"Laittoman" viriboxi katsastus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Villi arvaus on, että katsastusviranomaisella ei ole OBD-arvojen perusteella mitään mahkua sanoa, että mikä softa on kyseessä. Eiköhän niitä kiinnosta tuossa OBD-mittauksessa lähinnä päästöarvot ja mahdolliset vikakoodit.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Tomi Liljemark
"Turbo"
Viestit: 203
Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tomi Liljemark »

vesil kirjoitti:Totta. Erottaakohan noita softia mitenkään OBDn kautta?? Esim. Maptunia ja Saab originaalia.
Periaatteessa softat voi erottaa, mikäli viripulju on mennyt laittamaan omia tekstejään moottoriohjausyksikön 'System name or engine type' tai 'Repair shop code or tester serial number' kenttiin. Se, että hakeeko katsastusaseman lukija nuo tiedot, saatikka ymmärtääkö katsastusmies niiden päälle on aivan toinen asia.
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2497
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

TD04 kirjoitti:
patse kirjoitti:
LR kirjoitti:Joo, helposti ilman magneettiventtiilin johtoa... :wink: :wink:
Eli vikavalo mittaristossa palaen, T7 nimittäin :wink:
Ei ainakaan omassa syttyny vikavalo vaikka piuha irti. :wink:
Käynnistitkö useamman kerran piuha irtaallaan?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Termos kirjoitti:
TD04 kirjoitti:
patse kirjoitti:Eli vikavalo mittaristossa palaen, T7 nimittäin :wink:
Ei ainakaan omassa syttyny vikavalo vaikka piuha irti. :wink:
Käynnistitkö useamman kerran piuha irtaallaan?
Hukkaporttia säätelin..ja ihan vaan kerran käynnistin.
siinä yhteydessä eikä ajon aikanakaan mitään herjannu..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

Täältä saa Saappien katsastusohjeitakin nykyään.... :roll: :wink:
masas
"Hölösuu"
Viestit: 1188
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masas »

eilen steg 1 satsilla katsastettu, ei ollut mitään ongelmia, ja en irroitellut mitään 8)

Siis miksi näitä asioita pitää vatvoa :roll:

Ps. muuttakaa auto vakioksi, jos on koko ajan pelko pe...ssä :twisted:
saabit: 900-86 (1990-1998) 900i-92 (1998-2004 )
9-5 wagon -02 (2004-2013 ) 9-3 SC -09 (2013-----)

Jäsen no: 1839
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

masas kirjoitti:
Ps. muuttakaa auto vakioksi, jos on koko ajan pelko pe...ssä :twisted:
Näin on ja enemmän noita leimalla on kiinnostanu toi cooleri tuolla keulalla kun joku lastu..vaikka siitäkin kyselleet..
Mutta tää onki vakio..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin