Tervehdys foorumilaisille!
Hommasinpa sitten Saabin, jossa oli jo ostettaessa tiedossa pieni savutusongelma kylmällä moottorilla. Todennäköinen syy löytynee turbosta. Nyt on Garretin vaihtoturbo hommattu.
Kysyisin löytyisikö vaihtoon apua pk.seudulta, asianmukaista korvausta vastaan? Olisi kiinnostusta osallistua apupojan roolissa operaatioon. Itselläni ei ole hommaan riittäviä työkaluja ym. fasiliteetteja.
Toinen asia liittyy käynnin "kyykkäämiseen" matalille kierroksille; kun kaasua polkaisee ja päästää polkimen nopeasti ylös, auto meinaa sammua. Näin lämpimällä moottorilla. Mistäköhän etsiä vikaa?
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
2.3 turbon vaihto
Re: 2.3 turbon vaihto
Asiaan liittyen kannattaa sitten varautua siihen, että tuo savutus ei lopu turbon vaihdolla, vaan männänrenkaat siellä ovat mahdollisesti väsyneet.
Toivottavasti auttaa tuo turbon vaihto, mutta ei sitten ketuta niin paljoa, ehkä, kun on jo etukäteen tiedossa tuo toinen vaihtoehto mikäli ongelma jatkuu.
Toivottavasti auttaa tuo turbon vaihto, mutta ei sitten ketuta niin paljoa, ehkä, kun on jo etukäteen tiedossa tuo toinen vaihtoehto mikäli ongelma jatkuu.
#6131
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 2.3 turbon vaihto
Turpon jälkeen jos vielä savuttelee niin kokeile liottaa männänrenkaat auki.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: 2.3 turbon vaihto
No ei massaus savuttanut. Sinistä savua tulee paljon kylmänä.
1. Voiko tällä ajaa "jonkun aikaa" ennenkuin saa korjattua.
2. Mistä turbo kantsii hankkia.
3. Olen lukenut että on Garret ja Mitsubishi. Kumpi parempi.
4. Kuinka iso homma vaihto on.
Kiitos vastauksista etukäteen. Ja mulla siis V6.
1. Voiko tällä ajaa "jonkun aikaa" ennenkuin saa korjattua.
2. Mistä turbo kantsii hankkia.
3. Olen lukenut että on Garret ja Mitsubishi. Kumpi parempi.
4. Kuinka iso homma vaihto on.
Kiitos vastauksista etukäteen. Ja mulla siis V6.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
-
- "Viggen"
- Viestit: 502
- Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 08:52
- Paikkakunta: Turku
Re: 2.3 turbon vaihto
Vielä haluan kysyä, vaihdettiin polttoainesudatin. Voiko sillä olla jotain tekemistä sinisen savun kanssa.Öljyt on kirkkaat ja ok.
SAAB Griffin '01 3.0 V6, metalgreen, tumman harmaat nahat, ennen ollut
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71
SAAB Griffin '92 t.sin., vaaleat nahat
SAAB 900 iA '88, ajoin 446.000 vuoteen 2002
SAAB 96 78, SAAB 96 71