kehuja

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
partsi
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: Ke Maalis 07, 2007 18:06
Paikkakunta: espoo

kehuja

Viesti Kirjoittaja partsi »

Moro. Muutaman vuoden tätä foorumia seuranneena, ei voi kuin suuresti kehua kuinka asiantuntevaa ja kannustavaa neuvoa täältä löytää. 9-3 vapariini sain monia hyviä huolto ja korjaus ohjeita, joilla säästi selvää riihikuivaa :wink: .Tänään auto päivittyi uudempaan v.-02 9-5 2.3t wagon vectoriin, ja suupielet on korvissa :lol: , kun tällä ajaa. Huoltokirja kun on täydellinen, niin oli tosi hyvä vinkki käydä länsiautosta pyytämässä pelin huoltohistoria,siinä vasta onkin mielenkiintoista luettavaa.
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Sait varmaan halvalla lasipalatsista.
Ruotsista/ saksasta -50% olis ollu jos olis älynny.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

No onpas YKÄ nyt kannustava, taitaa vaan olla kade! 8)
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

YKÄ kirjoitti:Sait varmaan halvalla lasipalatsista.
Ruotsista/ saksasta -50% olis ollu jos olis älynny.

Tottahan turiset, siihen hakukulut+autovero+alv molemmista, niin -% olisi ollut jotain ihan muuta.
96 M75 i12 5-speed ;)
Julli
Matalapaineturbo
Viestit: 186
Liittynyt: Ma Heinä 11, 2005 10:59
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julli »

YKÄ kirjoitti:Sitten kun ens keväänä se autovero poistuu niin tulee mullekin ajankohtaiseksi kumpi ,ekat ysiviitoset vai tonnarit viimesiä vuosikertoja.

Palanee rahaa se n kolmetonnia molempiin vaihtoehtoihin.

Tonnarit tietty vahvempia,no 9-5 ehkä se viisaampi vaihtoeto.
Kertokaas tämmöselle vanhalle saabistille onko se 9-5 vielä saabin tuntunen kulkine.Mun mielipide on että se og satku on se viimenen saab.
Tonnarikin mettelee mutta??? 9-5 välttääkköhän se. "Maalima muuttuu eskoseni"!!.
Tuolla logiikalla ei se ole kallis ollut missään tapauksessa.
900i
riisi serkku suudelma aurinko
Saab-Poika
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Elo 01, 2005 23:13

Viesti Kirjoittaja Saab-Poika »

Mistäs Ykä tietää mistä auto on ostettu ja mitä on maksanut?
Tzeipii
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 23:26
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tzeipii »

Suomiauto on aina suomiauto, turha niitä on ulkomailta tänne tuoda, jos on varaa hankkia ysiviitonen on sitä myös varaa käyttää täällä suomessa.
Hyvät yksilöt maksaa, minun mielestä muutenkin on aika ihmeellistä, kun ihmiset roudaa niitä vanhoja "luksus" romuja tänne liikenteeseen.
Kyllä kaikilla täällä hyvinvointi valtiossa on varaa ostaa uusi/uudehko suomessa rekisteröity auto. Se on vaan itsestä kiinni minkälaisen elämän on rakentanut.
On niitä yrittäjiä jotka on ottanut menestykseen riskejä, toiset taas olleet sivusta seuraajia kuoppaan pudonneita.
Mutta, hyvät illan jatkot kaikille ja muistakaa turvavyö!
Teknistä etumatkaa odotellessa
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Aika sarkastista kommentointia. Tällä topikilla vissiin haetaan tätä paljon mainostettua klubin asiallista ja asiantuntevaa keskustelua...

Tzeippii Mikä on perustelusi Suomiauton erinomaisuudelle? Sekö että Suomessa on testatusti erittäin laadukaat huoltopalvelut, jotka takaavat automaattisesti sen että käytetty auto on loistokunnossa. :lol:

Itse en ole omistanut kuin Suomiautoja, mutta olen seurannut kavereiden toimia ulkomailta haettujen autojen kanssa. Jos rahaa ei ole riittävän uuteen/hyväkuntoiseen Suomiautoon, niin kyllä tuollainen 3-5v vanha tuontiauto, joka ei ole nähnyt Suomen ankaria oloja on ihan eri kunnossa mm. alustan osalta kuin normaali Suomiauto. Käytetty auto on aina "yksilö", johon minusta eniten se miten edellinen omistaja autoaan on pitänyt.

OT: Käyhän porukka esim. "ruotsin laivalla" säästämässä, kun Taxfreestä saa niin halpaa kaljaa, että kannattaa raahata sitä selkä vääränä kotiin, jotta voi maksimoida säästöt. :) En tiedä mihin koloon ko säästäjät ovat elämiensä osalta pudonneet..
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Moukarimies
Matalapaineturbo
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2005 22:53
Paikkakunta: Lapua/Vaasa, FI

Viesti Kirjoittaja Moukarimies »

Voisiko joku selittää minulle, miksi Suomeen uutena tuotu auto on parempi? Mitä raha-asihoihin tulee, minulla ei ainakaan koskaan ole ollut yhtään ylimääräistä rahaa, jolla haluaisin sponsoroida paikallisia lasipalatsikauppiaita. Nyt itselläni on menossa jo toinen Saksasta käytettynä hommattu auto, vastaavanlaisia ei edes saa Suomesta, koska suomalaiset kauppiaat tuntuvat keskittyvän yli 100tkm ajettuihin Saksasta tuodessa. Todennäköisesti en tule koskaan hankkimaan "suomiautoa".
Henkka #2283
"Hölösuu"
Viestit: 2865
Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Henkka #2283 »

Joo tosi "kuoppaan pudonneita":

"Jos verrataan käytettyjen tuontiautojen tuojia koko väestöön jakamalla heidät kymmeneen lukumäärältään yhtä suureen tulonsaajaryhmään, havaitaan tuojien keskittyvän voimakkaasti suurituloisimpiin ryhmiin"

"Koska tuonti tapahtuu ulkomailta ja asiaan liittyy huomattava määrä osaamista, tuojilla on keskimääräistä korkeampi koulutustaso."

http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=138696


Mitäköhän oikeasti tarkoittaa yleistyksenä riskejä menestyäkseen ottanut yrittäjä. Toki tietty riski yritystoiminnassa on olemassa (kuten myös palkkatyössä), mutta Suomessa on hyvät lähtökohdat yrittämiselle :D
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Tzeipii kirjoitti:Suomiauto on aina suomiauto, turha niitä on ulkomailta tänne tuoda, jos on varaa hankkia ysiviitonen on sitä myös varaa käyttää täällä suomessa.
Hyvät yksilöt maksaa, minun mielestä muutenkin on aika ihmeellistä, kun ihmiset roudaa niitä vanhoja "luksus" romuja tänne liikenteeseen.
Huvittaa koko helvetin "suomi"-auto termi. Mikä v*tun suomi-auto 9-5 on? Ei sitä minun tietääkseni ole Suomessa valmistettu? Sama tietysti koskee kaikkia automerkkejä/malleja joita ei ole suomessa valmistettu.

Ja juu...tämä meidänki "romu" on tuontiauto. Ja jos yhtä hyvä löytyy sitten kun tämä auto on aika vaihtaa pois niin ei tule mielenkään katsella "suomi"-autoja. Tämäkin tosi romu kun on ollut Luxembourgissa Goodyearin käytössä...

Vastaavasta "suomi"-autosta olisi saanut maksaa ~3000€ enemmän.
Tzeipii
"Kaasari"
Viestit: 25
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 23:26
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tzeipii »

Pahoittelen sana valintoja, :? ja olette oikeassa siinä, että kyllä se tuontikin kannattaa ei siinä mitään. Mitä tulee Saab 9-5:seen on tämä ns. moottoriongelma sekoittanut pikkuisen pakkaa. Tahtoo sanoa sitä, että jos haluaa pelata varman päälle niin hankkii ainakin sellaisen yksilön jossa on ehdottomasti aukoton huoltokirja.
Hyviä viikonloppuja vaan kaikille lukijoille :wink:
Teknistä etumatkaa odotellessa
Vastaa Viestiin