Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Moi. Pitkästä aikaa foorumilla ja nyt oli aika luoda tunnukset uudelleen. Elikkäs sit asiaan. 9-5 2.3t 185hp -02 parivuotta sitten ohjelmoitu stage1+ E85 ja tehoja noin 220hp...nyt sit vakio turbo antoi savut ja merkkihuollossa todettu turbon olevan rikki. Tilaukseen lähti aeron mitsu ja muutos-sarja ja se menee perjantaina kiinni. Saab turbo kampanja ja kustannukset töineen hieman yli 1000€. Soitin saabcomille joka tuon stage1 softan mulle teki et toimiiko miten mitsun turbon kanssa niin vastaus oli et toimii hyvin. Nyt siihen kysymykseen...elikkäs mitä tuosta autosta tuolla tulevalla ahtimella ja softalla lähtee tehoja 220hp vai enemmän ja mitä mahtaa olla sit väännöt? Juu ja tehopenkistähän nuo tiedot sais mut noin lukematkin riittävät mulle. Kytkin menee vaihtoon jossain kohtaa kun nyt autolla ajettu 265.000km niin eikös sinne kannata sit suoraan laittaa aeron kytkin?
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Kannattaa päivittää softa turbon vaihdon yhteydessä. Toiminta järkevöityy. Softaajat voi perustella tarkemmin
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Vaikka on stage1 softa?
-
- "Turbo"
- Viestit: 263
- Liittynyt: To Loka 23, 2014 17:40
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Kyllä, Garretti ja Mitsu ovat kaksi ihan eri asiaa. Softaaja kertoo kyllä miten.
9-5 2.3T 2002 Vector Biopower #6538
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
No näihän se tietysti on. Softaus tuohon nyt tulee tehtyä ja olenkin saanut jo yv viestiä joten tästä on kiva jatkaa. Ainut mikä arveluttaa on vielä kytkin joka varmasti tulee uusittua lähiaikoina ja muutenkin laitan tuon auton sellaiseen kuosiin et sillä mennään vielä vuosia...koputtaa puuta
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Kytkimeksi sitten 9-5 Aeron 240 millinen SACHS-alkuperäisosa, levy ja paineasetelma.
Tilasin parisen päivää sitten meidän Aeroon tuon: https://www.topautoosat.fi/sachs-1221488.html
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä paketista löytyykään Päivän hinta oli 177,61e.
Kytkimen vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa ainakin kytkimen työsylinteri alkuperäisosana ja kampiakselin takastefa. Samaan syssyyn on helppo uusia vetareiden ja vaihteiston siirtotangon stefat.
Edit: Tuo työsylinterin vaihto on siis tärkein, sen porsiminen saattaa katkaista matkanteon kerrasta.
Tilasin parisen päivää sitten meidän Aeroon tuon: https://www.topautoosat.fi/sachs-1221488.html
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä paketista löytyykään Päivän hinta oli 177,61e.
Kytkimen vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa ainakin kytkimen työsylinteri alkuperäisosana ja kampiakselin takastefa. Samaan syssyyn on helppo uusia vetareiden ja vaihteiston siirtotangon stefat.
Edit: Tuo työsylinterin vaihto on siis tärkein, sen porsiminen saattaa katkaista matkanteon kerrasta.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Millainen kytkin sieltä topautoosat paketista paljastui?...omassa vaihteiston toiminta hieman parani laatikon öljyjen vaihdolla eikä enää pakkikaan rusahtele mut poljinta painaessa päästää naukasun ja hieman meinaa ravistaa esim. liikkeelle lähtiessä.Termos kirjoitti:Kytkimeksi sitten 9-5 Aeron 240 millinen SACHS-alkuperäisosa, levy ja paineasetelma.
Tilasin parisen päivää sitten meidän Aeroon tuon: https://www.topautoosat.fi/sachs-1221488.html
Mielenkiinnolla odottelen, että mitä paketista löytyykään Päivän hinta oli 177,61e.
Kytkimen vaihdon yhteydessä kannattaa vaihtaa ainakin kytkimen työsylinteri alkuperäisosana ja kampiakselin takastefa. Samaan syssyyn on helppo uusia vetareiden ja vaihteiston siirtotangon stefat.
Edit: Tuo työsylinterin vaihto on siis tärkein, sen porsiminen saattaa katkaista matkanteon kerrasta.
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Raportoin tulevana tiistaina, kun saan paketin käsiini.PyyRis kirjoitti: Millainen kytkin sieltä topautoosat paketista paljastui?
Edit: Siirsin stoorin tilauksen etenemisestä tuonne:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4#p1169964
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Vähän myöhässä raportti nyt
Mutta tuollaiset palikat sieltä tuli, en äkkiseltään osaa epäillä aitoutta:
Tuossa vielä linkkeinä isommat kuvat, joista saa jotain selvääkin:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/Kytkin1.jpg
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/Kytkin2.jpg
Mutta tuollaiset palikat sieltä tuli, en äkkiseltään osaa epäillä aitoutta:
Tuossa vielä linkkeinä isommat kuvat, joista saa jotain selvääkin:
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/Kytkin1.jpg
http://www.saunalahti.fi/~hktava/Aero06/Kytkin2.jpg
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Garret antoi savut ja tilalle mitsu
Myös LuKin paketista löytyi ihan Sachsin kytkin kun viime vuonna tilasin ebayn kautta.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.