Merkkihuoltamoiden kustannusarviot

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Restive
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: La Loka 22, 2005 20:59
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Restive »

Mulla on tiistaina 110tkm huolto 9-5 Aeroon ja Delta-Autolla arvioksi huollolle annettiin 650€ - PCS:llä tais olla luokkaa 550€. Piti kuitenkin unohtaa PCS tämän huollon osalta, sillä mittarissa jo 115tkm ja huoltoajan olisi saanut vasta joulukuun alkuun.

Itse ajattelin viedä listan Delta-Autoon mitä tekevät ja itse teen loput. Onko kokemuksia antavatko leimat, jos kaikkia huollon kohtia ei ole merkkiliikkeessä tehty, esim. tulppien ja ilmanputsarin vaihto.

By the way, 110tkm huolto-ohjelmaan kuuluu jarrujen tarkastus ja takajarrusatuloiden (muistinkohan oikein?) rasvaus tai jotakin sinne päin. Onko tuo välttämätön suorittaa huoltoliikkeessä sillä olen käynyt jarrut läpi hiljattain ja ei kiinnosta kyllä pätkääkään huollattaa niitä uudestaan. Tarkoitan nimenomaan leiman saamisen kannalta!
9-5 Aero Wagon 2001
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

9-5T kirjoitti:Itse olen ainakin saanut leiman vaikka teen oman listan mitä tehdään ja mihin ei saa koskea.
Samoin, erittäin asiallisesti suhtautuivat toiveisiini täällä pohjanmaan huollossa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Soittelin iltapäivällä Olarin Länskäriin ja kysyin 9-5 bensapumpun hintaa vaihdettuna.


Vastaus saattaa täyttää ryöstön yrityksen tunnusmerkit: 1000 - 1200 euroa. Lisää aiheesta bensapumppu aiheessa.
96 M75 i12 5-speed ;)
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ansis kirjoitti:Soittelin iltapäivällä Olarin Länskäriin ja kysyin 9-5 bensapumpun hintaa vaihdettuna.


Vastaus saattaa täyttää ryöstön yrityksen tunnusmerkit: 1000 - 1200 euroa. Lisää aiheesta bensapumppu aiheessa.
no huh huh 8O


Itellä oli kustannukset 10%:a tosta kun itse tein :P
Saab 9-3 TTID Vector 2008
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Ansis kirjoitti:Soittelin iltapäivällä Olarin Länskäriin ja kysyin 9-5 bensapumpun hintaa vaihdettuna.


Vastaus saattaa täyttää ryöstön yrityksen tunnusmerkit: 1000 - 1200 euroa. Lisää aiheesta bensapumppu aiheessa.
No huh!!


Pitäisi maksaa abaut näin : pumppu 450-500 euroa + työ 100 euroa... :D
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

tuossa 450-500:n tulee pumppu ämpäreineen päivineen joten "ammattimiehelta" ei varttia kauempaa pitäisi pumpun vaihdossa mennä kunnon työkaluilla :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Pumpun hinnaksi L-A kertoi n. 800?.
96 M75 i12 5-speed ;)
ruttunen
"Hirsch"
Viestit: 749
Liittynyt: Pe Elo 19, 2005 08:38
Paikkakunta: ESPOO

Re: Merkkihuoltamoiden kustannusarviot

Viesti Kirjoittaja ruttunen »

Meninpä vaihdattaa pikahuoltoon öljyt ilmoitus oli 35 e mutta lasku mulle 55 e kun kysyin syytä hinta muutoksen niin sanoi että meni 5 l öljyä ja kierrätyskuluja loput mä en oo saannut menemään mun autoon kun 4,3 litraa .totesin että tulen varmaan seuraavankin kerran öljyjä vaihdattamaan :lol: oli muuten vielä laskutettu suodattimen irroituksesta lisälasku :mrgreen:
essal
"Aero"
Viestit: 312
Liittynyt: To Marras 13, 2008 15:55
Paikkakunta: Tampere

Re: Merkkihuoltamoiden kustannusarviot

Viesti Kirjoittaja essal »

Taitaa vaan olla niin, että jos itse tekee osan huollosta ja loput teetättää merkkiliikkeessä, jää leima saamatta?
"Hyvä on liian kallista ja halpa liian huonoa"
saabvector
"Viggen"
Viestit: 697
Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04

Re: Merkkihuoltamoiden kustannusarviot

Viesti Kirjoittaja saabvector »

essal kirjoitti:Taitaa vaan olla niin, että jos itse tekee osan huollosta ja loput teetättää merkkiliikkeessä, jää leima saamatta?
Ei jää.
Öljyt vaihdan itse kympin välein ja huollot tehty " toistaiseksi " Saabilla kahdenkympin välein, leima tulee normaalisti..joskus myös merkintä leiman viereen -- öljyjä ei vaihdettu.
SAAB
9-5, Aero Wagon, Sentronic, - 04
aero
-
Viestit: 8688
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re:

Viesti Kirjoittaja aero »

Frostgrey kirjoitti:tuossa 450-500:n tulee pumppu ämpäreineen päivineen joten "ammattimiehelta" ei varttia kauempaa pitäisi pumpun vaihdossa mennä kunnon työkaluilla :roll:
Joo, ei pitäisi olla merkkiin erikoistuneelle tyypille kovin paha rasti korjaamo-olosuhteissa, jos Mertmi purki setin irti tienvarressa...

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=102701
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Yxvaan
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: La Helmi 07, 2015 09:06

Re: Merkkihuoltamoiden kustannusarviot

Viesti Kirjoittaja Yxvaan »

95-03 kirjoitti:Tänään osui kohdalleni pahimman kerran puihin mennyt kustannusarvio. Vein 9-5:n 50 000km:n huoltoon. Kysyin autoa luovuttaessani kustannusarvion. Vastauksena oli 260 euroa. Muutaman tunnin päästä tekstiviestissä ilmoitettiin huolto tehdyksi ja hinta 425 euroa.

Asiaa selvitellessäni kävi ilmi, että Virityssarjalla varustetut vaativat huomattavasti kalliimmat tulpat (+80) euroa. Lisäksi moniurahihnan suoja vaihdettu. Pesunestesäiliö täytetty, prkle! ilmansuodatin vaihdettu, ym,ym.

Vähemmän miellyttävän puhelinkeskustelun tuloksena hinta putosi noin 360 euroon.

Ihmetyttää vain miksei kustannusarvioita tehdä realistisiksi. Arvioon kuulemma otetaan vain joku huoltopaketin hinta, vaikka aina tulee pientarvikelisä ja joku moottorin suodatin. Tuo pesuneste lisäys on sellainen juttu, että aina pitäisi muistaa kieltää! Broidi vei kerran autonsa huoltoon ja oli täyttänyt pesunestesäiliön aivan piripintaan. Kuitenkin huollon pojat olivat sinne saaneet pari litraa mahtumaan...aika fakiireja!
Eivät kuulemma tienneet kustannusarviota antaessa, että autossani on virityssarja, vaikka siinä monitorilla se varmasti luki, koska kyseisessä liikkeessä sarja asennettu.

Tänään oli tosi lähellä mennä katsomaan uutta Passat farkkua, vaikka samanlaista huoltohässäkää se on sielläkin.

Onko kukaan koskaan saanut kustannusarviota, joka ei ylittyisi?
Olin vuosia sitten kuluttaja-asiamieheen yhteydessä Mersun kanssa tapahtuneen hinta-arvio ylityksen takia.Piti olla takuuseen liittyvä eikä maksaa mitään mutta tulikin 1000 € lasku. Kuluttaja asiamies antoi vihkosen jossa ohjeet ja kertoivat vielä sanallisesti paljonko saa ylittää ilman että konsultoi asiakasta. Ilman yhteyden ottoa ei ole oikeutta moiseen ellei ole sovittu että maksoi mitä tahansa..
No minulle ei maksanutkaan sitten ylimääräistä.
Bapsu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Syys 11, 2016 00:00
Paikkakunta: Hämeenlinna & Tampere

Re: Merkkihuoltamoiden kustannusarviot

Viesti Kirjoittaja Bapsu »

Niin, tilaamatonta työtä ei tarvitse maksaa.
1999 OG 9-5 2.3t @ RE85

Ongelmia/osatarvetta? 0409302470
Vastaa Viestiin