9-5 griffin jätti tielle

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

9-5 griffin jätti tielle

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Joo.o tuli vaihettua tuskollinen tonttu vähän nuorempaan sabaan.Ehtisin ajella/ihastella griffinin kyytiä 2 viikkoa kun se p..kle sippasi tien varteen :cry: Ensin pari pientä tuskin havaittavaa nykäsyä jonka jälk.syttyi moottorin viasta kertova lamppu ja sidiin ei ilmaantunut tuon taivaallista,auto sammui eikä lähtenyt enää käyntiin.Konepelti ylös ja kädet taivasta kohti urpona kun en osannut mitään muuta tehdä :? Ainut minkä havaitsin oli lievä palaneen käry konehuoneessa.Auto hinaukseen,ukko kotio ja muutama ööli vitu...kseen.Onko kellään griffineistä vastaavia kokemuksia/tietoa.saaba on -01 vuodelta ajettu 170tkm.Jään mielenkiinnolla odottelemaan vastauksia.Edelleen vannoutunut saabisti :) :)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

olikos tämä se vaalea 9-5 eilen leveäkaistalla?
palaneen käry viittaa että sytkäkasetti kärähti.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Muistaakseni tuo voisi kuulua takuun piiriin kasetin puolesta...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Jep,leveäkaistalla oltiin.Muutama saabi meni ohi mutta,eipä pysähdelty :evil: Onneksi olin töistä tulossa ja sattui olemaan termarissa kahvetta :) Haun ja muun tiedonsaannin myötä tuli sytkäkasetti mullakin mieleen.Katellaan...huomenna soitto laakkoseen ja sitä rataa.Kellään kokemuksia Lahden laakkosen töistä/huolloista??
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Ei sais pelotella, mut kerrotaan nyt kuitenkin. Eli omasta Griffinistä löytyy työtilaus Veljekset Laakkosilta, jossa lukee: Moottori sammunut ajosta / moottorivaurio? Ajokilometrit: 239 880.

Osalistassa yksi aika olenainen osa kiinnittää heti huomion:

- Tiiviste 2
- Aut trans fluid 2
- ohjaustehostinöljy 2
- ENGINE 1
- Jäähdytysneste 4
- Tiiviste 2
- Screw 6
- Pientarvikkeet

Onneksi on ollut aiempien omistajien murhe, huh! Koputtaa puuta...

Toissapäivänä kyllä pelotteli oikein urakalla, kun pysähdyin kotipihaan, ni kauhea palaneen muovinkäry ja pieni savukin oli ilmassa. Paniikissa konepelti ylös, mut ei mitään hälyttävää näkynyt ja aloin paikallistamaan käryn lähdettä. Kurkkaus auton alle helpotti kummasti, kun näin jonkun muovipussin roippeen palaneen pakoputkeen kiinni. En kyllä muista ajaneeni minkään pussin yli, mut semmonen siellä kuitenkin onneksi vain kärysi.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

jap1 kirjoitti:Jep,leveäkaistalla oltiin.Muutama saabi meni ohi mutta,eipä pysähdelty :evil: Onneksi olin töistä tulossa ja sattui olemaan termarissa kahvetta :) Haun ja muun tiedonsaannin myötä tuli sytkäkasetti mullakin mieleen.Katellaan...huomenna soitto laakkoseen ja sitä rataa.Kellään kokemuksia Lahden laakkosen töistä/huolloista??
Huomasin että siellä sitä oli joku 9-5:nen. Jos olisi ollut varakasetti, tai edes työkaluja mukana olisin kyllä pysähtynyt. Mutta ei ollut mitään edellytyksiä auttaa :cry:
Pitää alkaa pitää vara kasettia auton kontissa.Eikä kotona hyllyllä.
Tuli jotenkin ensimmäisenä mieleen että saabista kasetti posahtanut.
En osaa huollosta vielä sanoa, porukoitten 9-5 menee torstaina sinne putken vaihtoon, kun oli putki vähä heikossa kunnossa.

Vilahin siinä mustalla matalalla ng satkulla.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
AC
"Saabisti"
Viestit: 2117
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 14:47
Paikkakunta: Kpää

Viesti Kirjoittaja AC »

Jamppa kirjoitti:
jap1 kirjoitti:Jep,leveäkaistalla oltiin.Muutama saabi meni ohi mutta,eipä pysähdelty :evil: Onneksi olin töistä tulossa ja sattui olemaan termarissa kahvetta :) Haun ja muun tiedonsaannin myötä tuli sytkäkasetti mullakin mieleen.Katellaan...huomenna soitto laakkoseen ja sitä rataa.Kellään kokemuksia Lahden laakkosen töistä/huolloista??
Huomasin että siellä sitä oli joku 9-5:nen. Jos olisi ollut varakasetti, tai edes työkaluja mukana olisin kyllä pysähtynyt.
Eipä olisi neloskoneisen kasetti auttanut tässä tilanteessa.
BMW 320dA Coupe LCI
Timppa Ylikiimingistä
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:16

Viesti Kirjoittaja Timppa Ylikiimingistä »

Omassa Griffinissä samat oireet ennen hyytymistä. Ensin pientä nykimistä, sitten kokonaan seis. Vika löytyi kampiakselin asentoanturista. Eiköstä Griffinillä pääse "nilkuttamalla" eteenpäin, jos vain toinen sytkäkasetti on pois pelistä? Tosin savun haju viittaa sytkäkasettiin. :roll:
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja TD04 »

jap1 kirjoitti:Kellään kokemuksia Lahden laakkosen töistä/huolloista??
Ihan ok..mutta turvavyön pimputusta eivät osannu ottaa pois. :evil:
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Eipä nilkuteltu eteen eikä taakse kun ei edes luvannut enää käyntiin.Tänään soittelin laakkoselle.Kiirettä riittää,1-2 vk. ennen kuin ruvetaan tekemään yht.mtn. Soitto auto liikkeeseen...jätkä kertoo puhelimessa että tällästä se on käytettyjen kanssa.No se on kyllä tiedossa mutta, jos bilika maksaa reilut 16000 eskoa ni en ihan heti sulata sellasta paskaa että millään tavalla ei tulla vastaan :evil: Lupasi kuitenkin neuvotella asiasta jahka kuullaan diaknoosi ja saadaan juhlava lasku kouraan.Sytkäkasettia moni tarjonnut viaksi...missähän hinnoissa liikutaan?Eikä kammpparin asentoanturikaan kuulosta hullulta :wink: Palaan asiaan jahka saan laakkoselta infoa :roll:
Saabisti-76
"Hirsch"
Viestit: 774
Liittynyt: La Huhti 03, 2004 19:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Saabisti-76 »

Eiks joku lähipaikkakuntalainen vois tulla testaamaan toimivalla kasetilla, et onko vika siinä? Sillai mäkin sain entisen tontun kanssa apua kerran, eikä tarttenu lähtee mihinkään liikkeeseen viemään sitä. Kävi vaan ostamassa uuden kasetin Metro-Autosta ja avot taas toimi kuin unelma.
Keveästi lentävät viikot, mitä on tapahtunut? En käsitä. (Saab 900i 2.1)
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Hyvä ideea mutta,auto ehdittiin jo roudaamaan korjaamolle.
griffani
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Ti Touko 29, 2007 19:36
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja griffani »

viime talvena kävi samoin .kovalla pakkasella griffin hyytyi keskelle kaupunkia.ensin nyki vähän ja siit hävis tehot.pysähtymisen jälkeen sammui kokonaan..eikä käynnistynyt.hinuri paikalle ja sitä ootellessa kurkin konepellin alle.. en muuta huomannu ku että "ratio" haisi jonkun verran .
Aineelle soitin seuraavana päivänä ja toinen kasetti oli kärähtänyt pahasti ja epäilivät että toinenkin saattaa olla menossa..Uudet tilaukseen ja tulivat muutaman päivän kuluttua ja uudet tulpat samalla...hintaa tuli n.640 euroa merkki liikkeessä DI kasetti 238 E/ kappale
vanha jos ehjä peräkonttiin varalle.
Griffin#01
"Tuplakaasari"
Viestit: 77
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2003 21:33
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Griffin#01 »

jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Taas toimii :D :D Auto eilen laakkoselta,sytkäkasetti posahtanut niinkuin sitä jo uumoilitte.Hinta 0 eskoa,takkuuseen meni.Kiitän ja kumarran kaikista oivallisista neuvoista/kannanotoista. :wink:
Vastaa Viestiin