Uutta 9-5:n tilalle ??

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
venudi
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Su Tammi 04, 2004 14:59

Uutta 9-5:n tilalle ??

Viesti Kirjoittaja venudi »

Auttakeepa nyt hyvät Saab-veljet :lol:

Kohta taas 3 vuotta täyttyy ja joku pirssi pitäisi tilata nykyisen 9-5 2.0T Vector Wagonin tilalle. Mitäs ehdotuksia ?

Tässä vaatimuslistaa:
- tilava farmari (2 lasta +koira?)
- automaatti
- tarpeeksi tehokas/vääntävä moottori
- hyvä ajatteva & turvallinen
- kunnon varusteet (ACC, cruise, ajotietsikka,nahat, hyvä audio yms.)
- 4-vedosta plussaa...? (kelkan/mönkkärin kiskontaa ja talvimökkeily)
- hintaluokka noin 45 k€

Nyt on tsekaattu (ei koeajettu vielä) seuraavat:
- 9-5 Wagon , ei enää kolmatta samanlaista (vanhan oloinen) , vaikka hyvä onkin
- 9-3 SC, ahdas ja pieni tavaratila
- Audi A4 1.8T/2.0T farkku, ahdas ja pieni tavaratila
- BMW 320 Touring, 50 k€ varusteilla
- Citroen C5 V6 , karmean näköinen
- Peugeot 407 SW 3.0 , pieni tavaratila
- Ford Mondeo V6 3.0, uusi tulossa 2007
- Ford Maverick V6 3.0 , pieni tavaratila
- Alfa 159 farkku, ei saa automaattia 2.4 JTD:hen , pieni tavaratila ?
- Opel Vectra 2.8 Turbo farkku, ei muuta vikaa kuin tylsän oloinen kokonaisuus
- Honda Accord Executive AX Tourer 2.4, ajettavuus ja moottorin luonne ?? Muuten OK
- Volvo V70 2.5T/AWD, > 50 k€ kun varusteet ottaa
- Passat variant 2.0 FSI , riittääkö puhti ?
- Passat variant 2.0 TDI DSG, liian kallis varusteltuna
- Passat 4 Motion (ei saa automaattia)
- SUV:t isolla koneella >50 k€ (RAV4, Sorento, SantaFe...)

Nyt tylsä Vectra 2.8T ja Honda Accourd Exec XA Tourer tuntuvat parhaiten
täyttävän vaateet, myös Alfa 159 2.2. JTS farkku voisi olla kiva. 3 vuotta sitten oli helpppo valinta mutta nyt ei vielä mitään ahaa-ilmiötä ole eteen tullut. Kuitenkin syksyllä paha leasing-yhtiön setä hakee nykyisen 9-5:n pois. :cry:

Vai pitääkö tsekata tila-autot (Touran/Voyager/Avensis) vai hankkia vaikka uusi Croma .....

Kaikki kommentit tervetulleita :lol:
KARELPA
"Aero"
Viestit: 326
Liittynyt: To Heinä 17, 2003 12:57
Paikkakunta: JKL MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KARELPA »

Veikkaisin, että ostat minkä muun tahansa kuin Saabin niin aika pian alkaa vanha suola janottamaan. Muijalle ostettiin kesällä Avensis ja ai kun nyt jo harmittaa.
Varmasti Ave on teknisesti kestävämpi kuin Saabi, mutta se jokin uupuu.
9-5 Aero
Opel Omega 2.2 DTH
Kawasaki ZZR 1100
Jyrki73
"Turbo"
Viestit: 233
Liittynyt: Ti Syys 16, 2003 09:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Uutta 9-5:n tilalle ??

Viesti Kirjoittaja Jyrki73 »

venudi kirjoitti: Vai pitääkö tsekata tila-autot (Touran/Voyager/Avensis) vai hankkia vaikka uusi Croma .....
Kaikki kommentit tervetulleita :lol:
Avensis Versoa ei enää myydä. RAV4 2,2 D-4D Luxury :?:
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moi

mielestäni tossa hintaluokassa et parempaa löydä kuin 9-5, olkoonkin sitten vanhanaikainen. Fakta kuitenkin että on turvallinen, yksilöllinen ja helvetin hyvä ajaa sekä suorituskykyinen.

9-5 Nordic
MB 220 cdi A vm 2013
joukolainen
"Viggen"
Viestit: 614
Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja joukolainen »

Uusi passatti on saanut paljon kehuja ajo-ominaisuuksista ja mukavuudesta mutta minkälaista suorituskykyä vaadit, ainakin turbossa riittää paukut, mutta maksaako liikaa. Audihan ainakin hävisi TM testissä volkarille ajo-ominaisuuksissa, audihan on jo "vanha" malli. Kannaatta käydä ajamassa. Honda varmasti huoleton peli, mutta kaikki hohdokkuus puuttuu, perus käyttöauto. Fordeihin ei kannata koskea, ainakin itsellä ei ole mairittelevia kokomuksia.Vectra on suurennettuna 93 ja kaikki innovatiivisyys puuttuu kuten sanoit tylsä, muuten varmaan hyvä peli, opeleitten laatu parantunut huikeasti, taisi olla viimeksi toiseksi paras eurooppalainen merkki saksan katsastusvikatilastossa. Volvohan on myös perusauto, ihan ok, vähän tylsä, mutta nelivetosena talvella hyvä varsinkin jos vetää kärryä. Volkkaria kannattais käydä kokeilemassa, voi jopa yllättää positiivisesti.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Olen jo jonkin aikaa harkinnut 9-5 Aeron vaihtoa Aero tonnariin. Muista autoista ei oikein saa kiksejä.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

JOS et jostain ihmeen syystä päädy Saabiin, niin kyllä noista vaihtoehdoista ottaisin...Opelin. Ihan puhtaasti tuon 2,8V6 turbon ja hinnan takia.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

Miten voi auttaa ostajaa joka:
- Ensin kertoo vaatimukset miksi on tähän asti päätynyt saabiin
- Toiseksi todistaa itsekin että muut vaihtoehdot eivät täytä vaatimuksia..
:) :)
Osta Skoda, koska skodalla menee hyvin :)

No eikun jos ajat paljon niin osta V70, siinä on eniten Saabin hyviä puolia. Ne 5 tonnin varusteet voi jättää ja saa silti hyvän auton.
Jos ajat vähän niin ihan fiilispohjalta mikä kottero vaan.
9000CS 2,3
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Viesti Kirjoittaja malait »

Tosta Opelista vois sanoa sen verran et "ympyrä ja nuoli ja siitä alkoi huoli"

nimim. onko onnellisia Opelin omistajia olemassa ?
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9387
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Saabin tilalle sopii erinomaisesti uusi Saabi :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9-5tW
"Turbo"
Viestit: 283
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 21:12
Paikkakunta: Timbuktu

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

Viimeksi kun autoa olin vaihtamassa kävin myös kokeilemassa tuon Honda Accordin kalleimman version. Silloin auton pudotti itseltäni auttamatta pois sen korkea melutaso. Auto on tavattoman äänekäs jopa kesäkiekoilla.
Sama vika muuten tuossa uudessa 407:ssa. Koittavat koeajoautoissa bluffata rengasvalinnoilla että edes joku ostaisi... :lol:
#1901 / 9-3 2.8TS v6 Aero
SportySedan
"Turbo"
Viestit: 214
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49

Viesti Kirjoittaja SportySedan »

Tuota vastaa aika lailla omaa tilannetta viime kesänä. Ajoin about nuo kaikki vaihtoehdot ja nyt alla 9-5 Vector 2.3t ja onhan se makea peli. Ei pätkääkään paina ikä tai hyvin vähän. Uskomatonta miten hyvin suunnitelu on alunperin tehty. Kojelauta on nyt toimivampi pyörösäätimillä ja sisustus on tosi maukas. En tajua maailman menoa, miksi prässätä uusia ulkomuotoja kiihtyvällä vauhdilla kun itse asiassa mikään ei muutu ??? Lisäksi 9-5:n turvallisuus hakkaa uudetkin kilpailijat, miksi ? Kuten sanoin, se on alunperin hyvin suunniteltu auto!
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Jep, omaa 9-5 -98 "vanhusta" on tullut vertailtua uudempiin ysikolmosiin, c mersuun, A6 audiin, Mondeoon aina kun on kytiiin tai kuskin pukille päässyt. Kyllä tulos on aina ollut se ettei auto vaihtamalla parane. Jokin ominaisuus pomppaa muisa merkeissä esiin, mutta auto on ainakin mulle kokonaisuus ulkonäöstä sisätilan hajuun asti....;) (Joo omassa on nahat ja nahkista... :D ) Joka kerta olo on kuin pikkupojalla, kun saa sovittaa avainta virtalukkoon autotallissa... :lol:

3-5v pitohaarukka oli mielessä autoa ostettaessa, mutta kyllä nyt näyttää, että menee paljon pidempään. Toki tuo uusi 9-5 kiinnostaa, mutta odotetaan nyt, että niitä tulee muutaman vuoden vanhana kakkosmarkkinoille....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
Saappi Kuski
"Hölösuu"
Viestit: 3011
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39

Viesti Kirjoittaja Saappi Kuski »

SportySedan kirjoitti:En tajua maailman menoa, miksi prässätä uusia ulkomuotoja kiihtyvällä vauhdilla kun itse asiassa mikään ei muutu ???
Tätä kun aletaan miettimään niin päästään autobisneksen loputtomiin syövereihin. Minulla on (teoreetikkona) :) sellainen teoria että bisneksessä ajattelutapa on muuttunut viime vuosikymmenellä ihan päälaelleen. Kun ennen myyntivalttina oli esim. kestävyys, niin sittemmin alettiin ajattelemaan että auton kiertoa pitää nopeuttaa -voiton maksimoimiseksi tietenkin-. Mitä useammin uusi auto saadaan ihmiselle myytyä, sitä isompi voitto. Tämä on johtanut tietenkin siihen että auton valmistajan täytyy pystyä markkinamiesten avulla luomaan ostajalle "tarve vaihtaa autoa mahd. usein". Ja koska autot eivät (minun mielestä) ole kehittyneet oikeasti ainakaan 10 vuoteen, niihin on pakko keksiä keinotekoisia houkuttimia, joiden puute sitten ajaa ihmisen autokauppaan parin vuoden välein. Niitä ovat sitten vaikkapa muotoilun muutokset ja kaikki sähkö/tietokone härvelit.
Jatkuva muutosten tekeminen ja suunnittelu maksaa tietysti rahaa. Se ajaa kilpailuttamaan osien alihankintatyötä, jonka laadun kustannuksella autot sitten rakennetaan. Toinen suuri rahastusmuoto tuleekin sitten vähän niinkuin siinä kylkiäisenä, eli ne osat jotka vanhemmissa autoissa kestivät 5-10 vuotta, hajoavat nyt 1-3 vuoden välein. Niiden osien ja tietysti myös korjaamon työveloitusten hintojen nostamisella pilviin saadaan sitten loput löysät rahat pois koukkuun saaduilta autoilijoilta.
9000CS 2,3
vppelt68
"Turbo"
Viestit: 215
Liittynyt: To Syys 23, 2004 12:11
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja vppelt68 »

malait kirjoitti:Tosta Opelista vois sanoa sen verran et "ympyrä ja nuoli ja siitä alkoi huoli"

nimim. onko onnellisia Opelin omistajia olemassa ?
ON! Olen nimittäin ENTINEN Opelin omistaja, ja onnellinen sellainen :D

V-P
#2160
toistaiseksi ei Saabia :-(
Vastaa Viestiin