Mun auton historiaa, Saab 9-5 Wagon 2.0t SE

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
probe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 14:49

Mun auton historiaa, Saab 9-5 Wagon 2.0t SE

Viesti Kirjoittaja probe »

Moi,
mulla on auton kaikki korjaushistoria yms. paperit/kuitit tallella. Niitä on "mukava" välillä selailla.

Itse ostin automaatti saapini Länsiautosta Espoosta keväällä 2004. Auto on vuosimallia -00. Kilometrejä oli silloin takana 167tkm. Kaupat teimme 23200€:lla. Olen auton toinen omistaja. Autolla on nyt ajettu 235tkm.

Laskin juuri että autoon on sen elinkänsä aikana huollettu/korjattu 12972€:lla. Josta minä olen maksanut 5034€.

Alla joitain korjaustoimenpiteitä jotka ovat tulleet "yllättäen":

230tkm, Öljyvuodon korjaus huollon yhteydessä
-huohotin modifiointi/öljypumpun tiivisteet vaihdettu.

222tkm, Taka-akselistojen tukivarsien helat väljät, revenneet
-takahelojen vaihto

Etu kallistyksenvakaajan molemmat nivelet väljät
-etunivelten vaihto ja niveltanko vakaajan

210tkm, huollon yhteydessä
-moniurahihnan kiristinlaakerin vaihto
-ajovalon pyyhin jumittaa Moottori kytkettiin pois käytöstä.

???tkm, ei käynnistynyt kunnolla
-vikaa ei paikallistettu

???tkm, uusien avaimien kasaus ja avaimien koodaukset

198tkm, ilmastointi ei tuo kylmää huolto (öljyt ja väriaineet)

170tkm, huollon yhteydessä
-kuljettajanpenkki ei lämpiä Tupakansytyttimen pohja poltti sulakkeen.

167tkm, OSTIN AUTON
-kuljettajan turvavyö vaihto

138tkm, turboahtimen vaihto (savuttaa, päästää öljyä läpi)


Olen ollut autoon todella tyytyväinen vaikkakin huollot ovatkin turhan kalliita. Auto on turvallisen tuntuinen ja vakaa ajettava. Autossa on loistavasti tilaa 4 henkisen perheen tarpeisiin.

Ajattelin ajella vielä kyseisellä yksilöllä monta vuotta (3-5).

- terveisin Probe

ps. Kakkosautona mulla on Nissan Sunny SLX 1.6 vm-91 automaatti sekin :) Kilometrejä takana kohta 340tkm.
probe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 14:49

Viesti Kirjoittaja probe »

247 tkm

Vuotaa nestettä moottorin alta -->Lämmityslaitteen venttiilin vaihto
Tuulilasinpyyhin mekanismi murtunut --> Vaihdettu

-probe
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

probe kirjoitti:247 tkm

Vuotaa nestettä moottorin alta -->Lämmityslaitteen venttiilin vaihto
Tuulilasinpyyhin mekanismi murtunut --> Vaihdettu

-probe
Mistä se mekanismi murtui?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
probe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 14:49

Viesti Kirjoittaja probe »

En kysynyt kohtaa mistä oli murtunut. Mutta juuresta päin kumminkin.
Pyyhin jätti sulat välillä keskelle tuulilasia eikä palautunut ollenkaan alas asti, potku puuttui täysin.
Tuulilasin pyyhin liikkui juuresta todella väljästi kun sitä liikutteli.
probe
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Joulu 01, 2006 14:49

Re: Mun auton historiaa, Saab 9-5 Wagon 2.0t SE

Viesti Kirjoittaja probe »

Viime viikolla ei lähtenyt käyntiin-->hinurilla korjaamolle. Bensapumppu kaput, 670e :cry: . Oli oikeillut jo jonkusen kerran mutta nyt ekan kerran saapi jätti kele pihaan...mutta meno jatkuu taasen. Mittarissa 260tkm.
Vastaa Viestiin