Lukkopesä

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Lukkopesä

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Onko lukkopesä sama kaikissa OG9-5:ssa? Entäpä 9-3 lukkopesä?
Haggi_mk
"Kaasari"
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 19:04

Re: Lukkopesä

Viesti Kirjoittaja Haggi_mk »

Vaihdoin tuohon meidän -01 9-5:een virtalukon lukkopesän -98 93:sta, ihan samat oli. Vaihdoin transponderin samalla. Muuten hyvä, mutta käynnistys ja ovet eri avaimella. Eipä silti ole vaihtoehtoja, kun viime suununtai-iltana lukkopesä jämähti ja liikkeelle oli päästävä.
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Lukkopesä

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Mulle lukkoseppä sanoi, että voi sarjoittaa toisen lukkopesän vanhalle avaimelle, niin ei tarvitse ajonestoista ja kauko-ohjauksista huolehtia. Eli nyt siis saa tarjota vähän käytettyä 9-3:nkin lukkopesää vaikka yv. (vähän käytetty= alle 250tkm)
saabrauli
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: La Helmi 20, 2016 21:33
Paikkakunta: Oulu

Re: Lukkopesä

Viesti Kirjoittaja saabrauli »

Mulla on Saabin lukko kanssa reistaillu vaan sain pikku putsauksella toimimaan. Kerkesin kuitenkin jo tänne soitella http://www.disneoy.com/autolukkoseppa/. Palvelu ainakin puhelinsoiton perusteella vaikutti erittäin asialliselta ja langan päässä arvelivat, että viitisen kymppiä olisi uudelleenhaitoitus. Varmaan pitää oma lukko tuonne lähetellä tässä kunhan ongelma taas pahenee :)
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: Lukkopesä

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Mulla (niinkuin varmaan useimmilla) on ongelmana se virtojen päällejäänti, joka johtuu siitä, että lukko ei hyppää ylös saakka. Mulle lukkoseppä sanoi, että johtuu siitä, että lukon pölysuoja on loppuun kulunut (siitä avain ilmeisesti vetää lukon yläasentoon). Toki mullakin putsaus auttoi tilannetta, mutta edelleen jää silloin tällöin lukko pohjaan ja musa soimaan.
arto
"Aero"
Viestit: 416
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 09:39

Re: Lukkopesä

Viesti Kirjoittaja arto »

Ulkorunko lukkopesissä tuntuu olevan sama niin kolkissa kuin femmassakin. Mutta 9-5 lukkopesissö, siinä osassa missä haitat kiinni, on halkaisija eroja. Ainakin 9-5 -04 oli halkaisija isompi ku -02 femma ja kolkissa mitä mulla oli pöydällä auki. Oli tarkoitus -04 vanhoilla haitoilla sarjoittaa uusi -02 (9-3 ja 9-5 kokeilin) lukkopesä, mutta ei onnistunutkaan kun oli -04 haitat ja -02 haitta runko erikokoiset.

Jos tästä nyt mitään selvää saa :)
Vastaa Viestiin