Uuden 9-5 kuvat -06???

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Huoh, miten tää on edes mahdollista 8O :lol:
Saksalaisista merkeistä puhuminen on taas kerran tehnyt tehtävänsä... :?
Mä en vaan ymmärrä miten aikuisille miehille voi ottaa niin koville puhua jostain muusta merkistä, ja jopa mahdollisesti myöntää, että se voisi olla parempi kuin Saab, edes jollain osa-alueella :wink:

Omasta mielestäni on lähes turhaa kieltää sitä etteikö ruotsalaisten isommat mallit alkaisi olemaan jo vähän vanhentuneen oloisia, mutta hyvän vastineen rahalle niissä saa ja se lieneekin monelle tärkeämpää kuin mahdollisuus hankkia lisävarusteena puoli maailmaa elektroniikkaa :roll:
Itse ainakin olen todella tyytyväinen autooni, eikä minulla ole tarvetta muiden merkkejä mollata...

Asiaa voinee lähestyä myös toiselta kantilta: kuinka moni rehellisesti voisi sanoa ajavansa Saabilla, jos rahasta ei tarvitsisi välittää :idea:


Mitä itse kuviin tulee: Ei hyvältä näytä, tosin vaatinee aikaa tottua. Edellinenkin facelift näytti aluksi huonommalta kuin vanha, mutta ei enää :)
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6445
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Rommitommi kirjoitti: Asiaa voinee lähestyä myös toiselta kantilta: kuinka moni rehellisesti voisi sanoa ajavansa Saabilla, jos rahasta ei tarvitsisi välittää :idea:
Minä ainakin.

Jokainen saa silti ajaa millä lystää, enkä itse ole yrittänyt ketään Saabistiksi käännyttää. Vanhoja saabisteja olen kyllä yrittänyt kannustaa jatkamaan Saabin ratissa, mutta ei sekään minulta ole pois, jos ovat siirtyneet muihin merkkeihin.
Rommitommi kirjoitti: Mitä itse kuviin tulee: Ei hyvältä näytä, tosin vaatinee aikaa tottua. Edellinenkin facelift näytti aluksi huonommalta kuin vanha, mutta ei enää :)
Minusta 9-5:n ensimmäinen versio on edelleen hienoin ja eniten Saabin näköinen :D

Eski
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uuden 9-5 kuvat -06???

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Startin13 kirjoitti:Tuli tälläiset sivut vastaan tuolla netin syövereissä. Onko noi uuden 9-5:n kuvat aitoja? Vai mistä ne facelift kuvat löytyisi??
Makuja on monia, sanoi Maija kun M*N*A nuoli,,,


http://home.swipnet.se/danny/
Ihan siistin näköinen. Makuasioista saa kiistellä :lol: Olen jäänyt siihen ymmärrykseen, että puskurien lisäksi tulisi uusittu koelauta, joka vastaa 9-3:sen koelautaa. Olis kyllä paikallaan, sillä auto jossa normi audiojärjestelmässä kasettisoitin on "hieman" vanhentunutta. Samoin vanhat SID ja AC näytöt voisi mennä jo vaihtoon...
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
9-3Tid
"Hirsch"
Viestit: 800
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 10:04
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja 9-3Tid »

Etevää haukkua koko auto paskaksi pelkän uuden ulkokuoren perusteella. :wink:
Uotellaanpa raato rauhassa Suomen maalle...tutkitaan ja ajetaan ja katsotaan onko se vielä se sama paska, mutta eri paketissa...epäilen?
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

Tää on parasta viihdettä aikoihin :) , isot ja vissiin vähemmänkin isot pojat kinaa...


Jengihän melkein lynkkaa täällä "vääräuskoiset" :)

Kai on kuitenkin ilmiselvää että melkein 10 vuotta vanha automalli EI voi olla enää samalla tasolla uudempiiin malleihin verrattuna monien ominaisuuksien suhteen olivatpa ne muotoilua, materialeja, äänettömyyttä, ajattevuutta, elektroniikkaa yms. Ja vanha malli-ikä ei kyllä Saabin tapauksessa pelasta takaisin kutsuilta tai pikkuvioilta. Kyllä niitä riittää myös 02-mallin 2.0T Vectorissa.

Ja en tiedä muista mutta ainakin itseäni alkaa tympiä tuo edelleen jatkuva "minor puskuri&valo facelift" ja toinen 9-5:ni jäänee viimeiseksi kun ensi syksyllä kolme vuotta tulee taas täyteen.

Onko kukaan nähnyt kuvia "uuden mallin" sisältä ? Odotan mielenkiinnolla kojelaudan faceliftiä.
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2708
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Eski kirjoitti: Minusta 9-5:n ensimmäinen versio on edelleen hienoin ja eniten Saabin näköinen :D
Eski
No Aero erikseen :wink: 9-5 Aero Phase1 on kyllä kieltämättä todella hieno :)
Mimmi kirjoitti:Minä. Minä ostan auton, joka miellyttää itseäni, enkä ottanut vastaan Volvoa, joka olisi tulut työsuhde-etuna.

Turbo Sensonic taisteli itselleen työsuhdeautoksi Saabin, joten meitä hulluja taitaa sittenkin olla mailmassa.
En meinannut ketään hulluksi haukkua, jos saabilla ajaa :oops: :)

Oma aikasempi kysymykseni oli sinäänsä tyhmästi esitetty, kun tarkoitin, että jos olis rahaa niin älyttömästi ettei tarvitsisi välittää, niin ainakin minulla olisi myös muita autoja kuin ruotsalaisia, ainakin tallissa :wink:
Tomppa & Saabit myyty :(
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6445
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

venudi kirjoitti: Onko kukaan nähnyt kuvia "uuden mallin" sisältä ? Odotan mielenkiinnolla kojelaudan faceliftiä.
Kojelauta-faceliftstä on keskusteltu jo tuolla Konseptit ja tulevat mallit -osiossa: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=120

Tässä kuva:

Kuva

Eski
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1349
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

hah... kyllä tosiaan pistetään semmosta tekstiä, että oksat pois...

sama 9-5 nenhan se on, ja taitaapa olla, että viimenen malliaan... nyyh, tuntuu GM:n ajattelutapa semmoselta, ettei saabilla ole toivottua tulevaisuutta... hieno pirteä turvallinen ja ylellinen perheauto se kuitenkin on...
ja mitä siihen tulee, että kyseessä on 10 vuotta vanha automalli, niin tonnarit on vielä vanhempia... ja hakkaa edelleen ajo-ominaisuuksissa ja mukavuudessa esim. uudet fopat mennentullen...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mimmi kirjoitti:
Rommitommi kirjoitti:Asiaa voinee lähestyä myös toiselta kantilta: kuinka moni rehellisesti voisi sanoa ajavansa Saabilla, jos rahasta ei tarvitsisi välittää :idea:
Minä. Minä ostan auton, joka miellyttää itseäni, enkä ottanut vastaan Volvoa, joka olisi tulut työsuhde-etuna.

Turbo Sensonic taisteli itselleen työsuhdeautoksi Saabin, joten meitä hulluja taitaa sittenkin olla mailmassa. :lol:
Minä myös. Jos mulla olisi hirveästi rahaa, niin autotallissa (sellainenkin pitäisi sitten hankkia) olisi Saab 9-5 Aero Wagon Hirsch (305 hv), Saab 9³ Sport Sedan Aero 2.8V6, Sport Combi Aero 2.8V6 ja Sport Cabriolet Aero 2.8V6. Lisäksi voisi hommata 9-7x:n, jos tekisi mieli kaupunkimaasturia. Ainoa auto, joka ei olisi Saab, olisi Porsche 911 Turbo (ja mielellään vielä Rufin läpikäymä) :wink:

Edit: ja jos olisin ostamassa autoa, ja jonkun muun merkkinen auto olisi halvempi kuin Saab, niin maksaisin mielelläni Saabista hieman enemmän kuin että ostaisin sen muun merkkisen auton ja ajelisin sillä "onnettomana", koska se ei ole Saab :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
tq
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Kesä 01, 2005 19:54

9-5 facelift

Viesti Kirjoittaja tq »

paha sanoa onko se "uusi" ruma vai kaunis?Ainakin lämppärin säätimiin on tullut tollaset tympeät VW napit jotka ovat todella epäselvät käyttää,mutta (uuden)ostajat vaativat aina jotain muutosta,että tuote käy kaupaksi(oli se sitten huonompi tai parempi kuin ennen).Olen ajanut lähes kaikkia merkkejä jotka olisivat varteenotettavia hankintoja itselleni ja aika moni merkki tuntuu paljon tuoremmalta.Silti ainakin käytettynä Saabi tarjoaa hyvän hinta-/laatusuhteen.Siinä on myös paljon hyviä(jollei erinomaisia) ominaisuuksia,joista uutta autoa ostava ei tiedä.Saabilla pitää ajaa vähintään kuukausi tai muutama tuhat kilometriä,ennen kuin tajuaa kokonaisuuden.Ymmärän hyvin uuden auton ostajaa joka ajaa autolla korkeintaan 150 km:ä ennen ostopäätöstä,että 9-5 haisee vähän vanhalle.Niin ja facelift on vain facelift...
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

"Niin ja facelift on vain facelift..."

Onneksi ensivuoden 9-5 ei ole pelkkä maskeeraus.
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Viesti Kirjoittaja venudi »

TuuSaR kirjoitti:"Niin ja facelift on vain facelift..."

Onneksi ensivuoden 9-5 ei ole pelkkä maskeeraus.
Ja tän aamun Hesari paukkaa totuuden: "Saab 9-5 sai uuden maskin" :lol:
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

venudi kirjoitti:Ja tän aamun Hesari paukkaa totuuden: "Saab 9-5 sai uuden maskin" :lol:
Samaa naureskelin itsekin. Oli totuus mikä tahansa, niin moisilla otsikoilla saadaan ainakin lukijoille luotua selkeä kuva päivityksen tasosta. :wink:
Georgios Nikolakaros
"Ruisku"
Viestit: 103
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 21:13

Viesti Kirjoittaja Georgios Nikolakaros »

No, eikö facelift tarkoittaa juuri tätä? kiristetään kasvojen iho niin että näyttää nuoremmalta.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Kauppias USA:sta

wider tires (235 45 17)

revised bushings foe inproved steering feel and feedback
revised spring rates for improved ride quality
revised anti-roll bars for reduced body roll

Ja luultavasti paljon muuta pikku nippeliä.

Facelift nimitys on tietysti ongelmallinen automaailmassa, Saab vahtoi fiksusti 900:n 9-3:ksi, niin kukaan ei voinut väittää sitä enää faceliftiksi.
Tässä tapauksessa nimeä ei voi vaihtaa mutta eipä se nyt niin haittaa, ne jotka on Saab tietoisia ostaa Saabeja ja toiset taas eivät.
Vastaa Viestiin