9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

CDTA kirjoitti:
Pakari kirjoitti:Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.
No mitenkäs isäsi auto, mikä siitä on hajonnut sitten viime raportin? :P
Ei mitään.

Tänään pääsin ajamaan reissun ettei hajonnut mitään (tiettävästi) näkyvää tai tuntuvaa. Fiiliskin on sen mukainen:
Kuva
Toki voi olla, että tämä on unta ja herään hetken päästä todellisuuteen...
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2644
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Olikos tämän viritetyn pässin lahoaminen femman vai sinun vika :?:

Jos ja kun tiedät että isäsi auto kestää ja kestää, ja hän ajelee sillä hymy korvissa (niin kuin me muutkin omillamme...tai ainakin useimmat :P ), niin olisiko aiheellista vähän loiventaa noita kommentteja?
Pakari kirjoitti:
Pakari kirjoitti:Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
Tämän viestin laittamisen jälkeen olen 2 reissua ajanut femmalla. Toisella niistä porsi ohjaustehostimen pumppu, ja seuraavalla ajokerralla vahvistettu n. 1,5v vanha bypass.. Älkää hyvät ihmiset ostako näitä paskaläjiä. Ei niinku ainuttakaan ajokertaa ettei jotain hajoa, ei ainuttakaan.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Seuraavaksi aletaan pitämään tilastoa siitä, että missä kaasuläpän keskimääräisessä asennossa femma kestää parhaiten. Onkai sillä ajotyylilläkin jotakin vaikutusta, mutta eiköhän se yleinen rivakkuus vaan pidä paikat hyvänä ja notkeana (mukaanlukien koneen). Poljin matossa sitten kuluu vielä vähän enemmän kaikki.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5644
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

CDTA: Alle 10% porsimusten kpl määrästä voidaan edes jonkun mutkan kautta liittää siihen että auton voimalinjaa on paranneltu. En itse pidä merkittävänä osatekijänä voimalinjamuutoksia tässä Via Dolorosassani 9-5:sen kanssa. Bypass vika menee tavallaan omaan piikkiin kyllä, koska sen olisi ehkä voinut paremminkin valita.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Vastaa Viestiin