9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Eioo enää voimassa. Pussihousut kahvimat itselleen useita, ja yks nimeltä mainitsematon henkilö myy nyt samanlaista melkein 3tonnin hinnalla.
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Ok
No sittenhän taas vanha kunnon koneremppa kannattaa
No sittenhän taas vanha kunnon koneremppa kannattaa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Web kaupassa on tarjouksia, jos kiinnostaa.Jeo123 kirjoitti:Mistähän mahtaisi uuden koneen saada edes likipitäen tuohon hintaan?
https://webshop.saabparts.com/kampanj
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Mutta ohan ne kivoja ajaa ja olla! Ja aina ku saa jotain taas kuntoon tai keksii mikä sitä nyt taas vaivaa, niin jopa on taas viikko (toisinaan jopa kuukaus) tolokulla vaan niin kivaa.
olpe kirjoitti:onhan noita kauhukuvia ja kehuja laidasta laitaan. Ainahan pitää muistaa että käytetty ja vanha auto on juuri sitä vanhaa.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
On sinulla ollut huonoa onneakin matkassa, mutta...olisiko kuitenkin niin että ainakin osa siitä on "ns" itse aiheutettua?Pakari kirjoitti:Jos asiasta puhutaan niiden oikeilla termistöillä... niin huomioitavaa 9-5:sen hankinnassa on ettei sellaista hanki. Ellei ole valmis vaihtamaan kaikkea mitä on etu- ja takapuskureiden välissä. Kilometrikustannukset ovat näissä vehkeissä astronomisia eikä nämä laitteet tervettä päivää näe. Jokaisella ajokerralla hajoaa aina jotain - fakta, puhun kokemuksella.
Jos likimain tuplaat ihan minkä tahansa merkkisen tavallisen perheauton tehot, ja luonnollisesti annat sille sitten myös kenkää. Niin luuletko että se kestää sen ihan niin kuin vakio?
Mulla on 9-5 -03 tomaatti Aero, n.300hp ja 450Nm, eli lievästi viritetty viinavankkuri, jolla ajettu nyt 180tkm. Huollettu sitä on aina hyvin ja toki välillä korjailtukin, mutta ei varmasti ainakaan sen enempää kuin muitakaan loppuun ajettuja linttoja. Kyytin on mukavaa ja tarvittaessa rivakkaa, mistä saat samaan rahaan vastaavaa?
Niijja minäkin puhun kokemuksesta
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Minä myös en oikein ole päässyt kärryille täällä toisinaan esiintyvästä valituksesta näiden (tässä tapauksessa 9⁵) epäluotettavuudesta. Taloudessa on ollut neljä femmaa (-00, -03, –04, -07) ja ainoat ns. porsimet satojen tuhansien itse ajettujen kilometrien aikana ovat; -03:sta lämppärinpuhallin sanoi itsensä irti kertalaakista (ajelin kotiin varaosakaupan kautta ja vaihdoin pihassa) ja -07:sta halkesi vesiletku, jolloin piti turvautua hinuriin. Luonnollisesti kuluvaa osaa on vaihdettu; jakopäitä, laturi, puslia, iskareita ja jousia, yksi IMM.
Toki voisi sanoa, että kilometrikustannukset ovat olleet astronomiset, koska kaikkia on huollatettu merkkihuollossa ohjelman mukaisesti. Itse en niin ajattele, sillä käsittääkseni kaikkia autoja tuli huoltaa?
Olen taipuvainen ajattelemaan, ettei se niin merkistä ja/tai mallista ole kiinni vaan siitä miten sitä autoa on pidetty. Kaikissa on niitä helmiä myös, ja sitten niitä maanantaikappaleita joissa ei toimi mikään.
Onnea valintaan!
Toki voisi sanoa, että kilometrikustannukset ovat olleet astronomiset, koska kaikkia on huollatettu merkkihuollossa ohjelman mukaisesti. Itse en niin ajattele, sillä käsittääkseni kaikkia autoja tuli huoltaa?
Olen taipuvainen ajattelemaan, ettei se niin merkistä ja/tai mallista ole kiinni vaan siitä miten sitä autoa on pidetty. Kaikissa on niitä helmiä myös, ja sitten niitä maanantaikappaleita joissa ei toimi mikään.
Onnea valintaan!
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Puskureiden välissä on suurimmiltaosilta sellaista johon moottorin teho ei vaikuta millään tavalla. Myös moottorissa ja voimansiirrossa on paljon osakokonaisuuksia joita moottorin teho ei kiinnosta yhtään. Sitäpaitsi aika kaukana on mun femma likimain 500 hevosvoimasta.CDTA kirjoitti:On sinulla ollut huonoa onneakin matkassa, mutta...olisiko kuitenkin niin että ainakin osa siitä on "ns" itse aiheutettua?
Jos likimain tuplaat ihan minkä tahansa merkkisen tavallisen perheauton tehot, ja luonnollisesti annat sille sitten myös kenkää. Niin luuletko että se kestää sen ihan niin kuin vakio?
Ei näytä pidolla ja huollolla olevan minkäänlaista vaikutusta. Munkin femmaa on pidetty kuin sitä kuuluisaa kipeää... mutta niin vain tuntuu että jokaisella ajoreissulla porsii jotain. Saab 9-5 on mielestäni epäluotettavuuden multihuipentuma. Luopuakkaan ei enää voi kun rahaa on kaadettu niin paljon että ajatuskin pistää hirvittämään.. ja paljon kaadettavaa on vielä edessä tulevan jo toisen moottoriremontin muodossa kilometrivälillä 162-256tkm.kaseva kirjoitti:Olen taipuvainen ajattelemaan, ettei se niin merkistä ja/tai mallista ole kiinni vaan siitä miten sitä autoa on pidetty
Niin, toiset ovat sitä mieltä että ketjujakopää on kuluvaosa ja hyväksyyvät sen vaihtotarpeen. Minä taas olen sitä mieltä ettei ketjullista jakopäätä pitäisi moottorin/auton elinaikana tarvita vaihtaa.. Nyt senkin joutuu tekemään toistamiseen kilometrivälillä 162-256tkm kun piti poistaa TP-ketju koska tp-akselin laakerointi porsi.Luonnollisesti kuluvaa osaa on vaihdettu; jakopäitä, laturi, puslia, iskareita ja jousia, yksi IMM.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Sorry Pakari, kirjoitukseni ei ollut kohdistettu millään tapaa kokemuksiisi. Sinulle ikävää, että kohdalle on osunut huonoja yksilöitä ja minulle mukavaa, että kohdalle on osunut hyviä yksilöitä. Peace.
Anyway, ketjujakopäälle (joka myös on kyllä kuluva osa) muistelen suosituksen mukaan 250 tkm vaihtoväliä? No, sitä ei noudatettu vaan molempiin (-04 & -07) joihin tehtiin niin mittarissa tuolloin oli aika tarkkaan 260 tkm. Silloin alkoi rahina, joka poistui jakopäärempalla. Eikä olisi ollut pakko laittaa moottorin elinaikana. Kai se elinaika loppuu siihen laukeavaan jakopäähänkin?
Anyway, ketjujakopäälle (joka myös on kyllä kuluva osa) muistelen suosituksen mukaan 250 tkm vaihtoväliä? No, sitä ei noudatettu vaan molempiin (-04 & -07) joihin tehtiin niin mittarissa tuolloin oli aika tarkkaan 260 tkm. Silloin alkoi rahina, joka poistui jakopäärempalla. Eikä olisi ollut pakko laittaa moottorin elinaikana. Kai se elinaika loppuu siihen laukeavaan jakopäähänkin?
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Jotenkin tuntuu, että autojen omistaminen on tuurinpeliä. Jos puhutaan Saabeista, niin omalla kohdalla on ollut hyvä onni mukana aika hyvin.
25 Saabia on ollut ajossa 42 vuoden aikana, uusista 370tkm ajettuihin ja koskaan ei ole kone tai vaihdelaatikko remonttia tarvinnut tehdä. Kalleimmat osat, jotka on vaihdettu on ollut yksi starttimoottori, kytkin ja kolme sytytyskasettia
25 Saabia on ollut ajossa 42 vuoden aikana, uusista 370tkm ajettuihin ja koskaan ei ole kone tai vaihdelaatikko remonttia tarvinnut tehdä. Kalleimmat osat, jotka on vaihdettu on ollut yksi starttimoottori, kytkin ja kolme sytytyskasettia
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Täytynee välissä vaan Kehua ja sanoa että haimme Viggeniltä kohta 1,5 vuotta sitten pojalleni upean 9-5 2006 aeron ja "viattomuus jatkuu".
Kerran tehty huolto ja sen yhteydessä takajarrulevyt taakse vaihdettu,
sekä takaluukun johtosarjassa oli yksi johto mennyt poikki joka korjattiin...
Autossa on Kaikki ebelit mitä siihen on silloin saanut erittäin hieno yksilö.....
Että Kiitos vaan Viggen
Kerran tehty huolto ja sen yhteydessä takajarrulevyt taakse vaihdettu,
sekä takaluukun johtosarjassa oli yksi johto mennyt poikki joka korjattiin...
Autossa on Kaikki ebelit mitä siihen on silloin saanut erittäin hieno yksilö.....
Että Kiitos vaan Viggen
Keisarilla uusia vaatteita....
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
NG 9-5 Aero Isolohko XWD aut., 9-5 Aero aut. -06(toiseksi vanhim. pojan),9-3 autm.XWD FARKKU -09, 9-3 TTID FARKKU -08 (nuorimman pojan), BMW G 310 GS sekä BMW G 310 R
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
PeacePeace Kun olisikin monikossa... kyseessä on kuitenkin tämä yksi allekirjoituksen femma jota "demonit tuntuvat riivaavan.."kaseva kirjoitti:Sorry Pakari, kirjoitukseni ei ollut kohdistettu millään tapaa kokemuksiisi. Sinulle ikävää, että kohdalle on osunut huonoja yksilöitä ja minulle mukavaa, että kohdalle on osunut hyviä yksilöitä. Peace.
On toki isäukolla vuotta tuoreempi aero kuin itsellä joka on ns. avaamaton T7 jolle juuri tehtiin 180tkm huoltoa. Varmuudeksi kurkattiin öljypojaan ja laakerit.. oman laakerivaurion vuoksi. Kyseinen T7 on täysin puhdas sisältä ei karstan murustakaan missään, eikä laakereissa ollut pienintäkään kulumaa, olivat kuin uutena tehtaan paketista otetut. Ihan samalla tavalla pidetty kuin tuo allekirjoituksenkin femma. Silti toinen porsii jatkuvasti ja toisella vaan mennään.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Autot on kuin yhden kaverin Toyotat. Kolmesta vehjeksestä Hiluxia ruostesuojataan/-korjataan, mutta sillä ei juuri ajeta. Carina-E lienee kasattu jo muutamaan kertaan uudestaan ja tuoreimpaan tapaukseen eli Land Cruiseriin haettiin heti seuraavalla viikolla rattilukko jonkun sadan kilsan päästä, kun ei lähempää löytynyt. Lähes kaikki myy ei oota kun menevät niin hyvin kaupaksi ettei ehdi varastoa täydentää.
No, tämä oli kevennys ja hyviä pelejä — oikeasti varmatoimisia — ovat kaikki käsittääkseni. Mutta omat oikkunsa jokaisessa.
No, tämä oli kevennys ja hyviä pelejä — oikeasti varmatoimisia — ovat kaikki käsittääkseni. Mutta omat oikkunsa jokaisessa.
96 V4 1980 || G31 520d xDrive -18 || Polestar 2 -23 || Goldwing Interstate 1986 || K 1300 GT -10
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Kyllä se silti on huolto ja varsinkin ennakointi,mikä tekee autosta varmatoimisen. Itsellä tapana vaihtaa osa,kun esim. tietty kilsamäärä tulee täyteen.Loistava foorumimtarinoineen antaa osviittaa,millon joku porsii.Tähän vaikuttaa se,onko osa kriittinen (besapumppu - joku pusla) tietenkin.
Suurin osa ihmisistä,ajaa autolla eteen ja taaksepäin ja vie sen lasipalatsiin kun ajotietokone sanoo että vie. Mielenkiinto ja asiantuntemus saattaa olla tasolla nolla ja silloin on paras tehdä noin.
Itse esim. juuri kohta vien saabin jarru/pusla remppaan ja noita hirschin levyjä metsästelin,kattelin,googletin parit illat ja voi pojat,pääsin meinaa tuntipalkoille
Kohta vaihdan kampuran asentotunnistimen ja varmaan pumpun. Venäjällä kun käyn niin siinä samalla suodatinkin vaihtuu. Eipähän sitten jätä tielle. Tosin voisihan sitä,oireita oottaa,mutta kohta ne porsii...
Näin jää minulle kuva luotettavasta autosta,jolla on mukava ajaa,tehoa piisaa kun sitä tarvitsee. Pajaukolla käytän,niin korjauskustannukset ei päätä huimaa jne. Varaosia tutkin ja guuglailen aina ja ostan hinta-laatusuhdetta aina.
Suurin osa ihmisistä,ajaa autolla eteen ja taaksepäin ja vie sen lasipalatsiin kun ajotietokone sanoo että vie. Mielenkiinto ja asiantuntemus saattaa olla tasolla nolla ja silloin on paras tehdä noin.
Itse esim. juuri kohta vien saabin jarru/pusla remppaan ja noita hirschin levyjä metsästelin,kattelin,googletin parit illat ja voi pojat,pääsin meinaa tuntipalkoille
Kohta vaihdan kampuran asentotunnistimen ja varmaan pumpun. Venäjällä kun käyn niin siinä samalla suodatinkin vaihtuu. Eipähän sitten jätä tielle. Tosin voisihan sitä,oireita oottaa,mutta kohta ne porsii...
Näin jää minulle kuva luotettavasta autosta,jolla on mukava ajaa,tehoa piisaa kun sitä tarvitsee. Pajaukolla käytän,niin korjauskustannukset ei päätä huimaa jne. Varaosia tutkin ja guuglailen aina ja ostan hinta-laatusuhdetta aina.
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
- "Viggen"
- Viestit: 599
- Liittynyt: Ma Heinä 13, 2015 20:57
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9-5 Aero hankinnasa huomioitavaa?!?
Luotettaviahan ne on kaikki jos etukätteen vaihtelee palikkaa. Kyllä ne kaikki 9-5:sen lukuisat matkan mahdollisesti keskeyttävät tyyppiviat tekivät sen että jäi ainokaiseksi saabiksi vaikka matkalle ei kertaakaan jääty. Eipä silti, kyytihän oli hyvää ja kulkua piisas.
"Hevoseton" mies on huoleton mies