Vielä sytytyskasetista

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Sabaman
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2005 09:22
Paikkakunta: Hämeenlinna

Vielä sytytyskasetista

Viesti Kirjoittaja Sabaman »

Onko kenellekkään jouduttu vaihtamaan useampaan kertaan sytytyskasettia?
Vaikuttaako kilometrit tai auton vuosipäivät kasetin rikkoutumiseen?
Olen käsittänyt, että punainen kasetti on heikompi kuin musta. Itselle vaihdettu musta melko uutena -00. Nyt ajettu 195tkm.
Onko kukaan perehtynyt sen loodan sisuskaluihin, että eikö sitä tosiaan voi korjata vakio konponenteilla jos se laukeaa?
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Vielä sytytyskasetista

Viesti Kirjoittaja V-M »

Sabaman kirjoitti:Onko kenellekkään jouduttu vaihtamaan useampaan kertaan sytytyskasettia?
Vaikuttaako kilometrit tai auton vuosipäivät kasetin rikkoutumiseen?
Olen käsittänyt, että punainen kasetti on heikompi kuin musta. Itselle vaihdettu musta melko uutena -00. Nyt ajettu 195tkm.
Onko kukaan perehtynyt sen loodan sisuskaluihin, että eikö sitä tosiaan voi korjata vakio konponenteilla jos se laukeaa?
1.ON
2.Eipä juurikaan
3.Ei ole heikompi, niitä kun ei suositella käytettäväksi sekaisin
4.On, ei

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9391
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ilmeisesti tuuripeliä, toisilla kestää pidempään, toisilla hajoaa useampia.
Mulla on varakasettina punainen, vaikkei sitä suositellakaan, on kuitenkin parempi sillä ajella kotiin kuin jäädä tienposkeen keskellä yötä odottamaan hinausautoa.
Olen senverta kokeillut että sillä punaisella pystyy ainakin ajamaan, vaikkei aivan tarkoitetulla tavalla toimisikaan.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

Tuuripeliä. Pari on hajonnut saab-uran aikana (n. 3 vuotta, 100tkm)
"Paras" uusi kasetti kesti 23 päivää ja hajosi, varaosatiskiltä mukinoitta uusi kasetti takuuseen.
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

9-5T,

Vm vaikuttaa.. Tiedätkö, missä vuosimalleissa on ollut eniten rikkoutumisia?
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

Ks. ylempi: tieto löytyikin mailista "GM:n kommentteja sytytyskasetista" (Tex Willer), siellä pdf-tiedoston s. 15.
xu7jp4
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 15:40
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja xu7jp4 »

punainen kasetti ei tosiaan ole heikompi..se ei välttämättä hajoa heti,vaan saattaa oireilla muutamia päiviäkin.musta sen sijaan hajoaa lähes samantein
xu7jp4
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 15:40
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja xu7jp4 »

toki,mutta pointtina se että punainen kassu saattaa kylmänä startatessa antaa kipinää vain kolmeen sylinteriin, ja toimia kohta taas täysin kunnolla..omien tietojen ja kuultujen puheiden mukaan musta kasetti ei enää oireiltuaan toimi kunnolla...näin ainakin töissä koettua..
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Tuli itsekkin liityttyä "DI-kerhoon". Olin alkuviikosta matkalla jyväskylään ja Orituvalta kaffeelta lähtiessä syttyi TAAS vikavalo. Kävin siten JKL:ään päästyäni ProcarServicella luetuttamassa vika koodit ja tulos oli koodit P1312 ja P1334 eli joka sylinterin sytytyksessä jotain häikkää. Riku veikkasi heti, että DI paskana, ollut näitä vikakoodeja ennenkin.

Hain Laakkoselta uuden kasetin(Rikulla ei hyllyssä), nyt on ainakin n.500km pysynyt vikavalo pimeenä, seuraillaan.

Sinäänsä huvittavaa, että autossa ei toiminnassa ollut mitään vikaa, ei nyppinyt ja kulku sekä ahdot ihan kohillaan. Varmuuden vuoksi uuden kasetin ostin ja jäipä tuo vanha nyt varalle :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
xu7jp4
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Heinä 19, 2005 15:40
Paikkakunta: tuusula

Viesti Kirjoittaja xu7jp4 »

Trionicin yksi ominaisuus on startatessa annettava pitkä kipinäsarja,jolloin joka sylinteriin tulee suuri määrä kipinäsarjoja.Tämä toiminto saattaa puuttua jos kasetti hajalla/oireilee.Tuloksena voi olla heikompi käynnistyvyys etenkin kylmänä
Vastaa Viestiin