9-5 hakusessa!
Re: 9-5 hakusessa!
Jep, aluksi karvalakkimallissa ei ollut ilmastointia ja lisähintaan sai manuaalisen AC:n ja automaattisen ACC:n. Myöhemmin tuli AC vakioksi ja ACC lisähintaan ja lopulta ACC vakioksi. Joku varmaan muistaa vuosimallitkin miten tuo varustelu vaihtui...
Eski
Eski
Re: 9-5 hakusessa!
Taisi olla ACC lisävaruste 1997. Aluksi kai varustelut oli pelkkää SE:tä ja karvalakkia sai vasta myöhemmin..? Saattaisin löytää kyllä papereista vielä tilauksenkin, omamme oli kai ensimmäinen Starckjohanilta Pirkanmaalla tilattu ja luovutettu yksilö ja ACC joka tapauksessa siihen oli pultattu. Tänä päivänä mittarissa on vasta n. 150.000km, joten auto pysyy talossa vielä pitkään.Eski kirjoitti:Jep, aluksi karvalakkimallissa ei ollut ilmastointia ja lisähintaan sai manuaalisen AC:n ja automaattisen ACC:n. Myöhemmin tuli AC vakioksi ja ACC lisähintaan ja lopulta ACC vakioksi. Joku varmaan muistaa vuosimallitkin miten tuo varustelu vaihtui...
Eski
Re: 9-5 hakusessa!
Juuri näin. Sitä vaan voi olla vaikeaa ymmärtää jos ei tiedä paremmasta.9-5T kirjoitti: Olen käsittänyt Ristom ongelmana olevan sama kuin itselläni eli Hirsch virityksellä automaatti ei hyödynnä voimaa maltillisessa kiihdytyksessä vaan vaihtaa pykälän pari pienemmälle jota kaikki kuskit ei halua.
Automaatti on pätevä mutta tämä kauneus virhe harmittaa varsinkin meitä joilla oli ennen Hirsch+manuaali joissa ei tarvinnut vinkuttaa konetta punasen rajamailla koskaan.
Re: 9-5 hakusessa!
En tiedä monesko meitin oli Suomessa. Mikä teillä oli käyttöönottopvm? Meillä se oli muistaakseni 5.12.1997, osuu perjantaille ja lauantaina sillä ajettiin tietysti itsenäisyyspäivän juhlille, jäi tapaus mieleen.9-5T kirjoitti:Ei ollut lisävaruste vaan vakiona sillä 1997 ei saanut kuin SE varusteltuja 2,3t autoja (254000mk), myyjän ollessa hukassa ehtisin tilata vasta kolmannen suomessa.
Nyt pitää kyllä kaivaa tilaus esiin ja katsoo, muistaakseni kustannus oli hieman suurempi.
On muuten ollut erittäin kelpo peli, ei mitään suurempia vikoja. Toki kymppivuotiaassa saa silloin tällöin olla jotain pientä kasetinvaihtoa ym. ollakin. Perjantaina on luvassa taas merkkihuoltoa ja ohjelmassa on pimenneen takasumarin mysteeri.
Viimeksi muokannut Ristom, Ti Marras 20, 2007 09:45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9-5 hakusessa!
Vielä noista valoista, ohessa suora lainaus TM koeajosta 9-5 2,3T Vector -06:
Uudet valot ovat veikeät katsella, mutta valitettavasti ne eivät ole varsinaisen tehtävänsä kannalta edeltäjiensä tasolla. Alkuperäinen vuoden 1997 Saab 9-5 oli kaukovalojensa osalta paras TM:n koskaan mittaama vakioauto. Edellisessä malliuudistuksessa vuonna 2002 suoritus oli hieman heikompi, ja nyt ajovalojen teho on vielä vaatimattomampi. Eivät valot vieläkään huonot ole, mutta trendi on kummallinen, vaikkakaan ei tuntematon malliuudistusten yhteydessä .
Uudet valot ovat veikeät katsella, mutta valitettavasti ne eivät ole varsinaisen tehtävänsä kannalta edeltäjiensä tasolla. Alkuperäinen vuoden 1997 Saab 9-5 oli kaukovalojensa osalta paras TM:n koskaan mittaama vakioauto. Edellisessä malliuudistuksessa vuonna 2002 suoritus oli hieman heikompi, ja nyt ajovalojen teho on vielä vaatimattomampi. Eivät valot vieläkään huonot ole, mutta trendi on kummallinen, vaikkakaan ei tuntematon malliuudistusten yhteydessä .
9-5 Aero W -01
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
96 V4 1,7 -76
Chrysler Grand Voyager V6 LX -01
#2253
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 hakusessa!
Totta tuo valojen kehitys, takapakkia mennään halogeeneissa, autonvalmistajat eivät satsaa enään halogenien kehittämiseen vaan xenonit ja kääntyvät ajovalot ovat nyt muotia. Olin uusimman 9-5 kyytillä, ja nuo halogeenit on aika onnettomat kun vertaa edelliseen versioon, sekä lähivalot että varsinkin pitkät.
Xenonit on oikeastaan ainoa vaihtoehto kiilusilmään, jos haluaa kunnon valoja.
Xenonit on oikeastaan ainoa vaihtoehto kiilusilmään, jos haluaa kunnon valoja.
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-5 hakusessa!
Minkähän takia tuo 04-mallin huohotusuudistus ei kelvannut vanhempien mallien päivitykseen, vaan tuli vielä uudempi?Eski kirjoitti:
Onhan tästä väännetty monta kertaa täälläkin... Tuossa kuva mitä M2004 muuttui. Jostain syystä näitä huohotinmurheita ja jakopääremontteja ei ole tehty näihin uudempiin...
Eski
Onkohan ollut huohotusongelmia viimeisimmän (06) päivityksen jälkeen?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: 9-5 hakusessa!
M2004- huohotinsettiä ei oikein voi asentaa vanhempiin, kun pitäisi mm. porata reikä lohkoon tai vaihtaa koko lohko (kuvassa: new engine block with ventilation hole).
Eski
Eski
Re: 9-5 hakusessa!
Kävin koeajaan 2004 mallin saappia, käyttöönotettu 2003. Onko siinä siis tuo parenneltu moottori. Mittarlukema 125 tonnia, huollot tehty. Milloin on seuraava huolto ja mitä tarvii tehdä?Eski kirjoitti:2.0t 150hv on tehoton kone painavaan autoon, mutta Saabin (tai Hirschin) virisarjalla korjattavissa, jolloin suorituskyky vastaa vähintään 2.3t -konetta. Aerossa ja 2.3T (220hv) -koneissa parempi ja kestävämpi turbo. 2.3-koneissa enemmän jakopäämurheita. Vuosimallista 2004 eteenpäin kaikissa koneissa merkittäviä parannuksia (hakusanalla huohotinongelma löydät lisätietoa...). Oma suositukseni: M2004 tai uudempi automaattivaihteistolla.
Eski
T.Ile
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Re: 9-5 hakusessa!
Kaikkea sitä oppii autoilustakin kun tarpeeksi lukee. En nimittäin ikinä ole edes ajatellut että automaatti valitsisi 9-5:ssäni "väärän vaihteen". Ei kauheasti kiinnosta minkä numeroinen pykälä siellä pesässä mahtaa milloinkin olla. Minä vaan poljen kaasua ja tarpeen mukaan jarrua. Helppoa ja hauskaa "kun ei paremmasta tiedä".
9000CS 2,3
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: 9-5 hakusessa!
Kun auto on uudempi, voi olettaa, että siinä on uudempi kone. Mutta mitä mainittavaa m-04 koneeseen on muutettu, jos ei nyt oteta huomioon kampikammion tuuletusletkujen järjestelyjä?Mimmi kirjoitti:Jos auto on todella m-04, niin siinä on uudempi kone.
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).