja tiputtaa mreqiä sen takia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Varmaan nousis mAir isommaksikin, ei ollut kaasu pohjassa. Voiko ton testata kolmosella? (Tai sitten pitää odottaa yötä ja käydä motarilla).
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Hyvin voi testata kolmosellakin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Videosta tuli suttua, mutta ainakin tämmöiset arvot onnistuu siitä näkemään:
mReq=1350 (liekö maksimi, kun parissa muussakin kohtaa on sama arvo, mutta isompaa ei näy missään)
mAir=1240
Pinl=2128
Pbef=2140
Voiko noista päätellä jotain? Isoin Pinl arvo, jonka olin livenä näkevinäni (videossa heijastus ja tärinä pilasi osan) oli 23XX.
mReq=1350 (liekö maksimi, kun parissa muussakin kohtaa on sama arvo, mutta isompaa ei näy missään)
mAir=1240
Pinl=2128
Pbef=2140
Voiko noista päätellä jotain? Isoin Pinl arvo, jonka olin livenä näkevinäni (videossa heijastus ja tärinä pilasi osan) oli 23XX.
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Mreq kohdallaan (vähän tavallista tiukempi stage3 näemmä), mair sen sijaan vähän alakantissa ja myös ahtoihin nähden. Voisi mahdollisesti olla ilmavuotoakin. Mutta ei selitä nakutuksia etanolilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Ilmeisesti siis immun vaihto olisi tehtävä vai mistä tuota ilmavuotoa voisi etsiä? Eilen lämpimänä, kun virrat käänsi pois, niin jostain kyllä kuului jonkin sorttista puhinaa, mutten ehtinyt paikantaa sitä tarkemmin. Tänään ei kuulunut mitään. Vai puhaltaako tuossa sähköfleksi vielä hetken virtojen ollessa poiskytkettynä, jos lämmöt korkealla?
Re: Mair suurempi kuin Mreq
videota vielä tarkemmin pysäytyskuvin katsottuna suurin mAir=1339 ja Pinl=2220
Re: Mair suurempi kuin Mreq
No tuo on kohdallaan. Flekti käy kyllä virrat sammutettunakin tarvittaessa. Nakutuksiin epäilisin siis di-kasettia syylliseksi.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Onko tämä ns. alkuperäinen: https://www.skruvat.fi/Tandkassett-P112179.aspx. (eli kelvollinen)
Pitääkö tuo sivulla oleva ohje kassun lämmöistä paikkaansa? Jos pitää, niin vika on varmuudella löytynyt. Kasetti on kahden kilsan ajon jälkeen tuntuvasti lämmin.
Pitääkö tuo sivulla oleva ohje kassun lämmöistä paikkaansa? Jos pitää, niin vika on varmuudella löytynyt. Kasetti on kahden kilsan ajon jälkeen tuntuvasti lämmin.
Re: Mair suurempi kuin Mreq
Tuo on juurikin tarvikekasetti. Eli vältä sitä. Tuohon hintaan ei orkkista saa.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"