uusi vika ja todennäkösesti kallis
uusi vika ja todennäkösesti kallis
ajoin normaalisti raumalta poriin töistä pysähdyin tankkamaan autoa
ja kun sain tankattua ni yritin startata ja auto lähti käymään mut moottorin vika kuva rupes palamaan ja tyhjäkäynti lähti pois ja sit sytty se tsc valo eli luistonesto
sammutin auton ja löin virrat pääl ni imusarjan tykönä on joku musta pömpeli mikä on kii imusarjassa oikealla ni siieltä kuuluu aika isoa naksuntaa joku 6 kertaa
vein auton eilen saab liikkeseen korjaukseen ja tuskin mikään halpahomma
auto on 2000 2.3 aero
ja kun sain tankattua ni yritin startata ja auto lähti käymään mut moottorin vika kuva rupes palamaan ja tyhjäkäynti lähti pois ja sit sytty se tsc valo eli luistonesto
sammutin auton ja löin virrat pääl ni imusarjan tykönä on joku musta pömpeli mikä on kii imusarjassa oikealla ni siieltä kuuluu aika isoa naksuntaa joku 6 kertaa
vein auton eilen saab liikkeseen korjaukseen ja tuskin mikään halpahomma
auto on 2000 2.3 aero
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Läppäkotelo limphome-tilassa. Mahdollista kokeilla auttaako läppäkotelon toleranssien laajennus, mutta usein menee kotelo vaihtoon. Merkkihuollon hinta osalle on tonnin luokkaa, PCS:ltä saa saman palikan noin 400 eurolla... Tuolta löytyy ohje läppäkotelon vaihtamiseen ja limphomen resetointiin: http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... Engine.jpg
Eski
Eski
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
voi helvetti
-
- "Viggen"
- Viestit: 548
- Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:55
- Paikkakunta: Kotka
- Viesti:
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Tuosta lontoonkielisestä tekstistä en juurikaan mitään tolkkua saanut, mutta onko niin, että jos ysivitosen läppäkotelo menee limppuun, sen voi vielä käynnistää ja pystyy ajamaan korjaamoon ?Eski kirjoitti:Tuolta löytyy ohje läppäkotelon vaihtamiseen ja limphomen resetointiin: http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... Engine.jpg
Eski
TERO
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Juu, kyllä pystyy. Ja manuaalilla onnistuu helpommin kuin automaatilla. Siis se ajaminen.saabistinet kirjoitti:Tuosta lontoonkielisestä tekstistä en juurikaan mitään tolkkua saanut, mutta onko niin, että jos ysivitosen läppäkotelo menee limppuun, sen voi vielä käynnistää ja pystyy ajamaan korjaamoon ?Eski kirjoitti:Tuolta löytyy ohje läppäkotelon vaihtamiseen ja limphomen resetointiin: http://photo.platonoff.com/Auto/2004100 ... Engine.jpg
Eski
TERO
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Jos itse pystyy jotain tekemään niin voi myös aukaista ja putsata, kontaktipintoja(liuku) erityisesti. Tein omaani vuosi sitten eikä ole "limpannut" sen jälkeen. Kustannus uuden o-renkaan verran.
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
No ei tuosta kannata yöunia menettäämarker kirjoitti:voi helvetti

Ei läppäkoteloa vältämättä kannata ensimmäisestä vikatilasta roskiin heittää, jos auto vian kuittaamisen jälkeen toimii normaalisti. Se on kuitenkin viiden minuutin homma itsekin kuitata vika, tosin akunkenkää kannattaa ehkä pitää irti hieman kauemmin.
Mullakin on kahden vuoden sisällä 3 kertaa iskenyt samanlainen limp home - tilanne päälle, viimeksi aika tarkkaan vuosi sitten.
Samalla kotelolla mennään edelleen, epäilen että hajoava ahdin sotki vanhaa läppää öljyllä riittävästi, vaikka öljyä ei hirveästi kulunutkaan.
Seuraavasta häiriöstä meneekin sitten läppäkotelo jo vaihtoon, nyt ei voi enää öljysotkuakaan syyttää vian aiheuttajaksi

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Jos auto on viety merkkihuoltoon korjattavaksi, niin takuuvarmasti siihen vaihdetaan uusi läppäkotelo ja lasku on pitkälti toista tonnia, riippuen siitä montako ruoka- ja kahvituntia on sattunut tämän puolen tunnin homman välille 
Eski

Eski
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Vastaava ongelma sattui minulle viime syksynä Kehä I:llä perjantaina klo 16:00 jälkeen, soitin Länsi-Auto Olariin, jossa kerrotiin, todennäköisin vian syy ja kerrottiin, että heidän pikahuolto auki klo 17:00 asti, ei muutakuin suorinta tietä sinne, jossa kaverit palauttivat läpän oikeaan asentoon ja samalla päivittivät softan, homma valmis n. klo 17:00. Hinta hommalle taisi olla n. 80 e, olin palveluun todella tyytyväinen, ei ole oikutellut sen jälkeen.
Eski kirjoitti:Jos auto on viety merkkihuoltoon korjattavaksi, niin takuuvarmasti siihen vaihdetaan uusi läppäkotelo ja lasku on pitkälti toista tonnia, riippuen siitä montako ruoka- ja kahvituntia on sattunut tämän puolen tunnin homman välille
Eski
Saab NG 9-5 2.0T MY11
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Ex: Saab 96, Saab 99, WV Jetta, 2xWV Passat, Saab 9-3, Saab OG 9-5 Aero, Saab NG 9-3 Aero
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Ei mennyt mulla vaihtoon. Limppasi ja vein Länsiautoon, tosin pikahuollon puolelle resetoitavaksi. Sanoivat, että 1 kerran kymmenestä täytyy kotelo vaihtaa, useimmiten selvitään resetoinnilla.Eski kirjoitti:Jos auto on viety merkkihuoltoon korjattavaksi, niin takuuvarmasti siihen vaihdetaan uusi läppäkotelo ja lasku on pitkälti toista tonnia, riippuen siitä montako ruoka- ja kahvituntia on sattunut tämän puolen tunnin homman välille
Eski
Varmaan johtui siitä, että (ilmeisesti) turbon letkusarjoissa oli halkeamia ja sekoitti järjestelmästä jotain...
Mutta ei ole puoleen vuoteen ollut resetoinnin jälkeen ongelmia.
Eli ei kannata vaihtaa ainakaan heti!
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
joo kai huamen kuulee tuamion mikä on vikana
no onneksi oli semmonen vakuutus et tuli toinen auto tilalle korjauksen ajaksi ainoo vaan et se on volkkari nut parempi sekin kun ei mitään
no onneksi oli semmonen vakuutus et tuli toinen auto tilalle korjauksen ajaksi ainoo vaan et se on volkkari nut parempi sekin kun ei mitään
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
ajatteli jos tekis samalla sen huohotin päivityksen vai mikä se oli .ja turbo huollon
vai tekeekö ne mitään huoltoja vai vaihtaako heti uuden tilalle
mitäs toi huohotin päivitys sisältää ja ei varmaan kauhee kallis luulis olemaan
vai tekeekö ne mitään huoltoja vai vaihtaako heti uuden tilalle
mitäs toi huohotin päivitys sisältää ja ei varmaan kauhee kallis luulis olemaan
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Turboja ei kai sen kummemmin huolleta (ainakaan noita Garretteja), Mitsut saattavat huoltaakin tarvittaessa. Sulla on Aerossa siis todennäköisimmin laadukkaampi Mitsun turbo.marker kirjoitti:ajatteli jos tekis samalla sen huohotin päivityksen vai mikä se oli .ja turbo huollon
vai tekeekö ne mitään huoltoja vai vaihtaako heti uuden tilalle
mitäs toi huohotin päivitys sisältää ja ei varmaan kauhee kallis luulis olemaan
(Tai ainakin mulle eräs ahtimiin ja niiden kunnostamiseen erikoistunut liike suositteli suoraan uutta ahdinta kunnostamisen sijaan - Garret kun ei ole laatuahdin eikä täten sieltä kaikkein kalleimmastakaan päästä.)
Huohotinpäivitys on halpa ja kannattaa tehdä. Siitä löytyy tarkemmin hakua käyttäen oikein kuvien kanssa.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
Huohotinpäivityssarjan (55561200) listahinta on noin 50e. Kannattaa kysyä ennen kuin pyytää asentamaan, täällä on raportoitu jopa 300 euron laskuista, joka on mielestäni aika paljon tuollaisesta vajaan tunnin hommasta...
Turbon huoltaminen on ajankohtaista sitten, kun auto pukkaa sinistä savua ja öljyä palaa runsaasti... Aerossa yleensä kestää pitempään, jos öljyjä on vaihdettu ja huolehdittu, että sitä on riittävästi (eikä kone ole täynnä öljylietettä).
Eski
Turbon huoltaminen on ajankohtaista sitten, kun auto pukkaa sinistä savua ja öljyä palaa runsaasti... Aerossa yleensä kestää pitempään, jos öljyjä on vaihdettu ja huolehdittu, että sitä on riittävästi (eikä kone ole täynnä öljylietettä).
Eski
Re: uusi vika ja todennäkösesti kallis
joo tänään soitettiin et olis auto kunnossa
'
vika oli siel läppäkotelos jonkun orenkaan oli vaihtaneet ku oli kuulemma poikki ja
ja sit ne oli laittanut sen testeriin ja sieltä oli löytyny jotain vikakoodeja
esim äijjä kysy puhelimes et onko mun auto tuntunut tehottomalta mä sanoin et vähän on tuntunut sit se sano et en yhtään ihmettel ku auto on jossain semmosees asetuksin et ei tule kaikkia tehoja irti en muista et mikä se oli mut joku vika tila tai semmonen ja se sano et ne korjas homman ja nyt on ihan eri vehje
ja remontti makso vaan 140 euroa ei kauheen paha
'
vika oli siel läppäkotelos jonkun orenkaan oli vaihtaneet ku oli kuulemma poikki ja
ja sit ne oli laittanut sen testeriin ja sieltä oli löytyny jotain vikakoodeja
esim äijjä kysy puhelimes et onko mun auto tuntunut tehottomalta mä sanoin et vähän on tuntunut sit se sano et en yhtään ihmettel ku auto on jossain semmosees asetuksin et ei tule kaikkia tehoja irti en muista et mikä se oli mut joku vika tila tai semmonen ja se sano et ne korjas homman ja nyt on ihan eri vehje
ja remontti makso vaan 140 euroa ei kauheen paha