ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MrHaades
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 07:04
Paikkakunta: Joensuu

ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja MrHaades »

Hei. Ostin juuri 9-5:sen ja huomasin kun lumitöiden jälkeen autoon menin niin ikkunat alkoivat huurtumaan. Puhalluksen ohjaaminen tuulilasiin ei auttanut, kädellä kokeillessa antaa vain pienen höngän käteen, vaikka puhaltimien tehot olisivat täysillä. Suljettuani ilmastoinnin muut suuttimet saattoi ikkunahönkä lisääntyä olettamuksen. Ei tämä voi olla ominaisuus?

Ilmastoinnin näytöstä on myös lämpötilaa osoittavat digitaalinunerot lähes kokonaan paenneet teille tietämättömille (samoin kuin nappien taustavalot). Acc säätö-yksikkö pitänee laittaa korjuutukseen, mutta ei kai siitä voi tuo huono puhuri johtua? Onko etuikkunapuhallukseen jotain vinkkiä vai käännynkö suosiolla Hyppösen Saab-korjaamon puoleen?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
Nyk. Saab 900i 2.0 AT 4d -89
Ex: Saab 9-5 2.3t sedan -01
Ex: Saab 900i 2.0 16v 4d -91
Ex: Saab 9000 2.3 CD -93
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Jos ACC näytössä jotakin tolkkua vielä niin tsekkaappa vikakoodit: Off ja Auto napit pohjaan, jolloin kalibroi ja antaa mahdolliset vikakoodit numeroina (0=ei koodeja).

Voi olla, että sulla jumittaa suuntauksen säätö. Tuleeko muualta ilmaa samaan aikaan kun lasille puhkuu huonosti?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
MrHaades
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 07:04
Paikkakunta: Joensuu

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja MrHaades »

Kalibrointi tehty. Ei tieto vikakoodeista kun ihan pari viivaa vaik pelitää. Ei siis saa tolkkua. Muualle puhaltaa erittäin hyvin. Kuskin puoli ei puhalla ikkunaan juuri nimeksikään, pelkääjän puoli päästää ilmaa ihan hitusen enemmän..
Nyk. Saab 900i 2.0 AT 4d -89
Ex: Saab 9-5 2.3t sedan -01
Ex: Saab 900i 2.0 16v 4d -91
Ex: Saab 9000 2.3 CD -93
MrHaades
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 07:04
Paikkakunta: Joensuu

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja MrHaades »

Epäilys alkaa mennä kohti säätöä, joka läpillä ohjaa ilmaa... nappeja painaessa ei kuulu mitään ääniä, ja pihaltaa vain kasvoille. Mutta kasvoille tuleekin voimakkaasti.
Ilma vaihtaa lämpötilaa, kun digitaalittomasta säätöyksiköstä sokkona vaihtelee... joten siellä päin ainakin toimii kunnolla.
Nyk. Saab 900i 2.0 AT 4d -89
Ex: Saab 9-5 2.3t sedan -01
Ex: Saab 900i 2.0 16v 4d -91
Ex: Saab 9000 2.3 CD -93
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Sulla säätömoottorin akseli varmaan tullut ulos apukuskin jalkatilassa. Helppo korjaus.

http://photo.platonoff.com/Auto/2008073 ... ion_Motor/.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
MrHaades
"Kaasari"
Viestit: 26
Liittynyt: Ma Touko 27, 2013 07:04
Paikkakunta: Joensuu

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja MrHaades »

Hei! Kiitos vastauksista! Taitaa mennä maanantaille että pääsen katsomaan kunnolla. Päivittelen tilannetta sitten. Foorumiin voi aina luottaa! Kiitos vielä. Palaillaan. :P
Nyk. Saab 900i 2.0 AT 4d -89
Ex: Saab 9-5 2.3t sedan -01
Ex: Saab 900i 2.0 16v 4d -91
Ex: Saab 9000 2.3 CD -93
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Sieltä voi käännellä niitä moottorin ohjaamia varsia ja tarkastella, että ne liikkuu ok. Mutta ylivoimaisesti yleisin vika on se, että sen moottorin akseli tulee ulos ja ei enää pyöri. Jolloin puhallinsydeemi jumittaa paikallaan.

Kun saat moottorin pelaamaan, niin katso, että se menee oikein sinne takaisin ja niin, että puhallus on lasille, samalla kun moottori on ohjattu acc:n paneelista puhaltamaan myös lasille. Ettei käy niin, että kun haluat jaloille ilmaa niin sitä tulee naamalle ja kun haluat lasille niin menee jaloille. :D

Tosin en tiedä voiko ACC:n kalibraatiolla hoitaa tuon viimeisen vaiheen.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Bapsu kirjoitti: Tosin en tiedä voiko ACC:n kalibraatiolla hoitaa tuon viimeisen vaiheen.
Eikös se ole juuri sitä varten?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Juha96 kirjoitti:
Bapsu kirjoitti: Tosin en tiedä voiko ACC:n kalibraatiolla hoitaa tuon viimeisen vaiheen.
Eikös se ole juuri sitä varten?
On kait, mutta mistäs se auto sen tietää missä asennossa se varsi sielä on? Eli jos moottori on tuulilasi asennossa laitettu paikalleen, mutta ACC:ssa on päällä jalkatilan puhallus? Sillonhan ACC aina luulee puhkuvansa tavarat jalkatilaan eikä tuulilasille.

No, en muista enää miten tuo meni, voi olla että se auto jotenkin opiskeli sen asian tuolla kalibraatiolla.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Bapsu kirjoitti:voi olla että se auto jotenkin opiskeli sen asian tuolla kalibraatiolla.
Käsittääkseni käymällä molempien ääripäiden kautta.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Jeo123
"Turbo"
Viestit: 257
Liittynyt: Ma Huhti 24, 2017 16:08
Paikkakunta: Pori

Re: ACC:n heikko puhallus tuulilasiin

Viesti Kirjoittaja Jeo123 »

Eikös se kuskin puolen 01 tarkoita, että on yksi vikakoodi? Eli jos kaksi vikaa, niin arvona 02 ja sitten vilkuttelee niitä kahta koodia siinä apukuskin puolella.
Vastaa Viestiin