Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Eberi yrittää sanoa työsuhdetta irti ja ajettelin lopputalveksi laittaa tällaisen, niin saa konetta ees vähän lämpimäksi
Onko tuo asentamisessa jotain ihmeellistä? Eberin vesiletkujen väliin ja katsoo asennuspaikan, niin ettei kovin ylhäällä ole?
Kommentteja/ehdotuksia?
MY06 TiD kyseessä
Onko tuo asentamisessa jotain ihmeellistä? Eberin vesiletkujen väliin ja katsoo asennuspaikan, niin ettei kovin ylhäällä ole?
Kommentteja/ehdotuksia?
MY06 TiD kyseessä
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Onko tuossa kiertovesipumppua ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Ei.
https://www.defa.com/fi/Tuote/moottorin ... ulammitin/
Onhan noita muitakin malleja markkinat pullollaan, pumpulla tai ilman.
Lähinnä vaan tuo idea laittaa suoraan eberin paikalle. Tai voishan tuon myös pistää kiertovesipumpun tilalle, ois vielä helpompaa (olen siirtänyt pumpun jarrutehostajan alta parempaan paikkaan)
https://www.defa.com/fi/Tuote/moottorin ... ulammitin/
Onhan noita muitakin malleja markkinat pullollaan, pumpulla tai ilman.
Lähinnä vaan tuo idea laittaa suoraan eberin paikalle. Tai voishan tuon myös pistää kiertovesipumpun tilalle, ois vielä helpompaa (olen siirtänyt pumpun jarrutehostajan alta parempaan paikkaan)
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Omissa kahdessa ng9-3:ssa on 1000W kiertovesipumpullinen tuote sisäkennolle menevässä letkussa. On nopea lämmittämään ja molemmissa konehuoneissa (b207 ja 1.9Tids) löytyy hyvä paikka sellaselle kymmensenttiselle köntille, diisselissä eberin ja sisäkennon välissä.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Eikö tämmöisen saisi femmaankin kun heittää vesiventtiilikasan jorpakkoon ja pistää kennon ja koneen väliin? Lohkari pimentynyt näköjään omasta.
Oliko merkkikohtaista kokemusta mikä kestää oikeasti enemmän kuin vuoden, vähän semmoista juttua ollut että kärisee vastukset aika taajaan tahtiin noista?
Oliko merkkikohtaista kokemusta mikä kestää oikeasti enemmän kuin vuoden, vähän semmoista juttua ollut että kärisee vastukset aika taajaan tahtiin noista?
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Ehdottomasti yleisin syy lohkolämppärielementin kärähtämiselle on se että jäähdytysjärjestelmä on ilmaantunut huonosti. Letkulämmittimissä yleisin syy on puhdas asennusvirhe. Yleensä letkulämppäri on joko asennettu väärään letkuun, tai jätetty asennussarja hankkimatta. Sitten kun vielä se jäähdytysjärjestelmä on huonosti ilmaantunut niin kärähtäähän se ja yleensä hyvin pian. Vaikka Saabin lyhytlohkoiset R4-ottomoottorit ainakin ovatkin ns. itsestään ilmaantuvia, saattaa ilmaa olla järjestelmässä vielä useamman päivän ajan. Kun omista autoista on jäähdytysnesteet jouduttu laskemaan pois, niin viikkoon en käytä lohkolämmitintä. Ihan puhtaasti siitä syystä, että varmistuu sen jäähdytysjärjestelmän ilmaantuminen. Esimerkiksi 9000:ssa jouduttiin jäähdytin vaihtamaan hiljattain, niin vielä 3-4 päivää rempan jälkeen joutui lisäämään jäähdytysnestettä, ennenkuin ilma oli kokonaan tullut pois. Sen jälkeen ei ole nestettä tarvinnut lisäillä.
Muita syitä lämmittimen hajoamisella ovat mm. väärä tolppajohdon kytkeminen ja irroitus. Tolppajohto tulee aina irroittaa ensin seinäpistokkesta ja sitten vasta auton päästä. Kytkennässä päinvastainen järjestys, ensin autoon kiinni ja sitten vasta seinään. Sitten kannattaa muistaa vielä elementtikaapeleiden liitosten ja tolppajohdon kuluminen. Eivät nekään ole ikuisia, huono kontakti aiheuttaa hyvin pian ongelmia lämmityslaitteistolle.
Muita syitä lämmittimen hajoamisella ovat mm. väärä tolppajohdon kytkeminen ja irroitus. Tolppajohto tulee aina irroittaa ensin seinäpistokkesta ja sitten vasta auton päästä. Kytkennässä päinvastainen järjestys, ensin autoon kiinni ja sitten vasta seinään. Sitten kannattaa muistaa vielä elementtikaapeleiden liitosten ja tolppajohdon kuluminen. Eivät nekään ole ikuisia, huono kontakti aiheuttaa hyvin pian ongelmia lämmityslaitteistolle.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Kyllä lyhytlohkoissa toimii vakiopaikan lohkolämmitin hyvin, noi ng93 ja diisselikoneet on eri juttu.
Nestettä pitää olla juu mutta ei se vastus siltikään ikuinen ole ja yön yli lämmittäminen tuskin pidentää elinikää.
Nestettä pitää olla juu mutta ei se vastus siltikään ikuinen ole ja yön yli lämmittäminen tuskin pidentää elinikää.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Nii no en siihe ota kantaa missä yhteydessä on kärvähtänyt, ei juuri tullut ennen joulua käytettyä ja nyt on kuollut sitten. Lohkarin vastus siis. Lohkareiden käryämisistä en tiedä, mutta letkulämppäreitä on mennyt lähipiirissä paljon.
Kait tuollaista pitää katsella.
Kait tuollaista pitää katsella.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
TT-Thermoa peliin.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
TT Thermoja jo kolmas menossa takuuseen. Syynä huono laatuset tiiviteet vuotavat nestettä lämmittimen sisäisesti. Jäähdytysnesteet pääsevät "sähkötilaan" lämmittimen sisällä josta seuraa lopulta että kv-pumppu lakkaa toimimasta jossakin vaiheessa lopulta. Ja jos sähkön syötössä on vikasuojat niin laukoo tietysti niitä.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Mikä malli kyseessä?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
TT-THERMO 1000XC
Tämä on hyvä.
Tämä on hyvä.
# 1869
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
9-5 1,9 TiD A Sedan Vector -09 (KA)
9-5 2,0 t A Wagon Linear -07 BP (KA)
900i A Sedan -87 (MR)
Re: Defa PTC-letkulämmitin Eberin tilalle
Kuinka paljon siis kauan ollut käytössä?
Saab 9-5 2.0t 1998