9-5 Aero ratti vinossa
9-5 Aero ratti vinossa
Pystyykö tuota 9-5 rattia kääntelemään ihan pykälittäin kun meinaa olla karvan verran vinksallaan. Auto ei kuitenkaan puolla eikä tuntuisi tarvitsevan nelipyöräsuuntausta.
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Täällä alkanut tuo ysifiitosen ratti kenata vasemmalle. Samalla vasen takarengas on kulunut enemmän ulommalta reunalta kuin sisältä. Eli kai siellä alkaa olla jossain välystä?
Mitäköhän puslia sinne pitää/pitäisi vaihtaa ennen suuntausta?
Mitäköhän puslia sinne pitää/pitäisi vaihtaa ennen suuntausta?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1500
- Liittynyt: Su Helmi 12, 2006 21:31
- Paikkakunta: Pietarsaari
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
A.L. tsekkaas pitkittäistukivarsien etummaiset puslat.. todennäköisesti loppu ja sen takia auraus takana muuttunut..
9-5 Farkku, Aero/Hirsch Replica.
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Ok. Katsotaanpa heti kun ehditään.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Pystyy sitä siirtämään booreilla mihin asentoon haluaa, voi olla ratti vaihdettu tai suuntauksessa jäänyt vinoon tms.HoGGy kirjoitti:Pystyykö tuota 9-5 rattia kääntelemään ihan pykälittäin kun meinaa olla karvan verran vinksallaan. Auto ei kuitenkaan puolla eikä tuntuisi tarvitsevan nelipyöräsuuntausta.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Siirtämään pystyy booreista tottakai mutta luulen ettei kellään ole ratti niin vinossa että tällä saisi korjattua?ng900aero kirjoitti:Pystyy sitä siirtämään booreilla mihin asentoon haluaa, voi olla ratti vaihdettu tai suuntauksessa jäänyt vinoon tms.HoGGy kirjoitti:Pystyykö tuota 9-5 rattia kääntelemään ihan pykälittäin kun meinaa olla karvan verran vinksallaan. Auto ei kuitenkaan puolla eikä tuntuisi tarvitsevan nelipyöräsuuntausta.
Nimimerkillä: Yritetty on mutta pers****een meni .
46 vuotta ajoa vain Saabilla. Saab 9-5 Aero sedan- 00, Vector 2.3t wagon A5 -08 # 150.
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
N.2mm sain heilumaan ruuvarilla, sen jälkeen alkoi varsi taipua joten luovutin. isommalla raudalla vääntäessä lensikin sitten perkeleitä kun rauta nuljahti ja pökkäsi huuleen.scorpio_88 kirjoitti:A.L. tsekkaas pitkittäistukivarsien etummaiset puslat.. todennäköisesti loppu ja sen takia auraus takana muuttunut..
Mutta kait nuo pitää vaihtaa? Onnistuu ilmeisesti pihalla äheltäen?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Jakoketjun vaihdon ja suuntauksen jälkeen ratti on hitusen vinossa. Suuntaukseen eri paikkaan vai koetanko siirtää ratin oikeaan asentoon? Suoristaakohan liikkeet noin yleensä jos suuntauksen jälkeen jää ohjauspyörä vinoon..?
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Mie olen vieny auton takasin, jos olen suuntauksen jälkeen havainnut ratin olevan vinossa. Takuuna on sitten suuntailtu uudelleen ja kyllähän se ratti on suoraan lopulta asettunut
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Ottavat auton takaisin ja laittavat homman kuntoon.
Asiaa mietittyäni ja viisaammilta kysyttyäni on selkeämpää nyt missä todennäköisesti meni pieleen. Tuo suuntaushan pitäisi tehdä niin että auto ajetaan nosturille ja ratti käännetään suoraan ja lukitaan siihen. Sitten renkaat suunnataan osoittamaan suoraan.
Nyt ilmeisesti vain ajettiin suoraan nosturille, ei käännetty rattia suoraan vaan suoristettiin renkaat siinä asemassa jossa ne jo osoittivat suunnilleen suoraan, ratin jäädessä vinoon. Asiakaspalvelija hiukan ihmettelikin luovutettaessa arvojen olleen hyvin lähellä jo aloituksessa. Jos ratti olisi suoristettu ennen säädön aloittamista lähtöarvot olisivat olleet paljon kauempana.
Asiaa mietittyäni ja viisaammilta kysyttyäni on selkeämpää nyt missä todennäköisesti meni pieleen. Tuo suuntaushan pitäisi tehdä niin että auto ajetaan nosturille ja ratti käännetään suoraan ja lukitaan siihen. Sitten renkaat suunnataan osoittamaan suoraan.
Nyt ilmeisesti vain ajettiin suoraan nosturille, ei käännetty rattia suoraan vaan suoristettiin renkaat siinä asemassa jossa ne jo osoittivat suunnilleen suoraan, ratin jäädessä vinoon. Asiakaspalvelija hiukan ihmettelikin luovutettaessa arvojen olleen hyvin lähellä jo aloituksessa. Jos ratti olisi suoristettu ennen säädön aloittamista lähtöarvot olisivat olleet paljon kauempana.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
95 ongelma on että takapään oikeaan suuntaukseen tarvitaan ns. lukitus työkalu mitä monella pajalla ei ole.
Takapää merkitsee paljon enemmän auton kulkuun, eli jos arvot takana huonot niin meno ei aurausta muuttamalla parane. Näin ammatti näkökulmasta.
Takapää merkitsee paljon enemmän auton kulkuun, eli jos arvot takana huonot niin meno ei aurausta muuttamalla parane. Näin ammatti näkökulmasta.
Hirsch 95 wagon vm-02
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Kerrotko lisää tuosta lukitustyökalusta? Mikä se on? Mihin se laitetaan? Mistä sen saa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: 9-5 Aero ratti vinossa
Joo eli se tulee takakelkan ja korin yhteen kohdiste reikään jigipiste ja kaksi muuta tappi auttavat säädöissä kun kammetaan. Vaikea selittää mutta erittäin yksinkertainen työkalu molemmille puolille oma.
Meille se tuli tietysti saabilta suoraan maahantuonnista ja valmistaja on kent-moore. En löytänyt kuvia googlettamalla kyseisestä työkalusta mutta voin huomenna nappasta pari, jos joku vaikka haluaa sellasen itse tehdä.
Meille se tuli tietysti saabilta suoraan maahantuonnista ja valmistaja on kent-moore. En löytänyt kuvia googlettamalla kyseisestä työkalusta mutta voin huomenna nappasta pari, jos joku vaikka haluaa sellasen itse tehdä.
Hirsch 95 wagon vm-02