Kokemuksia " strut barista " ?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Avatar
OlliHarju
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39

Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Tarkotus hiukka parantaa ajettavuutta omassa saabissa strut barilla, autona 2005vm og 9-5, onko rahan väärti?
2005 9-5 2.0t Stw Linear Stage 1
2000 9-3 2.0
Ex : 2003 9-5 2.3t Stw Linear
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

Paras alusta- tai ajettavuusmuutos minkä olen femmaan tehnyt. Femman alustarakenne sopii hyvin poikkituen tuoman hyödyn kanssa.

Tässä on ihan hyvä video selvittämään poikkituen hyötyjä.
https://www.youtube.com/watch?v=-S6H7ZdzBfE
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Antti93
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: Ti Touko 27, 2014 17:13
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja Antti93 »

Komppaan Pakaria. Yllättävänkin huomattavan ero teki parempaan suuntaan.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja Termos »

Juu, tukevoittaa kyllä.

Mulla on Aerossa tuollainen Speedpartsin alumiininen versio, ei ole pöllömmän näköinenkään:

Kuva

Muoks: Eipä tuota löydy Speedpartsin sivuilta enää :(
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
saab95turku
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2022 14:35

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja saab95turku »

Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa. Kovat hinnat on noilla ainakin, 150e plus postikulut Maptunilta. Raudanpalalla on kova hinta.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja Termos »

saab95turku kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 15:47
Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa. Kovat hinnat on noilla ainakin, 150e plus postikulut Maptunilta. Raudanpalalla on kova hinta.
Se on vähän siitä kiinni, että mitä arvostaa. Mulla on Aerossa kuvan tuki, reilun 600 euron arvosta uretaanipuslia ja Konin FSD:t iskareina. Auto on arkiliikenteessä, ikinä en ole radalla ajanut.

Mutta toisaalta sinähän tuossa kyselet mitsun 19T tilalle suurempaa ahdinta 8)

Njaaha, "Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa" siitä +350 hepan tehosta :lol:
Ei pahalla, oli liikaa aikaa näppiksen edessä...

Edit: Tuo mun alumiinista koneistettu tuki maksoi 144 € + postikulut.

Maptunin versio on taivutettua ovaalinmuotoista teräsprofiilia, ellei ikänäkö pahasti hämää. Vaatii kallista koneaikaa tehdä noin siistit kurvit profiiliin + ryppylakka ja dekaalit.
Näin ex. CNC-koneistajana ja hitsaajahemmona sanoisin, että ei nuo hinnat mitenkään pahasti metsässä ole. Tuommoisestakin pyydetään yli 150 euroa:

Kuva
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Avatar
OlliHarju
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Pakari kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 09:17
Paras alusta- tai ajettavuusmuutos minkä olen femmaan tehnyt. Femman alustarakenne sopii hyvin poikkituen tuoman hyödyn kanssa.

Tässä on ihan hyvä video selvittämään poikkituen hyötyjä.
https://www.youtube.com/watch?v=-S6H7ZdzBfE
Kiitoksia, kattelen tänään videon👍
2005 9-5 2.0t Stw Linear Stage 1
2000 9-3 2.0
Ex : 2003 9-5 2.3t Stw Linear
Avatar
OlliHarju
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Antti93 kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 10:33
Komppaan Pakaria. Yllättävänkin huomattavan ero teki parempaan suuntaan.
Näin on monet sanonut, auttoko uraherkkyyteen?
2005 9-5 2.0t Stw Linear Stage 1
2000 9-3 2.0
Ex : 2003 9-5 2.3t Stw Linear
Avatar
OlliHarju
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Termos kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 13:37
Juu, tukevoittaa kyllä.

Mulla on Aerossa tuollainen Speedpartsin alumiininen versio, ei ole pöllömmän näköinenkään:

Kuva

Muoks: Eipä tuota löydy Speedpartsin sivuilta enää :(
Hitto, tuo olis ollu omaan silmään sopiva
2005 9-5 2.0t Stw Linear Stage 1
2000 9-3 2.0
Ex : 2003 9-5 2.3t Stw Linear
Avatar
OlliHarju
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

saab95turku kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 15:47
Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa. Kovat hinnat on noilla ainakin, 150e plus postikulut Maptunilta. Raudanpalalla on kova hinta.
No jo on hintaa, mutta toisaalta jos oikeasti auttaa korin " fleksaukseen " ja uraherkkyyteen niin on varmasti rahan väärti
2005 9-5 2.0t Stw Linear Stage 1
2000 9-3 2.0
Ex : 2003 9-5 2.3t Stw Linear
Avatar
OlliHarju
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2022 13:39

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja OlliHarju »

Termos kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 23:52
saab95turku kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 15:47
Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa. Kovat hinnat on noilla ainakin, 150e plus postikulut Maptunilta. Raudanpalalla on kova hinta.
Se on vähän siitä kiinni, että mitä arvostaa. Mulla on Aerossa kuvan tuki, reilun 600 euron arvosta uretaanipuslia ja Konin FSD:t iskareina. Auto on arkiliikenteessä, ikinä en ole radalla ajanut.

Mutta toisaalta sinähän tuossa kyselet mitsun 19T tilalle suurempaa ahdinta 8)

Njaaha, "Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa" siitä +350 hepan tehosta :lol:
Ei pahalla, oli liikaa aikaa näppiksen edessä...

Edit: Tuo mun alumiinista koneistettu tuki maksoi 144 € + postikulut.

Maptunin versio on taivutettua ovaalinmuotoista teräsprofiilia, ellei ikänäkö pahasti hämää. Vaatii kallista koneaikaa tehdä noin siistit kurvit profiiliin + ryppylakka ja dekaalit.
Näin ex. CNC-koneistajana ja hitsaajahemmona sanoisin, että ei nuo hinnat mitenkään pahasti metsässä ole. Tuommoisestakin pyydetään yli 150 euroa:

Kuva
Ei munkaan mielestä 150€ + oo paha hinta, kaikki mikä parantaa pappa Saabin ajettavuutta on plussaa.
2005 9-5 2.0t Stw Linear Stage 1
2000 9-3 2.0
Ex : 2003 9-5 2.3t Stw Linear
Pakari
"Saabisti"
Viestit: 5645
Liittynyt: La Syys 25, 2010 20:23
Paikkakunta: Nokia

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja Pakari »

OlliHarju kirjoitti:
To Huhti 20, 2023 08:16
Antti93 kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 10:33
Komppaan Pakaria. Yllättävänkin huomattavan ero teki parempaan suuntaan.
Näin on monet sanonut, auttoko uraherkkyyteen?
Eipä juuri, renkaat vaikuttavat siihen eniten. Uraherkkyyttä voi poistaa pyörempi olkaisella renkaalla, mutta silloin urheilullisuus saattaa kärsiä.

Vetelyä kiihdyttäessä poisti kyllä hyvin yhdessä nelipyöräsuuntaajan tekemiin custom pyöränkulmiin, jotka on tehty tehokkaalle etuvedolle. Mulla ei femma käytännössä vetele enää ollenkaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
saab95turku
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2022 14:35

Re: Kokemuksia " strut barista " ?

Viesti Kirjoittaja saab95turku »

Termos kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 23:52
saab95turku kirjoitti:
Ke Huhti 19, 2023 15:47
Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa. Kovat hinnat on noilla ainakin, 150e plus postikulut Maptunilta. Raudanpalalla on kova hinta.
Se on vähän siitä kiinni, että mitä arvostaa. Mulla on Aerossa kuvan tuki, reilun 600 euron arvosta uretaanipuslia ja Konin FSD:t iskareina. Auto on arkiliikenteessä, ikinä en ole radalla ajanut.

Mutta toisaalta sinähän tuossa kyselet mitsun 19T tilalle suurempaa ahdinta 8)

Njaaha, "Varmasti hyötyä on, kuinka paljon tavallisessa käytössä niin paha sanoa" siitä +350 hepan tehosta :lol:
Ei pahalla, oli liikaa aikaa näppiksen edessä...

Edit: Tuo mun alumiinista koneistettu tuki maksoi 144 € + postikulut.

Maptunin versio on taivutettua ovaalinmuotoista teräsprofiilia, ellei ikänäkö pahasti hämää. Vaatii kallista koneaikaa tehdä noin siistit kurvit profiiliin + ryppylakka ja dekaalit.
Näin ex. CNC-koneistajana ja hitsaajahemmona sanoisin, että ei nuo hinnat mitenkään pahasti metsässä ole. Tuommoisestakin pyydetään yli 150 euroa:

Kuva
Niin, kysyn mitsun tilalle isompaa ahdinta, mitä sitten? Mitä hyötyä on yli 350hv autosta, se hyöty että saa hymyn huulille kun painan kaasua. Toki tämä sun vastauksesi ei kovasti yllättänyt kun on seuraillut sun vastausten tasoa ja tyyliä :wink: . Mun mielestä on vaan hieman ehkä turhaa maksaa lähemmäs 200e tuollaisesta mistä ei välttämättä perusjampalle ole niin suurta (tai mitään) hyötyä tai eroa, toki jokainen saa olla asiasta omaa mieltä. Olen toki tuollaista joskus ajatellut ostavani, ja ehkä tulevaisuudessa ostankin.
Vastaa Viestiin