Turbon menoa? (öljyä kaasuläppäkotelossa)

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
MacConen
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2010 18:41
Paikkakunta: Pohjois-Häme

Turbon menoa? (öljyä kaasuläppäkotelossa)

Viesti Kirjoittaja MacConen »

Mikäs on foorumilaisten diagnoosi?

2001 uudempikeulainen 2.0t

Kuuden kilometrin ajon jälkeen sammui kiihdyttäessä, CE-valo jäi tauluun. Uudelleen startatessa ei löytynyt tyhjäkäyntiä, kaasun käytöllä kuitenkin liikkeelle (tyhjäkäynti palautui hetken ajon jälkeen). Vikakoodit osoitti kaasuläppään, jota alettiin tutkimaan. No, koteloon tulevan putken juuresta tihkunut öljyä, jota putken seinämien lisäksi myös läppäkotelon pohjalla.

Öljyn mittatikun mukana tuli vaaleaa sekä ruskeaa töhnää. Niin ja öljyä näytti olevan (surkean) mittatikun ylärajan ylittävä määrä, voi olla että omistaja oli lisännyt liikaakin.

Öljyä ei ole aiemmin kulunut huomattavaa määrää eikä savutusta ilmennyt tuon episodin aikana eikä korjaamolle ajaessa.

Foorumin selauksen perusteella etsisin väljyyttä turbosta, mitä muut mieltä?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Turbon menoa? (öljyä kaasuläppäkotelossa)

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Läppäkotelo limpissä ja männänrenkaat väsyneet. Voit toki tarkistaa turbon pitkittäisvälyksen mutta smetana viittaa runsaaseen huohotukseen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Vastaa Viestiin