Kattospoileri 9-5 Wagon

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: Kattospoileri 9-5 Wagon

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Ei siinä spoilerin kiinnityksessä mitään ruuveja tarvita. Minulla on autossa Hirsch-spoileri, jo toinen, koska ensimmäisen vei pesuri.
Pelkällä liimamassalla (tuli spoikan mukana) kiinni olleet spoilerin päät jäivät autoon. Spoileri siis katkesi kolmeen osaan.
Tietysti jos haluaa välillä irroitella spoikkaa, niin ruuvikiinnitys puoltaa paikkaansa. Tosin silloin kannattaa varmistaa ettei spoileri hankaa maalipintaa kiinnityskohdista.
Lisättäköön että kun liimamassalla kiinnittää, täytyy kiinnityskohdasta poistaa vaha kiinnittymisen varmistamiseksi. Itse en esimerkiksi edes hionut kiinnityskohtaa mataksi. Kuivumisajaksi pitää spoileri kiinnittää vaikkapa teippaamalla lujasti niin että se ei pääse liikahtamaan. Ajoon ei pääse ennen kuin massa on kuivunut.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
nikopi
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: To Marras 24, 2005 11:39
Paikkakunta: Happijoki/Kauhajoki/Muu maailma

Re: Kattospoileri 9-5 Wagon

Viesti Kirjoittaja nikopi »

Hmm... Pitää varmaan koittaa liimalla kun ei niitä ruuveja kerran ole. Onko tuo slamitin spoileri alkuperäinen hirssi? Tuo mikä mulla on on on on... Meinaan vain onko niiden kiinnitys tavoissa sitte eroa. No askarrellaan paskarrellaan.
BMW 530d touring M-sport e39, Honda XL 600V
VW Caravelle Syncro -89 'sturmwagen' AKA 'mörkö'
Every dog has his day.
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kattospoileri 9-5 Wagon

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

nikopi kirjoitti:Hmm... Pitää varmaan koittaa liimalla kun ei niitä ruuveja kerran ole. Onko tuo slamitin spoileri alkuperäinen hirssi? Tuo mikä mulla on on on on... Meinaan vain onko niiden kiinnitys tavoissa sitte eroa. No askarrellaan paskarrellaan.
Näitten vastausten perusteella Hirsch:in kiinnityksiä näyttäisi olevan, ruuvit tai liima. Tarkkuutta ja kekseliäisyyttä vaatii varmaan liimalla kiinnittäminen, melkein sanoisin, hanslankarille olisi käyttöä!
Ei se kyllä huitaisemisella mene ruuvikiinnityskään, takaluukkuun porattavaien reikien paikkojen mitoitus, vaikka onkin sapluunat, on hankalaa puuhaa, no tässäkin apumiehestä olisi hyötyä!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
9-5/2,3LPT
"Aero"
Viestit: 397
Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
Paikkakunta: Vaasa

Re: Kattospoileri 9-5 Wagon

Viesti Kirjoittaja 9-5/2,3LPT »

anttipa kirjoitti:Minulla on autossa Hirsch-spoileri, jo toinen, koska ensimmäisen vei pesuri.
Onko tuo spoilerin paloittelu harjapesureiden ominaisuus, vai oliko jotain yksilövikaa?
Itse ei ole tarvinnut vielä siiven kiinnityksen jälkeen pesulaan viedä, kun on voinut omalla pihalla pestä. Mutta jos tuo 'ilmastonmuutos' tuosta hellittää, voi tulla tilanne, jottei pesu ulkona onnistu!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Re: Kattospoileri 9-5 Wagon

Viesti Kirjoittaja anttipa »

9-5/2,3LPT kirjoitti:
anttipa kirjoitti:Minulla on autossa Hirsch-spoileri, jo toinen, koska ensimmäisen vei pesuri.
Onko tuo spoilerin paloittelu harjapesureiden ominaisuus, vai oliko jotain yksilövikaa?
Itse ei ole tarvinnut vielä siiven kiinnityksen jälkeen pesulaan viedä, kun on voinut omalla pihalla pestä. Mutta jos tuo 'ilmastonmuutos' tuosta hellittää, voi tulla tilanne, jottei pesu ulkona onnistu!
Olisi pitänyt kuulemma valita toinen pesuohjelma, joka huomioi spoilerit, eli sellainen joka ei pese perää kunnolla.
On se spoikka sen verran hyvin tarjolla että arvasin miten käy kun harja alkoi nousta takaikkunalla ylöspäin.
Tavallisesti pesen käsin, mutta silloin jostain syystä hairahduin.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Vastaa Viestiin