170 000

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

170 000

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

Otsikon mukainen huolto edessä. Mitenkä on kannattaako/pitääkö tuo viedä merkkikorjaamolle?
Moottoritakuu ym. ei enää voimassa, koska vm.99.
Kannattaako itse ostaa tiettyjä osia valmiiksi (tulpat ym.)?

Ja olisko kellään linkkiä sivulle, joka näyttäisi kaikki huoltotoimenpiteet kyseiseen huoltoon? Onko kokemuksia eri merkkihuoltamoiden hintatasosta, liikkuuko samoissa vai? Auto olisi Lappeenrannassa, joten auto EeKoo täällä se "merkkihuoltamo".

Tattis
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1486
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja JKen »

Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Oma auto kävi juuri kyseisellä lukemalla huollossa. Korjattavaahan sieltä löytyi vaikka luulin olevan kunnossa. Kaikki korjaukset liittyvät alustaan eli puslia sun muuta sellaista. Hintaa tulee yli 300e pelkälle huollolle (jarrunesteet vaihdettiin myös). Alustan korjausta tehdään sitten joskus ensi kuussa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Timppa Ylikiimingistä
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:16

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Timppa Ylikiimingistä »

Oulussa Auto-Åströmillä jakopään remppa 540€, sis. hihna,rullat, kiristin+työ.
Mielestäni ihan kohtuu hinta. Työlle ohjeaika 2.5h. :P
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Timppa Ylikiimingistä kirjoitti:Oulussa Auto-Åströmillä jakopään remppa 540€, sis. hihna,rullat, kiristin+työ.
Mielestäni ihan kohtuu hinta. Työlle ohjeaika 2.5h. :P
Mikähän hihna tuohon jakopään remppaan sisältyy kun kaikki 9-5 SAAB:in koneet (lukuunottamatta 1.9tid) ovat ketjulla.
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
Timppa Ylikiimingistä
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:16

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Timppa Ylikiimingistä »

9-5 Griffin 3.0 , polttaa bensaa
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6483
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Eski »

Lienee käyttöremmin vaihdosta kyse, josta tuo hinta on järkyttävän kova. On oikeasti ihan mahdoton homma tehdä B2x5-koneeseen jakopääremppa 2,5 tuntiin, vaikkei konetta nostaisikaan pois...

Eli olikin kyse kuminauhajakopäästä...

Eski
Viimeksi muokannut Eski, Su Joulu 23, 2007 18:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pugman
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 12:02
Paikkakunta: Savonlinna

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Pugman »

Mimmi kirjoitti:Unohdit dieselit ja V6:n.
2.2Tid:ssä on myös ketju mut tosiaan nuo 3 litraset pääs unohtumaan :oops:
9-3 SC Vector XWD -09
#3086
malait
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Maalis 30, 2005 16:15
Paikkakunta: keski- suomi

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja malait »

Timppa Ylikiimingistä kirjoitti:Oulussa Auto-Åströmillä jakopään remppa 540€, sis. hihna,rullat, kiristin+työ.
Mielestäni ihan kohtuu hinta. Työlle ohjeaika 2.5h. :P
Kyse on ollut ilmeisesti käyttöhihnan vaihdosta, mulla vastaava remontti maksoi hmm... osat muistaakseni n. 120 e ja tunti töitä päälle korjaamolla a 40 e, eli maks 160 e koko homma, eli sun muroihis on kyllä niinsanotusti kustu !
Saab 9-5 2.3 t se wagon -99 (R.I.P)
Saab 9-5 Wagon 2,3T Turbo Pilot A5 2007 Biopower
Saab 9-3 ss 1.8t 2004
Saab 9-5 2.3 T Aero Wagon 2006
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja LR »

malait kirjoitti:
Timppa Ylikiimingistä kirjoitti:Oulussa Auto-Åströmillä jakopään remppa 540€, sis. hihna,rullat, kiristin+työ.
Mielestäni ihan kohtuu hinta. Työlle ohjeaika 2.5h. :P
Kyse on ollut ilmeisesti käyttöhihnan vaihdosta, mulla vastaava remontti maksoi hmm... osat muistaakseni n. 120 e ja tunti töitä päälle korjaamolla a 40 e, eli maks 160 e koko homma, eli sun muroihis on kyllä niinsanotusti kustu !
Osat maksaa Saabilla noin 160e ja töitä abaut tunti. Nykyään korjaamolla tunti maksaa paikasta riippuen 50-70e...
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Timppa Ylikiimingistä
"Kaasari"
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:16

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja Timppa Ylikiimingistä »

Puhutaankohan tässä kokoajan kahdesta eri asiasta? Käyttö- vai jakohihnan vaihdosta? Kaivoin huoltokuitin esille ja siinä työ lukee; jakohihnan vaihtotyö 2.5h a 72€= 180€, osat hammashihna Saab 9-5 V6 bensa 4773545 100.50€ , konsoli 4774048 150€, guideroller 90543739 109.50€. Kysyin tarjouksen myös Pro-Car serviceltä Jykylästä ja siellä sama hintaluokka. En vain viitsinyt Oulusta asti lähteä siellä vaihdattamaan. Tai sittenkin, saattaahan olla , että muroihin on kustu...
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Re: 170 000

Viesti Kirjoittaja LR »

Timppa Ylikiimingistä kirjoitti:Puhutaankohan tässä kokoajan kahdesta eri asiasta? Käyttö- vai jakohihnan vaihdosta? Kaivoin huoltokuitin esille ja siinä työ lukee; jakohihnan vaihtotyö 2.5h a 72€= 180€, osat hammashihna Saab 9-5 V6 bensa 4773545 100.50€ , konsoli 4774048 150€, guideroller 90543739 109.50€. Kysyin tarjouksen myös Pro-Car serviceltä Jykylästä ja siellä sama hintaluokka. En vain viitsinyt Oulusta asti lähteä siellä vaihdattamaan. Tai sittenkin, saattaahan olla , että muroihin on kustu...

Ei oo muroihin kustu. Oikein asiallinen hinta jakohihnan vaihdosta. Käytännössä tässä topicissa on käsitelty vain käyttöhihnan vaihtoa.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Vastaa Viestiin