Turbo vaihtoon - 2.3t:n muutos Aeroksi?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Turbo vaihtoon - 2.3t:n muutos Aeroksi?

Viesti Kirjoittaja HMK »

9-5:n turbo ulisee siihen malliin, että kohta on vaihto edessä. Suosittelivat Mitsun (Aeron) ahdinta. Nyt heräsi kysymys kun auto on 185hv 2.3t automaatti, että mitenköhän helposti tuosta saisi Aerota vastaavan? Mitä muuta kuin turbo tarvitaan Aeron tehoihin?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Tuo on vissiin matalapaineturbo nykyisellään? Jos näin, niin turbon ja Aeron Trionic-boksin lisäksi tarttee magneettiventtilin letkuineen. Jos hifistelemään ruvetaan, niin sitten tarttee myös mittaristo vaihtaa (turbo mittarin saamiseksi) sekä pistää sisusta, alusta ja helmat uusiksi :)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9-5T kirjoitti:Höpö höpö
Tottakai garretin ahtimella oleva 2,3t on matalapaine ja olihan tuo 185hv mainittu. Kaikissa 4-syl bensa 9-5 on magneettiventtiili(useampikin)
ok
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

V.J.S kirjoitti:Tuo on vissiin matalapaineturbo nykyisellään? Jos näin, niin turbon ja Aeron Trionic-boksin lisäksi tarttee magneettiventtilin letkuineen. Jos hifistelemään ruvetaan, niin sitten tarttee myös mittaristo vaihtaa (turbo mittarin saamiseksi) sekä pistää sisusta, alusta ja helmat uusiksi :)

Joo kyllä turbomittari löytyy ja aeron helmat ja puskurit on jo maalattavana ja H&R&Bilstein alustakin laitettiin eilen. Tarkoitus ei ollut alunperin ronkkia moottoria, mutta kun kuulin tuosta turbon kuolinkamppailusta tuli vain mieleen, että voisi viedä homman vähän pidemmälle. Mitään 1:1 Aerotahan autosta ei kyllä ole tarkoitus tehdä eikä voikaan.

Mitä tuollainen boksi maksaa ja mistä niitä saa?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »


9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

Automaattihan tuo.
Meneekö tuollainen "Styrenhet Insprut" eli ilmeisesti tämä trionic 7-box sellaisenaan autooni vai onko se naimisissa määrätyn auton kanssa?

04 ja 05-boksit ovat ilmeisesti erilaisia, mutta sopivat myös?
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Techin kautta käy. Eli auto koodataan boksiin sopivaksi.

04-05 tietää joku muu. Onko jotain hardismuutokissa imupuolella tms?

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
HMK
"Hölösuu"
Viestit: 1239
Liittynyt: Su Syys 07, 2003 14:01
Paikkakunta: Espoo/Huittinen

Viesti Kirjoittaja HMK »

peinu kirjoitti:Techin kautta käy. Eli auto koodataan boksiin sopivaksi.

04-05 tietää joku muu. Onko jotain hardismuutokissa imupuolella tms?
Ei muuta kuin cat-back. Tuo Ruotsin hinta boksille ei ole paha. Voisi mennä samalla kun se turbokin vaihtuu...
Audi A6 Abt AS6R -623Nm
Golf Gti 320 -14
Vastaa Viestiin