vikakoodien lukua /ODB

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

tere

onko kokemusta ODB vikakoodien luku ohjelmista..

eli mitä ohjelmia olette kokeilleet + mitä apulaitteita

netissä näytti olevan tarjontaa..

ja saako näistä samat tiedot kuin TECH

autoni on 01 9-5
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja Jussi »

OBD-sovittimella ja ohjelmalla ei onnistu samat jutut kuin Techillä, mutta kotikorjaamon varusteeksi kuitenkin riittää.

Tällästä olen itse katsellut:

http://www.elekma.com/product_info.php? ... anguage=fi

mutta en ole raskinut ostaa kun en ole saanut vakuutettua itselleni että se todella toimii... hinta on kuitenkin kohtuu suolainen verrattuna perus OBD-kamppeisiin.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
SaabAri
"Tuplakaasari"
Viestit: 72
Liittynyt: Pe Syys 17, 2004 13:00
Paikkakunta: Vaasa

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja SaabAri »

tere

Onhan niitä ilmaisiakin ohjelmia.. onko kukaan kokeillut..
apu,apupoika
"Hölösuu"
Viestit: 2652
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja apu,apupoika »

uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

Jussi kirjoitti:Tällästä olen itse katsellut:
http://www.elekma.com/product_info.php? ... anguage=fi
Tuon toimivuus kiinnostaisi muakin, jos joku vain on kuullut kokemuksia jostain. Väittävät että samat ominaisuudet kuin Tech2, mutta vaikea uskoa. Tech2:n hinta on kuitenkin noin 4000€ + tarvittavat softat, joita ei rahalla taida edes saada. Jos tuolla tosiaan pystyy poistamaan ja lisäämään ohjausyksiköitä kuten Tech2:lla, niin helposti 300€:n arvoinen. Jos taas ei, niin mielestäni aivan turha ja huomattavasti halvemmalla OBD-lukulaitteella pärjää.

Mulla on itselläni ElmScan 5 USB ja sillä pystyy hyvin lukemaan tarvittavat vikakoodit ja nollaamaan ne. Ja muitakin kivoja tietoja pystyy lukemaan Saabista. Erilaisia ohjelmia on tullut kokeiltua ja jotenkin oon mieltynyt sellaiseen ohjelmaan kuin EasyOBD II, versio mikä mulla on on 2.1.
Hece R
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: To Touko 31, 2007 08:01

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja Hece R »

Mulla on vag-com -käyttöä varten hankittu kaapeli, jota en ehtinyt siinä edes kokeilla. Mahtaako sillä päästä käsiksi saabiin? Jotenkin kuvittelisin, että tuo odb olisi jonkinlainen standardi, mutta ilmeisesti se ei kuitenkaan ihan aina toimi
------------------------------------
Audi A4 1,8t Quattro
Rami P
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Su Syys 09, 2007 11:36
Paikkakunta: Tuusula

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja Rami P »

http://www.elekma.com/product_info.php? ... cts_id=870
Tilasin tollasen eilen jä tänään sain sen.
Vaikuttais ihan asia peliltä.
900i ja 9-5
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja ballantine »

uusi93 kirjoitti:Tech2:n hinta on kuitenkin noin 4000€ + tarvittavat softat, joita ei rahalla taida edes saada.
Taitaa se ohjelmisto nimenomaan olla se mikä tuhansia maksaa. Tuskin itse pelkästä huoltoterminaalilaitteesta 4000e tarvitsee maksaa. Sen voi ostaa kuka tahansa. Mutta ilman sitä tuhansien eurojen softaahan sillä ei paljoa tee. Ja kyllä senkin jotain kautta saa ostettua.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
uusi93
"Aero"
Viestit: 462
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 09:03
Paikkakunta: Helsinki

Re: vikakoodien lukua /ODB

Viesti Kirjoittaja uusi93 »

ballantine kirjoitti:
uusi93 kirjoitti:Tech2:n hinta on kuitenkin noin 4000€ + tarvittavat softat, joita ei rahalla taida edes saada.
Taitaa se ohjelmisto nimenomaan olla se mikä tuhansia maksaa. Tuskin itse pelkästä huoltoterminaalilaitteesta 4000e tarvitsee maksaa. Sen voi ostaa kuka tahansa. Mutta ilman sitä tuhansien eurojen softaahan sillä ei paljoa tee. Ja kyllä senkin jotain kautta saa ostettua.
No jos sulla on tarkempaa tietoa Tech2:n hinnasta, mutta kaikkine johtoineen hinta on tuolla 4000€:n kieppeissä. Tuossa on dollareina starttipaketin hinta ja vaikka dollarin kurssi onkin heikko niin yleensä hinnat täällä Euroopassa ovat yhtäsuure 1€=1$ tai vähän yli.
http://www.ntxtools.com/network-tool-wa ... -3628.html

Suomen hinnan voi kysyä vaikka SPX:n maahantuojalta Kahalta, jos ei muuten usko.
Vastaa Viestiin