Automaatin W-nappi.
Automaatin W-nappi.
Moro. En kyllä tartte tota Winter-asetusta MUTTA päätin tossa eileen kokeilla sen toimivuutta. EI TOIMIN EI. Missäs vois olla vika kun ei ees kojelautaan ilmestyny Tekstii ???
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Automaatin W-nappi.
Mistä päätellen, ei toimi?
Miten odotat sen toimivan?
Miten odotat sen toimivan?
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
Re: Automaatin W-nappi.
Käyttöohjekirjasta löytyy ohjeistus ...
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: Automaatin W-nappi.
Mulla on 2001 mallinen 9-3 automaagivaihteella. Siinä ei kaupasta ostaessa viime vuonna syksyllä toiminut S-nappi, josta myöskin pitäisi syttyä merkkivalo mittaristoon, kuten W-napistakin. Huollossa sitä ihmetelitiin ja vaihdettiin ensin se S-nappi vaihdekepissä. Eipä auttanut. Sitten LA:n sähköhemmo teki tutkimuksia, ja todettiin että ohjausyksikkö pitää vaihtaa. Sepä sitten tilattiin ja ja asennettiin LA:ssa myöhemmin. No nyt toimii, vaikka en ole sitä tarvinnutkaan. Luultavasti kyseessä oli joku kehno liitos jossain, mutta tulihan se näinkin kuntoon. Hintaa boxilla oli 700 euroa, joten kokonaisuudessan homma kustansi varmaan 1000 euroa. Onneksi myyjäliike oli antanut vuoden takuun, joka todellakin kattoi kaiken tämmöisenkin.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
Re: Automaatin W-nappi.
Liikkeelle lähdettäessä toimii normaalisti ja kuten oon tääl ymmärtäny niin pitäisi lähtä isommalla vaihteella. Napissa palaa valo, ei ilmoita vikaa ja teksti "WINTER" ei ilmesty kojelautaan. Mut en kyl tartte koko asetusta. Kunhan vaivasi mieltä9-5/2,3LPT kirjoitti:Mistä päätellen, ei toimi?
Miten odotat sen toimivan?
-
- "Aero"
- Viestit: 397
- Liittynyt: Su Maalis 04, 2007 20:44
- Paikkakunta: Vaasa
Re: Automaatin W-nappi.
Senkin vuoksi kyselin kun itsekin kokeilin eka kerra moista nappia. Olin siirtämässä autoa talliin. Talliin on muutaman asteen nousu luiska. Laitoin vaihteelle D ja painoin W-nappia - Winter syttyi mittaristoon. Painoin kaasua ja sitten enemmänkin kierroksia, mutta auto ei liikkunut mihinkään! Ei muuta kun painallus W:tä, valo häippäs kojelaudasta ja auto talliin.Bysse kirjoitti:Liikkeelle lähdettäessä toimii normaalisti ja kuten oon tääl ymmärtäny niin pitäisi lähtä isommalla vaihteella. Napissa palaa valo, ei ilmoita vikaa ja teksti "WINTER" ei ilmesty kojelautaan. Mut en kyl tartte koko asetusta. Kunhan vaivasi mieltä9-5/2,3LPT kirjoitti:Mistä päätellen, ei toimi?
Miten odotat sen toimivan?
Onkohan tuolla W-asennolla niin vähän momenttia, jottei jaksa paikaltaan lähteä, jos on vähänkin nousua?
Käyttöohjeen mukaan W-asento valitsee 3. vaihteen!
Aeron veivihuoneessa SAE 0W-40 (GM-LL-A025).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Re: Automaatin W-nappi.
luistattaa, ettei sutis niin paljoo, mutta jos osaa annostella ite kaasua, niin toimii paremmin ilman winteriä liikkeelle lähtö talvella...
eli w:llä lähettäessä saa melkeen runtata kaasun pohjaan jos meinaa liikkeelle päästä.
empä ite arvosta kyseistä toimintoa ollenkaan tai sitten en vain osaa hyödyntää sitä.
eli w:llä lähettäessä saa melkeen runtata kaasun pohjaan jos meinaa liikkeelle päästä.
empä ite arvosta kyseistä toimintoa ollenkaan tai sitten en vain osaa hyödyntää sitä.
Re: Automaatin W-nappi.
Tosiaan käytössä vain 3- ja 4- vaihteet ja hurja luistatus. Ihan ällistyttävän jyrkkiä ja peililiukkaita mäkiä on tuolla päästy ylös (OG 9-3).
Ja jos leikkiä haluaa, laittaa valitsinvivun kolmoselle ja sitten winter-asento päälle. Autosta tulee yksivaihteinen automaatti, jossa momentinmuunnin tekee kaiken työn. Jännä ajettava, mutta kulutus voisi olla huikea jos pitempään ajelisi.
Ja jos leikkiä haluaa, laittaa valitsinvivun kolmoselle ja sitten winter-asento päälle. Autosta tulee yksivaihteinen automaatti, jossa momentinmuunnin tekee kaiken työn. Jännä ajettava, mutta kulutus voisi olla huikea jos pitempään ajelisi.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Automaatin W-nappi.
Kyllä siitä pahassa paikassa voi olla tosiaan apua. Itse olen (tosin aikaisemmalla erimerkkisellä autolla) ylämäkeen kiinni jäätyäni laittanut W:n päälle, ja sitten jarrua painamalla leikkinyt luistonestoa. Reilusti vaan kaasua, niin saa molemmat etupyörät vetämään varovasti, ja matka jatkuu. Ilman kikkailua toinen pyörä vain sutii ja toinen ei pyöri.
ex: 9-3 2.0t Coupe aut. vm. 2001
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006
nyk: 9-5 2.3t aut. vm. 2006