uusi turbo

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

uusi turbo

Viesti Kirjoittaja masas »

nyt on sitten tilattu uusi turbo. vanha rupes pitää ääntä sillointällöin ja öljyä meni litra/1500km. Garret gt 17 tilalle samanlainen, en aatellu ruveta kikkaileen sen mitsun kanssa 8) .
Ei liene paha rasti vaihtaa itse?
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Hankit uuden pakosarjan ja turbon välisen tiivisteen ja vaikka muutaman kupariprikan (4) banjoja varten.
- Lasket öljyt ja nesteet pihamaahan.
- Vesi- ja öljyletkut ruuvaat irti sekä pari ohutta alipaineletkua, mitkä tulee magneettiventtiililtä.
- irrotat IC:n ja imuputken klemmarin. DP-irti turbosta.
- Avaat mutterit pakosarjan ja turbon välistä

Viet vanhan turbon naapurin biojäteastiaan.

- uusi turbo uuden tiivisteen kanssa hollille ja kiinnität mutterit pakosarjan ja turbon välistä
- DP-kiinni turboon.
- Vesi- ja öljyletkut ruuvaat kiinni sekä pari ohutta alipaineletkua, mitkä tulee magneettiventtiililtä. PAITSI ylempi öljyputki l. öljyn tuloputki.
- täytä turbo moottoriöljyllä (korkillinen) öljyn tuloputken reiästä. Kiinnitä myös tämä putki.
- IC:n ja imuputken klemmarit kiinni.
- Laita 4 litraa öljyä ja paljon jäähdytysnestettä.
- Laita öljy- ja vesiproput kiinni
- Laita 4 litraa öljyä ja paljon jäähdytysnestettä. :)
- Virisetin ostoon.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

maptunin steg 1 on jo, hetken aikaa kävi mielessä josko se olis rasittanu turboa, mutta olihan sillä jo ajettu 174 000 ja risat.

mitä hinta luokkkaa olette maksaneet tuosta garret gt 17.
sen mitä soittelin niin 650-700 oli hinnat.
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9404
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

masas kirjoitti:
mitä hinta luokkkaa olette maksaneet tuosta garret gt 17.
sen mitä soittelin niin 650-700 oli hinnat.
Garrettia ei ole tullut ostettua mutta uusi Mitsu maksoi 3000kr.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

peinu kirjoitti:Hankit uuden pakosarjan ja turbon välisen tiivisteen ja vaikka muutaman kupariprikan (4) banjoja varten.
- Lasket öljyt ja nesteet pihamaahan.
- Vesi- ja öljyletkut ruuvaat irti sekä pari ohutta alipaineletkua, mitkä tulee magneettiventtiililtä.
- irrotat IC:n ja imuputken klemmarin. DP-irti turbosta.
- Avaat mutterit pakosarjan ja turbon välistä
Lisätään vielä että irrota turbon ja lohkon välinen tukirauta. :wink:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

ja nyt turbon hakuun :D postista... 662,80 e
Huomenissa asennusta.
Olipahan huikeen kallista ostaa tiiviste ja 7 mutteria länsi-autosta :evil:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

väliajalla kahvia ja pullaa... ei vaan ruoka tauko :D 1h 15 min ja vanha pöydällä 8) Hiki :lol:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

savut otettu :D ... sen kuka seuraavaksi rupee hommaan, niin kannattaa hankkia ne pinnapultit 7 klp, niin ei tartte kauheesti tapella, banjo pultit 12 mm kannalla, on sitten KIINNI kun ekaa kertaa yrittää aukasta niin tuntuu että tila ja poveri on jossain muualla. pianonsoittajan/gynekolokin malliset sormet on sitten avuksi 8)

Olis tää ollu normi lauantaille aika jopi, mutta sattui oleen duuni vuoro ja onneksi ei puhelin soinu kertaakaan, joten tuntiliksa+ lauantai 20% niin asennus kulut vaan halpenee :D

ei sitten enää tullut öljyn katkua :wink:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
Vastaa Viestiin