lämppäri?
lämppäri?
eilen rupes lämppäri pitää outoo surinaa,ajoin motaril reilua vauhtia ni sen jälkeen omituinen ääni rupes kuuluu??ja sammutin auton ni se loppu,mut taas alko,ihan ku ropelli ottas johki kiinni?onko vittumainen purkaa ja onko räjäytyskuvia??kyl taas vituttaa toi pirssi.auto on 9-5 aero vm.00.
Jos kyse on tuuletuspuhaltimesta, niin tuolta löytyy jotain:
http://ac.gentoo.fi/saab/tuuletuspuhallin/
Eski
http://ac.gentoo.fi/saab/tuuletuspuhallin/
Eski
Puhallin
Ei kannata heti purkaa. Minulla ainakin välillä kuuluu ääntä ja sitten taas se on hiljaa kuukauden. Siellä voi olla roskaa joka räpättää. Kannattaa vielä odotella jos se hiljenee itsestään.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Moottori alkaa kypsymään. Aikansa kuuluu "roskia välissä" ääntä ja sitten halvaantuu kokonaan. Hiilet ei ota kiinni kuluneeseen kollektoriin ja se on sitten siinä. Vaihtohomma ei ole paha; tuulilasin alareunan muovi ja pyyhkijän varret irti ja rupeaa pääsemään käsiksi. Meillä moottori kesti vajaan 250 tkm. Uusi moottori maksoi 195€.
cde
mul on ajettu vasta 148 000km,ja toi lämppärihän on aika yksilöllisiä kapistuksia...mut sanoit ettei ole paha purkaa ni vois kattoo onko siel jotain roskaa??en meinaa kovin pitkää kuunnella tota pärinää!!!!
Hiilet löysin Jämsästä eräältä (en muista nyt nimeä) pieneltä huoltsikalta. Alkuperäiset hiilet oli muistaakseni kokoa 9x9 mm, mutta sellaisia ei löytynyt mistään, joten tein lähemmäksi löytämistäni 8x10 mm:sistä viilaamalla 8x9. Pitää muistaa, että hiilet on tarkoitettu juuri puhaltimen moottorille. Työtä pari tuntia kaikkineen ja hienosti toimii.
Re: Puhallin
YSI-VIIS kirjoitti:Ei kannata heti purkaa. Minulla ainakin välillä kuuluu ääntä ja sitten taas se on hiljaa kuukauden. Siellä voi olla roskaa joka räpättää. Kannattaa vielä odotella jos se hiljenee itsestään.
No nyt mulla hiljeni kokonaan eikä pyörikään.. Aika hyvä ajoitus kun tossa muutama päivä sitten kehuin että hyvin toimii. Täytyy yrittää hiilien vaihtoa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Re: Puhallin
YSI-VIIS kirjoitti:YSI-VIIS kirjoitti:Ei kannata heti purkaa. Minulla ainakin välillä kuuluu ääntä ja sitten taas se on hiljaa kuukauden. Siellä voi olla roskaa joka räpättää. Kannattaa vielä odotella jos se hiljenee itsestään.
No nyt mulla hiljeni kokonaan eikä pyörikään.. Aika hyvä ajoitus kun tossa muutama päivä sitten kehuin että hyvin toimii. Täytyy yrittää hiilien vaihtoa.
Taas toimii puhallin. Moottorin irroitukseen ja kiinnitykseen noin tunti ( kiitos hyvien kuvallisten ohjeiden) ja hiilien vaihtoon noin tunti kun jouduin viilaamaan sopivan kokoiset hiilet ja muutenkin vähän säätämään.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Puhallin
Kuvat on samasta ketjusta ylempää Eskiltä. En mä ole varma että toi pärinä mikään vika ole sillä tuulettimen vierusta oli täynnä lehtiä. Ei ole ihme että ne menee puhaltimeen pörisemään. Ehkä kannattaa vaan odottaa että koko puhallin pimenee ja voihan aina käydä tyhjentämässä sen edusta lehdistä. Siihen kyllä tarvitsee ulosvetäjää ettää saa pyyhkimet irti. Mä en ole mikään autoasentaja vaan hienosähkömies mutta ei toi moottorin korjaus mikää iso rasti ollut. Ei kannata maksaa 350-400e tosta huollosta kun sen voi tehdä itse.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Tottakai
Ainahan moottorin uusinta on helpompi mutta kun vaihtaa hiilet niin siinä säästää. Kuinka moni valtuutettu huolto alkaa vaihtamaan hiiliä kun moottori ei toimi? Siitä ei ole tietoa. Toi hiili vika on kuulemma vaan ollut tyyppivika. Minun mielestä on mielekkäämpää korjat vika kuin vaihtaa koko moduuli/moottori. Olen itsekin maahantuojan huollossa töissä ( kylläkin eri alalla) ja itsellä ei ole periaatteena asiakkaiden ryöstäminen.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Haloo 9-5T
Sulla taitaa melkein aina olla joku poikkipuoleinen juttu vaikka kirjoittaisi mitä tahansa. Sä saat mun puolesta vaihtaa siihen omaan autoosi vaikka koko moottorin mutta mun ja varmasti monen muunkin mielipide on se että on turha vaihtaa koko moottoria jos vain hiilet on rikki. Onko sulla asenne vamma vai mikä sinua riivaa? Vaihdatko sä laturinkin aina kun hiilet on rikki. Taidat olla rahamiehiä. Me muut ei ehkä olla.
Viimeksi muokannut YSI-VIIS, Ke Touko 16, 2007 21:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.
Elinaikaa
En mä väitäkään että tämä korjattu on uuden veroinen mutta kyllä sillä voi hyvinkin olla elinaikaa vielä pitkään. Ei siinä paljoa haviä.Ansis kirjoitti:Mietin 1,2 sekuntia moottorin korjaamista, mutta kollektorin nähtyäni repäisin muovit muovinkeräykseen ja loput metalliin.
Oli SAAB 9-5 2.3t ja nyt on Toyota Avensis 1.8 vvti 2001 wagon.