Täysin samat oireet toissapäivänä. AMUL hyppäsi 540 tienoilla, nyki motarilla. Uusi pumppu, käynnistyi (haisi muuten pahalle) mutta sammui kun lähti liikkeelle. Ei sen jälkeen mitenkään käyntiin. Välillä hörähteli. Onneksi on toinen femma pihassa, ja lainasin heti kasetin sieltä. Lähti kuin palmun alta, ja kaikki pelaa. Eli kannattaa olla oikeasti varmatoiminen kasetti.Jyrmo kirjoitti: ↑Ma Maalis 18, 2024 10:472.0t (2004, automaatti) softalla ja mitsulla. Kastelee tuplat eikä käynnisty. Bensa haisee ja vähän hörähtelee.
Aiemmin lähti käyntiin mutta kävi vaivalloisesti ja huomasin kiekkamittarin hyppivän miten sattuu niin vaihdoin KAA:n.
Vanhalla KAA kävi kylmänä "ok" kun IMM:n piuha oli irroitettu mutta lämmetessään alkoi rykimään ja pätkimään (eli se kaa). Toista IMM on kokeiltu ja muutamaa kasettia. Tulpat oli uudet mutta väärän merkkiset joten nämä vaihdan seuraavana oikeanlaisiin. Pumppu surisee kun virrat laittaa päälle, tukissa on bensaa ja ruiskauttaa kun neulaa painaa. Mittaria ei ole, ainakaan vielä, että voisi tarkastaa paineet. Bypassin alipaineletkun vedin suoraan imusarjalta bypassille. Vaihdoin uuden letkun bensapainesäätimelle.
Auto kuitenkin lähti ajamalla myyjän tyköä mutta jouduttiin hinaamaan lähemmäs kohdetta ja kone jäähtyneenä auto saatiin ajamalla perille.
Puristuspaineet joka sylinterissä 11+bar eikä suurta heittoa sylinterien välillä ole.
Eli olisiko se vajaatuottoinen bensapumppu syynä kuitenkin? AD85 oli 850 ja tankissa pelkkää bensaa.
Sitten pumpun suhteen, mittaa toki paineet neulasta (ruuvaa toki sen pois). 2-3bar(g) jos löytyy niin ok, jos reilusti enemmän/vähemmän säädin/pumppu sökö. Epäilen ettei imu voi aiheuttaa moista ongelmaa, ei ainakaan näin rajua. Ja joo ECUa nollatessa AD85 menee nollille. Voi siellä olla ns. teeseitse miehen tekemä softa. Oli sellainen minulle joskus ajettu, ja siellä paitsi kartat paskoja niin jotain optioita valittuna jotka voisivat vetää ECU:n tilttiin. Eli ei mitään luottoa softaan, ja kun saat sellaisen mahdollisuuden lataa uusi kunnollinen sinne.
Tsekkaa mitä näyttää moottorin lämmöksi? Ettei vain -30 astetta tms. ja rikastuttaa helkkaristi?