9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

rock n roll kirjoitti:itsellä on aero joka on kova ryyppäämään öljyä joka johtuu männänrenkaista. ja jakoketjunkiristin on jo ihan ulkona eli kone poka on tulossa 240tk ajettu. myös takarenkaiden takaa on kovan päässyt happanemaan. kannattaa koittaa löytää suomi tai ruotsi tuonti auto tai tuottaa itse ruotsista.
omani on tuotu ranskasta 2010 ja tuodessa ei ole kunnolla massattu tai sit on ollu mätä jo tuodessa.
suosittelen koeajolla käymään jollain autokorjaamolla nosturilla ni näkee ainakin mätä ongelman.
Eipä ne suomalaiset tai Ruåttalaaset oo sen kummemmin massattu ellei edelliset omistajat ole asiasta huolehtinut.
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

jooseppi78 kirjoitti:Luotettaviahan ne on kaikki jos etukätteen vaihtelee palikkaa. Kyllä ne kaikki 9-5:sen lukuisat matkan mahdollisesti keskeyttävät tyyppiviat tekivät sen että jäi ainokaiseksi saabiksi vaikka matkalle ei kertaakaan jääty. Eipä silti, kyytihän oli hyvää ja kulkua piisas.
Minun logiikkaan ei oikein mene että tuomitset auton huonoksi mahdollisten vikojen perusteella vaikkei niistä ainutkaan ole toteutunut ja myyt auton sillä perusteella pois :lol:
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

^ Pirssissä oli vikaa kun sen myin, tämän kerroin avoimesti myynti-ilmoituksessa ja halvallahan se meni. Loppu mielenkiinto kun sai pari vuotta olla kädet rasvassa päntiönnään eikä se tekeminen loppunut koskaan. Lisäksi arvostan kulkineessa varmuuttaa perille pääsystä kun ollaan pesueen kanssa liikenteessä tai mamma on muksujen kanssa tien päällä. Tässäpä vielä nopsaan ulkomuistista tehdyt jutut 289-330tkm väliltä:

-männänrenkaat+venttiilinvarrenkumet+kiertokangenlakrut+uusittavat tiivisteet
-kaa
-imm
-vesiventtiili (lämppärille)
-turbon vesiputki (kannesta turbolle)
-laturi (ainoa minkä teetätin ulkopuolisella)
-vetarin tukilaakeri
-termari
-vesiletku (kannen päästä vesiventtiilille)
-syyläri
-alipaineputkistomysteeri jarrutehostimelta+imarin nippa
-alipaineletkut
-evapin kanssa painiskelua
-kaasuläppäkotelon tiiviste ylös ja alas
-ynnä normihuollot (moott.öljyt, autom.lootanöljyt, jähynesteet vaihtunu useasti :) )
-käkkäriä roplattu leimalle

Tässäpä nyt alkuun mitä tuli mieleen <3
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Voi kun tuo lista olisikin noin lyhyt itsellänikin... Olet ollut onnekas jooseppi78 !
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Cona
"Hölösuu"
Viestit: 2844
Liittynyt: Ma Touko 23, 2011 17:37
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Cona »

Täytyy kyllä ihmetellä, miten paljon voi joutua osia vaihtamaan.

Tuossa mun ex -Aerossa vei tiettävästi ollut vaihdettu kuin kuluvia osia alustaan ja jarruihin, öljyjä tiuhaan ja IMM noin puolessa välissä matkaa ja mittarissa 370tkm. Softa oli tiettävästi alkuperäinen eli ajettu vaan bensalla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1852
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

^^Tuosta listasta puuttu vielä vaikka mitä tarpeellista.

Tankin pannat, jarruputket, pari turbonvaihtoa , jakopään ropaus , laakerit , männänrenkat, kytkinremppa, vaihteisto ja vaihdevivusto ymymym.

Kuinka tuo edes liikkuu :!: :lol:
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
mkaisla
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Marras 13, 2013 12:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja mkaisla »

Fakiiri kirjoitti:^^Tuosta listasta puuttu vielä vaikka mitä tarpeellista.

Tankin pannat, jarruputket, pari turbonvaihtoa , jakopään ropaus , laakerit , männänrenkat, kytkinremppa, vaihteisto ja vaihdevivusto ymymym.

Kuinka tuo edes liikkuu :!: :lol:
Pari turbon vaihtoa. Kytkinremontti tolle ajomäärälle. Herää kysymys auton käyttötapaan liittyen remontin määrään. Aika pitkä toi siun lista muutenkin että oiskohan käyttötavalla ollu osuutta asioiden kulkuun.?
9-5 2.0T aut.2007 Biopower
jooseppi78
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
Paikkakunta: Oulu

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja jooseppi78 »

Minun autoon oli jakopää tehty tp-ketjuineen 200tkm kieppeillä ja turbo vaihdettu samoihin aikoihin mitsun mutkaan mutta garretin putkilla. Ja automaattihan oli 4-lovinen eli se parempi :mrgreen: Jarruremppa olisi ollut vielä tulossa, eteen palat kerran vaihdoin.
"Hevoseton" mies on huoleton mies
Julle
"Hölösuu"
Viestit: 2036
Liittynyt: Pe Huhti 23, 2004 09:56

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Julle »

Noh, kait 300tkm ajetussa koslassa on jo vikojakin.
9-5 Aero - 00
Henri S
"Hölösuu"
Viestit: 1060
Liittynyt: Ti Helmi 01, 2005 01:15
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Henri S »

jooseppi78 kirjoitti:^ Pirssissä oli vikaa kun sen myin, tämän kerroin avoimesti myynti-ilmoituksessa ja halvallahan se meni. Loppu mielenkiinto kun sai pari vuotta olla kädet rasvassa päntiönnään eikä se tekeminen loppunut koskaan. Lisäksi arvostan kulkineessa varmuuttaa perille pääsystä kun ollaan pesueen kanssa liikenteessä tai mamma on muksujen kanssa tien päällä. Tässäpä vielä nopsaan ulkomuistista tehdyt jutut 289-330tkm väliltä:

-männänrenkaat+venttiilinvarrenkumet+kiertokangenlakrut+uusittavat tiivisteet
-kaa
-imm
-vesiventtiili (lämppärille)
-turbon vesiputki (kannesta turbolle)
-laturi (ainoa minkä teetätin ulkopuolisella)
-vetarin tukilaakeri
-termari
-vesiletku (kannen päästä vesiventtiilille)
-syyläri
-alipaineputkistomysteeri jarrutehostimelta+imarin nippa
-alipaineletkut
-evapin kanssa painiskelua
-kaasuläppäkotelon tiiviste ylös ja alas
-ynnä normihuollot (moott.öljyt, autom.lootanöljyt, jähynesteet vaihtunu useasti :) )
-käkkäriä roplattu leimalle

Tässäpä nyt alkuun mitä tuli mieleen <3
Saattaahan siinä mennä usko mihin tahansa automerkkiin jos 40 tkm aikana joutuu tuon verran remppaa tekemään. Meilä on suurin piirtein saman verran ajettuna ostettu femma talouteen ja hämmästyttävän vähällä rempalla ollaan päästy. Oikeastaan vasta ostamisen jälkeen havahtunu siihen että mikä kaikki olis voinu olla jo valmiiksi rikki :lol:.
Meidän saappiin tehdyt rempat ulkomuistista:
-Pa-pumppu
-Jarruputket taakse, käsijarruvaijerit
-Pakoputki puolisarja
-Jarrulevyt ja palat eteen
-Venttiilikopan tiiviste
Siinäpä isoimmat mitä yhtäkkiä tuli mieleen. Varmaan jotaki muutaki on, öljynvaihtoja luonnollisesti muutamia :roll:. Femma on ollut meillä tammikuusta 2010 kilometrejä kertynyt siinä ajassa 70 tkm. Mittarilukema nyt vähän pääle 350 tkm.
Just nyt: 9-5 Wagon, NG900, OG900x2. Aiemmin muutama OG900, 99, varaosiksi purettu noppa ja HB Viva
juhanahm.jhm
"Kaasari"
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Heinä 08, 2013 10:40

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja juhanahm.jhm »

mulla on aero vm 08 ja mittarissa on 280 000km. otin sen aikoinaan vähän alle 100.000 ajettuna. autoon on tuona aika rempattu seuraavat kohteet
jarru levyt ja palat kerran
puslat
pakoputki puolisarja
apurungon kumit
sytytyskasetti kerran
vaihteiston se nivel tanko
+ normihuollot eli
öljyt noin 10.000 välein
käyttöhihna hiluineen
nesteet ja vaihteistoöljyt
ilmastoinnissa oli joskus häikkä kun paineanturin johto oli oikarissa.

bensapumppu on ollut peräkontissa 180.000km jälkeen, mutta eipä ole vielä vaihdettu
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5643
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Pakari kirjoitti:Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
Tämän viestin laittamisen jälkeen olen 2 reissua ajanut femmalla. Toisella niistä porsi ohjaustehostimen pumppu, ja seuraavalla ajokerralla vahvistettu n. 1,5v vanha bypass.. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä paskaläjiä. Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja mestari »

ostinkin jo valmiiksi risan ,turbon öljyloukon ,öljykellon vaihdon jälkeen en varsinaisesti muista isompia murheita tosin 320 oli jo mittarissa ainakin ostohetkellä joten kuluvaa palikkaa oli varmaan jo vaihdeltu, hyvä mieli jäi hinta laatusuhteesta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Pakari kirjoitti:
Pakari kirjoitti:Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
Tämän viestin laittamisen jälkeen olen 2 reissua ajanut femmalla. Toisella niistä porsi ohjaustehostimen pumppu, ja seuraavalla ajokerralla vahvistettu n. 1,5v vanha bypass.. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä paskaläjiä. Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.
Mulla on kyllä ihan päinvastaisia kokemuksia. 5v ja 100tkm femmalla tullut huristeltua. Tehdyt korjaukset: bensapumppu vaihdettu, ohjaustehostimen putki vaihdettu (edellisen omistajan nippusidepatentin takia), lämppärin hana uusittu ja takapään puslat uusittu. Olisin kyllä odottanut isompiakin remppoja, kun kertaakaan viiden vuoden aikana ei ole ollut mahdollisuutta esilämmittää autoa talvella ja viimeiset 3 vuotta ajot olleet 90% pätkäajoa, jossa talvella ei moottori ehdi edes kunnolla lämmetä. Henkisesti olen kyllä valmistautunut moottoriremppaan jossain kohtaa ja olen kyllä Wössnerit jo varastoon hankkinut. :)
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Pakari kirjoitti:Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.
No mitenkäs isäsi auto, mikä siitä on hajonnut sitten viime raportin? :P
Vastaa Viestiin