Ei siinä spoilerin kiinnityksessä mitään ruuveja tarvita. Minulla on autossa Hirsch-spoileri, jo toinen, koska ensimmäisen vei pesuri.
Pelkällä liimamassalla (tuli spoikan mukana) kiinni olleet spoilerin päät jäivät autoon. Spoileri siis katkesi kolmeen osaan.
Tietysti jos haluaa välillä irroitella spoikkaa, niin ruuvikiinnitys puoltaa paikkaansa. Tosin silloin kannattaa varmistaa ettei spoileri hankaa maalipintaa kiinnityskohdista.
Lisättäköön että kun liimamassalla kiinnittää, täytyy kiinnityskohdasta poistaa vaha kiinnittymisen varmistamiseksi. Itse en esimerkiksi edes hionut kiinnityskohtaa mataksi. Kuivumisajaksi pitää spoileri kiinnittää vaikkapa teippaamalla lujasti niin että se ei pääse liikahtamaan. Ajoon ei pääse ennen kuin massa on kuivunut.
Kattospoileri 9-5 Wagon
Re: Kattospoileri 9-5 Wagon
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 77
- Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
- Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma
Re: Kattospoileri 9-5 Wagon
Hmm... Pitää varmaan koittaa liimalla kun ei niitä ruuveja kerran ole. Onko tuo slamitin spoileri alkuperäinen hirssi? Tuo mikä mulla on on on on... Meinaan vain onko niiden kiinnitys tavoissa sitte eroa. No askarrellaan paskarrellaan.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kattospoileri 9-5 Wagon
Näitten vastausten perusteella Hirsch:in kiinnityksiä näyttäisi olevan, ruuvit tai liima. Tarkkuutta ja kekseliäisyyttä vaatii varmaan liimalla kiinnittäminen, melkein sanoisin, hanslankarille olisi käyttöä!nikopi kirjoitti:Hmm... Pitää varmaan koittaa liimalla kun ei niitä ruuveja kerran ole. Onko tuo slamitin spoileri alkuperäinen hirssi? Tuo mikä mulla on on on on... Meinaan vain onko niiden kiinnitys tavoissa sitte eroa. No askarrellaan paskarrellaan.
Ei se kyllä huitaisemisella mene ruuvikiinnityskään, takaluukkuun porattavaien reikien paikkojen mitoitus, vaikka onkin sapluunat, on hankalaa puuhaa, no tässäkin apumiehestä olisi hyötyä!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Kattospoileri 9-5 Wagon
Onko tuo spoilerin paloittelu harjapesureiden ominaisuus, vai oliko jotain yksilövikaa?anttipa kirjoitti:Minulla on autossa Hirsch-spoileri, jo toinen, koska ensimmäisen vei pesuri.
Itse ei ole tarvinnut vielä siiven kiinnityksen jälkeen pesulaan viedä, kun on voinut omalla pihalla pestä. Mutta jos tuo 'ilmastonmuutos' tuosta hellittää, voi tulla tilanne, jottei pesu ulkona onnistu!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Kattospoileri 9-5 Wagon
Olisi pitänyt kuulemma valita toinen pesuohjelma, joka huomioi spoilerit, eli sellainen joka ei pese perää kunnolla.9-5/2,3LPT kirjoitti:Onko tuo spoilerin paloittelu harjapesureiden ominaisuus, vai oliko jotain yksilövikaa?anttipa kirjoitti:Minulla on autossa Hirsch-spoileri, jo toinen, koska ensimmäisen vei pesuri.
Itse ei ole tarvinnut vielä siiven kiinnityksen jälkeen pesulaan viedä, kun on voinut omalla pihalla pestä. Mutta jos tuo 'ilmastonmuutos' tuosta hellittää, voi tulla tilanne, jottei pesu ulkona onnistu!
On se spoikka sen verran hyvin tarjolla että arvasin miten käy kun harja alkoi nousta takaikkunalla ylöspäin.
Tavallisesti pesen käsin, mutta silloin jostain syystä hairahduin.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900